logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Jak časopisu Zboží&Prodej exkluzivně potvrdil předseda představenstva Vladimír Stehno, Coop...
  • On-line prodejce potravin Rohlik Group, který letos dosáhl ročního obratu 750 milionů eur a po...
  • Colin O’Toole je novým marketingovým ředitelem pro Česko, Slovensko a Maďarsko ve společností...
  • V dynamickém světě maloobchodu je nezbytné nejen držet krok s trendy, ale také je určovat....

Stejná značka, rozdílná kvalita. Češi chtějí, aby takové výrobky nemohly na evropský trh

18. července 2017
Zprávy 0
2716
Stejná značka, rozdílná kvalita. Češi chtějí, aby takové výrobky nemohly na evropský trh

Zákaz uvádět na trh Evropské unie výrobky pod stejnou obchodní značkou či ve stejném obalu, ale s rozdílnou kvalitou či hmotností – to je podle českého ministerstva zemědělství jedno z řešení situace, kdy se do obchodů zejména středoevropských států dostávají méně kvalitní produkty. Ministr zemědělství Marian Jurečka takový návrh představil na zasedání Rady pro zemědělství a rybářství v Bruselu, kde zároveň mluvil o výsledcích průzkumu dvojí kvality potravin, který si nechalo ministerstvo zemědělství zpracovat. Evropskou komisi ministr vyzval, aby problém začala intenzivně řešit.

V nejnovějším průzkumu se například zjistilo, že masový výrobek Tulip Luncheon Meat z Německa obsahuje vepřové maso, zatímco v tom českém je velká část vepřového masa nahrazena drůbežím a vepřovým separátem. V německých rybích prstech Iglo najde spotřebitel více masa, než když si je koupí v České republice. Zatímco výrobek určený pro český trh obsahuje padesát procent masa, jeho německá verze až 64 procent. Produkt se přitom vyrábí v jednom německém závodu.

Přečtěte si také
Česko hledá jiné zdroje

Porovnávaly se i prací prostředky, ve stejně velkých baleních bylo rozdílné množství přípravku. A například Persil z Německa a Rakouska obsahoval více aktivních látek, než ten, který pocházel z českých, maďarských nebo slovenských obchodů. Rozdíl byl až dvacet procent v obsahu aktivní látky. Persil se hájí tím, že ve středoevropských zemích je jiné složení skvrn, a proto jinak vypadá i složení prášku.

Nejnovější studie porovnává vlastnosti výrobků stejné značky prodávaných v České Republice a ve čtyřech okolních zemích – v Německu, Rakousku, Maďarsku a na Slovensku. Třináct z jedenadvaceti testovaných výrobků mělo horší kvalitu u nás ve srovnání se západními zeměmi. Pět výrobků se lišilo jen trochu a tři výrobky byly stejné.

Je to diskriminace spotřebitelů, řekl ministr Marian Jurečka

„Výsledky našeho průzkumu jasně prokázaly, že některé produkty, které jsou na první pohled stejné, se ve složení zásadně liší. Tím dochází k diskriminaci části spotřebitelů, není možné, aby zákazník v jedné zemi dostal ve stejném obalu horší zboží než jinde. Komisi jsem proto vyzval, aby situaci neodkladně řešila,“ řekl Marian Jurečka. Jak dodal, výskyt dvojí kvality potravin na společném trhu Evropské unie jednoznačně prokazují i všechny další dosud provedené testy, a to i z dalších členských zemí unie. „Je proto důležité nalézt co nejrychleji řešení, například v podobě změny unijní legislativy, která by zakázala uvádět na trh výrobky pod stejnou obchodní značkou či ve stejném obalu s rozdílnou kvalitou či hmotností,“ navrhl. Komise podle vyjádření ministerstva zemědělství přislíbila, že se touto problematikou bude i nadále zabývat.

O dvojí kvalitě potravin diskutují země V4 již delší dobu, v červenci roku minulého roku zaslaly evropským institucím společné prohlášení k dvojí kvalitě, na závažnost problému upozornil ministr Jurečka i letos v březnu na jednání Rady ministrů pro zemědělství a rybářství.

Namísto cukru jen sirup. Podobný test prováděli i Slováci

V průzkumu provedeném tento rok na Slovensku se zjistilo, že v Rakousku jsou stejné potraviny kvalitnější než ty, co se prodávají na Slovensku. Najhůře obstály slazené nápoje, koření, sýry, čaje a masové výrobky. Jednalo se zejména o nižší podíl masa, vyšší podíl tuků, umělé náhrady cukru, více konzervačních látek či nižší gramáž. Zjistilo se například, že nealkoholický nápoj Coca-Cola prodávaný na Slovensku obsahoval jen sirup, zatímco rakouská cola měla ve svém složení cukr.  Černý čaj z Rakouska měl zase intenzivnější chuť. Rybí prsty či vařená šunka více masa.

Zřejmě na podzim tohoto roku by měl vzniknout mezinárodní web, který bude obsahovat informace o konkrétních případech různé kvality potravin na trzích v Evropské unii. Portál by mělo zastřešovat Slovensko.

Související články:

Česko hledá jiné zdroje

Doporučujeme

Komerční sdělení

Navyšte tržby díky marketingu s umělou inteligencí

V dynamickém světě maloobchodu je nezbytné nejen držet krok s trendy, ale také je určovat. Odpoutejte se od zajetých marketingových kolejí a povyšte své podnikání na novou úroveň s pomocí umělé inteligence. Rychlost a efektivita je v dnešní době klíčem k úspěchu. Inteligentní marketingová řešení v této době umožňují, aby vaše sdělení bylo promyšlené, úderné a […]

Pravý český česnek byl po dekády doménou zahrádkářů. Teď se jeho výrazná chuť a vůně vrací do obchodů i restaurací

V Česku se koncem srpna poprvé po desítkách let dostal na pulty obchodů pravý český česnek vypěstovaný na tuzemských polích. Běžný spotřebitel si první 1,5tunové sklizně zpočátku možná ani nevšimne, ale pro provozovatele restaurací, bister a dalších gastropodniků jde o přelomovou zprávu. Zákazníci českých obchodů a restaurací se dosud museli spokojit s jídly připravovanými nejčastěji z čínského […]

Distributor pro 21. století – komplexní péče o značky

Orbico CZ&SK je distributorem, který se dokáže přizpůsobit moderní době a nejen to, dokáže předvídat vývoj trendů a adaptovat se na neočekávané změny a nepředvídatelné situace. Propojuje značky se spotřebiteli, nabízí holistický přístup zaměřený na konkrétní cílové skupiny, pokrývá všechny kanály a využívá moderní systémy. Kromě klasické B2B distribuce operuje i s B2C platformami, a tak dokáže […]

Transformace dodavatelských řetězců pomocí vratných obalů

Optimalizace dodavatelského řetězce se v dnešním, stále více konkurenčním obchodním prostředí stala klíčovou otázkou pro organizace, které usilují o efektivnější provoz, snížení nákladů a odpovědnost vůči životnímu prostředí. Prostor tak dostávají řešení v podobě vratných obalů. „Uvědomme si, jak velké množství tradičních obalů se denně protočí pouze v rámci FMCG. Právě zde se alternativa vratných […]

Konferenční program kongresu OBALKO 11: návod, jak sjet obalové tsunami

Konferenční program kongresu OBALKO 11: návod, jak sjet obalové tsunami Jízda na vlně. To letos čeká české a slovenské obalové profesionály a profesionálky, kteří zamíří 19. a 20. října 2023 na 11. ročník obalového kongresu OBALKO. Letos nese podtitul „Obalové tsunami je tu, zůstaňte na vlně“. Programová ředitelka kongresu Kateřina Osterrothová popisuje důvody pro výběr […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

7.–⁠11. 10. 2023, veletrh Anuga, Kolín nad Rýnem

17. 10. 2023, konference Plant-Powered Perspectives, Bratislava

19.–20. 10. 2023, kongres Obalko, Praha

23. 11. 2023, POPAI Day, Praha

30.–⁠31. 1. 2024, kongres Samoška, Olomouc

Profily

Obchod očima… Daniela Buryše, generálního ředitele Kofoly ČeskoSlovensko: Letní sezona byla lepší, než jsme čekali

25. září 2023

Miroslav Kopřiva, CEO, Intersport ČR: Soustředíme se na zážitek

25. září 2023
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required