Nový průzkum společnosti CBRE zpochybňuje zažité mýty o generaci mileniálů. Není prý pravdou, že dávají přednost nakupování on-line. Více než dvě třetiny z nich si raději zajdou do kamenného obchodu, kde mohou věc vidět a hned si ji odnést.
Mileniálové jsou podle mnoha odborníků dobří ve využívání moderních technologií, což se má projevovat i v tom, že místem nákupu je pro ně především internet. Podle průzkumu CBRE, mezinárodní společnosti podnikající v oblasti komerčních realit, ovšem sedmdesát procent mileniálů dává proti všem očekáváním přednost nakupování v kamenných obchodech před nákupem na internetu a není pravděpodobné, že by se to v budoucnu mělo dramaticky změnit.
„Z perspektivy maloobchodu je jisté, že kamenný obchod si pro zákazníka zachová svůj význam. Zdá se, že internetové nakupování je doplňkem nakupování v obchodě a nikoliv jeho přímou alternativou. Znamená to, že maloobchodníci musí nabídnout přesvědčivé a unikátní zážitky, aby poskytli zákazníkům důvod se vracet, a to více než kdy dříve,“ uvedla Katarina Brydone, Head of Retail společnosti CBRE.
Společnost zrealizovala jeden z nejrozsáhlejších a nejpodrobnějších globálních výzkumných projektů, v rámci kterého se ptali třináct tisíc mileniálů ve věku od 22 do 29 let ve dvanácti zemích na otázky související s jejich životním stylem. Mileniálové jsou první generací, o které lze prohlásit, že je digitální. Zvykli si na okamžitý přístup k informacím na síti a stejnou rychlost čekají i od nákupů. Téměř polovina respondentů chce možnost získat požadovaný produkt hned, dotknout se ho, otestovat. To má být jeden z důvodů, proč stále většinou volí přímý nákup v kamenných obchodech. Přes internet mileniálové pořizují jen 27 procent nákupů.
Když už zákazník z řad mileniálů nakupuje přes internet, chce, aby byl jeho nákup doručen až do jeho domu. Významné dvě třetiny respondentů uvedly, že dávají přednost doručení až do domu, dále následovala možnost doručení na pracoviště a na posledním místě se umístila možnost „click and collect“ (vyzvednutí zboží ve vybrané prodejně).
Volný čas představuje stále důležitější součást života mileniála a padesát procent jeho příjmů jde na stravování v restauracích, nakupování, návštěvy kin a živých vystoupení.
Foto: pixabay.com