logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Multimédia
    • Fotogalerie
    • Video
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • Daniel Jesenský
    • Miloš Toman
    • Roman Molek
    • Petra Nulíčková
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednání plakátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Návrhy řešení podpory českých výrobků a dvojí kvality tak, jak jsou prezentovány, jsou skutečně...
  • Webináře Spotřebitelský průzkum Češi a rostlinné alternativy, který proběhl 20. ledna 2021 ve...
  • Trend etiket je v posledních letech jasný. U cenovek postupuje mílovými kroky zavádění jejich...
  • Loňský 26. listopad patřil dvanácté konferenci POPAI Fórum 2020. I tentokrát s mezinárodní...

Obchod s českým srdcem představuje vizi úspěšného českého maloobchodu

16. října 2017
Profily 0
3358
Obchod s českým srdcem představuje vizi úspěšného českého maloobchodu

Modernizace sítě maloobchodních prodejen, atraktivní vzhled, jednotné prvky. Franchisová síť Flop Top představuje moderní prodejny s vyšším standardem a naplňuje tak i vizi společnosti o tom, jak bude český tradiční maloobchodní trh vypadat v budoucnu. Jak tedy? A co vás jako potenciálního franchisanta, jenž se do sítě zapojí, čeká?

„Flop Top představuje vzor pro ostatní, jak může moderní prodejna vypadat a jak ji lze efektivně řídit, máte-li v ruce nástroje, které vám pomohou,“ vysvětluje Michal Andrle, výkonný ředitel společnosti Flosman, která provozuje českou síť Flop s dvacetiletou tradicí. Velmi zjednodušeně by se dalo říci několika slovy: rychlejší a efektivnější řízení, dobře prodejný sortiment, moderní a jednotný prostor, nápaditý marketing, lepší marže, vyšší zájem zákazníků, ale i personálu. V hezkém a funkčním prostředí je totiž lépe všem.

Automatizace pomáhá jednoduššímu vedení prodejny

Automatizace výrazně pomáhá jednoduššímu a lepšímu řízení prodejny. Jednotný pokladní systém, automatické pořizování příjmů, automatické vytváření skladových karet, karet dodavatelů, automatické nastavování akčních cen a nakonec snadné získávání informací sloužící k vyhodnocení efektivity prodejů. To jsou ty nejvýraznější benefity, které franchisantovi pomáhají snížit pracnost na prodejně a umožňují mu ušetřený čas investovat do jiných potřebných aktivit.

Jednotný pokladní systém s doporučeným sortimentem ale neznamená, že si franchisant nemůže zvolit do prodeje i dalšího dodavatele. Odběr doporučeného zboží je ale nutnou podmínkou pro spolupráci ve franchise, pomáhá totiž centrále udržovat stabilní ceny v celé síti a je součástí obchodní a cenové politiky firmy. V praxi to tedy vypadá tak, že franchisant odebírá doporučený sortiment, například uzeninu v rámci privátní značky Dobrý výběr, na pultě ji ale může doplnit i další uzeninou či nabídkou čerstvého zboží, typicky od lokálního řeznictví.

Automatizovaný přístup však nefunguje jen u zboží. Důležitý je také pro poskytování služeb. „I ty mohou fungovat jen díky jednotnému systému,“ říká Marcela Nesnídalová, která ve Flopu řídí marketing. Jednotný systém umožňuje centrále řídit lépe jednotlivé kampaně, věrnostní akce či spotřebitelské soutěže a také je vyhodnocovat. V propojení s věrnostním systémem zákaznických karet je pak možné daleko lépe a cíleně oslovit jednotlivé skupiny zákazníků a pracovat s jejich loajalitou.

Svěží redesign pronikl nejen na prodejní plochu, ale i do digitálního prostředí

Letošní rok je pro společnost Flop Jih rokem změn. Novou podobu z grafického hlediska nedostalo jen logo Flop, ale svěžím redesignem prošly i webové stránky a komunikace na soc. sítích, na kterou společnost dosud tolik nesázela. „S modernizací prodejního prostoru a komunikace ale cílíme na mnohem mladší zákazníky, pro které jsou sociální sítě standardem komunikace,“ přibližuje strategii Marcela Nesnídalová. V rámci interního marketingového oddělení tak vzniká obsah, kterým se Flop snaží ukázat i mladším zákazníkům, že nakupovat v českých obchodech je cool. Pomáhá tomu i nové motto, které říká, že Flop je „obchod s českým srdcem“.

Flop je vaše jistota je nové motto. Doplňuje jej ještě druhé: Obchod s českým srdcem.

 

Výlohy staršího obchodu na náměstí ve Voticích zdobí nové grafické prvky franchisové sítě Flop Top.

 

Nové vlajkové prodejny Top Flop najdete v Třeboni či ve Včelné u Českých Budějovic.

 

Interiér prodejny.

 

V prostoru sortiment ovoce a zeleniny dobře vyniká.

 

Nejste v tom sami

Zapojit se do franchisy má své plusy i mínusy. Vždy něco ztratíte (především svobodu v rozhodování o tom, co budete prodávat a jak), na druhou stranu ale hodně získáte a také ušetříte. Společnost Flop Jih zajišťuje franchisantům podporu při provozování prodejny s minimálními náklady. Příkladem budiž sdílení dodavatelských služeb jako jsou telefony, energie, pojištění, poplatky za platební terminály a řada dalších, poradenství a sdílení zkušeností s provozem a IT podporou. Počítat také můžete s 20 až 50% výší finanční podpory pro zajištění požadované úrovně prodejního prostředí a technické vybavenosti. Mezi další věci, které franchisant „získá“, patří vyšší bonusy, vyšší marže i vyšší tržby. Tak nějak samo sebou se pak počítá i s větší prestiží. Velké plus jsou přehledné analýzy prodejů, ve kterých vidí franchisant nejen výsledky své či svých prodejen, ale rovněž výsledky ostatních prodejen v síti. To nabízí každé prodejně příležitost se podívat na data z různých úhlů pohledu a získat mnohdy odpovědi na zásadní otázky: Proč se mi hůře prodává tento sortiment? Co dělají ostatní jinak, že mají lepší výsledky? Jak to mohu aktivně změnit na své prodejně?

„Každá prodejna, která se dosud zapojila do sítě Flop Top, zlepšila svůj hospodářský výsledek,“ uvádí Pavel Cimburek, ředitel společnosti Flop Jih. A dodává, že zatímco hospodářské výsledky prodejen Flop rostou v letošním roce v průměru o 3 %, prodejny v síti Flop Top mají růst patnáctiprocentní. Výsledky jsou dané především vyšší efektivitou prodeje, obchodním sjednocením sítě a jednotnou obchodní politikou. „Dobrý obchod je prodat zboží s dostatečným ziskem tak, aby byl zákazník spokojen. Dobrý obchod je zvýšit tržby a udržet si je,“ říká Pavel Cimburek.

Zatímco směrem k zákazníkům používá Flop jednoduché motto: „Obchod s českým srdcem“, směrem ke svým klientům vysílá jednoznačné sdělení: „Flop je vaše jistota!“.

Jistotu by ale měl nakonec v obchodech naleznout i zákazník. Ať už v podobě dobrého sortimentu, rozumných cen, přátelského přístupuči moderního prostředí.

Jednotnost je vidět už při vstupu do prodejny. Supermarket Flop Top Votice

 

Po vstupu do obchodu se zákazník může občerstvit kávou „to go“, k dispozici jsou i barové stolečky.

 

Dětský koutek nabízí prostor, ve kterém mohou ti menší při hře vyčkat, než rodiče nakoupí.

 

 

Související články:

Jan Sůra, předseda představenstva a ředitel, Tempo, obchodní družstvo: Jdeme s kůží na trh Vítejte v novém retailu Z pamětí matadora českého maloobchodu Zdeněk Řiháček, country manager CZ & SK, Procter & Gamble: Tým sdílející jednu vizi a podobný hodnotový žebříček je základem jakéhokoli úspěchu

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

Anketa

O co se podle vás spotřebitelé nejvíce zajímají, než nakoupí oblíbený tuk?


Archiv anket
Nahrávání ... Nahrávání ...

Nejčtenější zprávy

  • Lidl otevře 15 nových prodejen a u Buštěhradu staví obří logistické centrum 18.9k views | posted on 13. června 2019
  • Outlet Arena Moravia otevře v Ostravě na podzim 13.5k views | posted on 24. července 2018
  • TEDi otevře v květnu první české obchody 10.6k views | posted on 7. února 2020
  • Lidl zvyšuje nástupní mzdu o 25 procent 10.5k views | posted on 31. května 2016
  • Lidl otevře 10 prodejen, 50 současných dostane novou tvář 8.6k views | posted on 3. srpna 2016

Komerční sdělení

Kalendář akcí

27.–28. 1. 2021, Kongres Obalko, Praha

17.–20. 5. 2021, Alimentaria, Barcelona

Multimédia

Valencijská inspirace: supermarket Mercadona

4. prosince 2020

Seznamte se: Distribuční centrum Amazonu v Dobrovízi

11. listopadu 2020

Profily

Tomáš Čupr a Petr Pavlík, group CEO a CEO ČR, Rohlík Group: Na cestě mezi štikou a velrybou

3. prosince 2020

Milada Valášková, manažerka kvality a hygieny, Billa CZ: Houževnatost mi nedovolí povolit

22. října 2020

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
David Čapek
tel.: +420 728 403 070
e-mail: david.capek@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Více o využívání cookies na našich stránkách naleznete v Zásadách na ochranu osobních údajů zde.
Ok