logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Nezávislé ocenění důvěry českých spotřebitelů Nejdůvěryhodnější značka 2025 vyhlásilo výsledky...
  • Společnost Vivantis působící na poli beauty e-commerce otevřela svou první kamennou prodejnu v...
  • Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického...
  • Společnost Unibail-Rodamco-Westfield (URW) otevřela rebrandované nákupní centrum Westfield Černý...

Stejná značka, rozdílná kvalita. Češi chtějí, aby takové výrobky nemohly na evropský trh

18. července 2017
Zprávy 0
2863
Stejná značka, rozdílná kvalita. Češi chtějí, aby takové výrobky nemohly na evropský trh

Zákaz uvádět na trh Evropské unie výrobky pod stejnou obchodní značkou či ve stejném obalu, ale s rozdílnou kvalitou či hmotností – to je podle českého ministerstva zemědělství jedno z řešení situace, kdy se do obchodů zejména středoevropských států dostávají méně kvalitní produkty. Ministr zemědělství Marian Jurečka takový návrh představil na zasedání Rady pro zemědělství a rybářství v Bruselu, kde zároveň mluvil o výsledcích průzkumu dvojí kvality potravin, který si nechalo ministerstvo zemědělství zpracovat. Evropskou komisi ministr vyzval, aby problém začala intenzivně řešit.

V nejnovějším průzkumu se například zjistilo, že masový výrobek Tulip Luncheon Meat z Německa obsahuje vepřové maso, zatímco v tom českém je velká část vepřového masa nahrazena drůbežím a vepřovým separátem. V německých rybích prstech Iglo najde spotřebitel více masa, než když si je koupí v České republice. Zatímco výrobek určený pro český trh obsahuje padesát procent masa, jeho německá verze až 64 procent. Produkt se přitom vyrábí v jednom německém závodu.

Porovnávaly se i prací prostředky, ve stejně velkých baleních bylo rozdílné množství přípravku. A například Persil z Německa a Rakouska obsahoval více aktivních látek, než ten, který pocházel z českých, maďarských nebo slovenských obchodů. Rozdíl byl až dvacet procent v obsahu aktivní látky. Persil se hájí tím, že ve středoevropských zemích je jiné složení skvrn, a proto jinak vypadá i složení prášku.

Nejnovější studie porovnává vlastnosti výrobků stejné značky prodávaných v České Republice a ve čtyřech okolních zemích – v Německu, Rakousku, Maďarsku a na Slovensku. Třináct z jedenadvaceti testovaných výrobků mělo horší kvalitu u nás ve srovnání se západními zeměmi. Pět výrobků se lišilo jen trochu a tři výrobky byly stejné.

Je to diskriminace spotřebitelů, řekl ministr Marian Jurečka

„Výsledky našeho průzkumu jasně prokázaly, že některé produkty, které jsou na první pohled stejné, se ve složení zásadně liší. Tím dochází k diskriminaci části spotřebitelů, není možné, aby zákazník v jedné zemi dostal ve stejném obalu horší zboží než jinde. Komisi jsem proto vyzval, aby situaci neodkladně řešila,“ řekl Marian Jurečka. Jak dodal, výskyt dvojí kvality potravin na společném trhu Evropské unie jednoznačně prokazují i všechny další dosud provedené testy, a to i z dalších členských zemí unie. „Je proto důležité nalézt co nejrychleji řešení, například v podobě změny unijní legislativy, která by zakázala uvádět na trh výrobky pod stejnou obchodní značkou či ve stejném obalu s rozdílnou kvalitou či hmotností,“ navrhl. Komise podle vyjádření ministerstva zemědělství přislíbila, že se touto problematikou bude i nadále zabývat.

O dvojí kvalitě potravin diskutují země V4 již delší dobu, v červenci roku minulého roku zaslaly evropským institucím společné prohlášení k dvojí kvalitě, na závažnost problému upozornil ministr Jurečka i letos v březnu na jednání Rady ministrů pro zemědělství a rybářství.

Namísto cukru jen sirup. Podobný test prováděli i Slováci

V průzkumu provedeném tento rok na Slovensku se zjistilo, že v Rakousku jsou stejné potraviny kvalitnější než ty, co se prodávají na Slovensku. Najhůře obstály slazené nápoje, koření, sýry, čaje a masové výrobky. Jednalo se zejména o nižší podíl masa, vyšší podíl tuků, umělé náhrady cukru, více konzervačních látek či nižší gramáž. Zjistilo se například, že nealkoholický nápoj Coca-Cola prodávaný na Slovensku obsahoval jen sirup, zatímco rakouská cola měla ve svém složení cukr.  Černý čaj z Rakouska měl zase intenzivnější chuť. Rybí prsty či vařená šunka více masa.

Zřejmě na podzim tohoto roku by měl vzniknout mezinárodní web, který bude obsahovat informace o konkrétních případech různé kvality potravin na trzích v Evropské unii. Portál by mělo zastřešovat Slovensko.

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

Komerční sdělení

Personalizace v logistice e-commerce – případová studie FM Logistic a Lindt

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Soumrak nad EAN kódy?

V poslední době dostávám otázku, zda je SLUNO připraveno na přechod z klasických čárových EAN kódu na 2D kódy. Tento přechod bývá označován za největší změnu od zavedení automatické identifikace pomočí čárových kódů. Jelikož OBIS (náš obchodní informační systém) je určen primárně jako ERP pro maloobchodní společnosti, tak je to pro nás klíčová otázka a […]

Vánoční balicí sady STEPA – novinka od českého výrobce

Vánoce bez stresu – i při balení dárků. Naše nové vánoční balicí sady přinášejí vše, co lidé dnes hledají: jednoduchý výběr, sladěné barvy, krásný výsledek a jistotu, že dárky budou pod stromečkem vypadat dokonale. Praktická volba i malá radost navíc – „nice-to-have“, které se v sezóně mění v must-have. Co sada obsahuje 4× role (70×200 […]

Perfect Catering mění firemní akce v nezapomenutelné zážitky

Jsme tvůrci atmosféry, kde se branding klienta potkává s kulinářskou kreativitou. Kanapky ve firemních barvách, jedlé květy, kouřové efekty, originální koktejly, signature drinky a show barmanů – to vše už v Perfect Catering tvoří základ. V každém detailu hraje roli vizuální wow efekt, který přenese značku klienta přímo na talíř. Udáváme trendy, které spojují udržitelnost, […]

Břevnovský klášter, jedinečný prostor pro váš příští event

Hledáte reprezentativní místo pro vaši firemní akci, které nadchne hosty a zároveň nabídne skvělé zázemí? Objevte břevnovský klášter, místo s příběhem, noblesou a jedinečnou atmosférou, kde historie a moderní event management tvoří dokonalou harmonii. Reprezentativní prostory zvládnou malý workshop i velkou společenskou událost. Přízemí pojme až 300 osob: hlavní prostor Sala Terrena je ideální pro […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

13.–14. 11. 2025, kongres Czech Retail Days, Praha

20.–22. 11. 2025, Gastro Sweet Fest, Praha

27.–28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16.–25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

27.–28. 1. 2026, kongres Samoška, Olomouc

1.–4. 2. 2026, ISM, Kolín nad Rýnem

Profily

Obchod očima Jana Hübnera, zakladatele a CEO společnosti Shopingy: V nákupních centrech expandují polské značky a non-food diskontní řetězce

27. října 2025

Harald Tscherne, spolumajitel, Intersport Austria: Expanze bez udržitelného byznysu nedává smysl

20. října 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required