logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Multimédia
    • Fotogalerie
    • Video
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • Daniel Jesenský
    • Miloš Toman
    • Roman Molek
    • Petra Nulíčková
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednání plakátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Návrhy řešení podpory českých výrobků a dvojí kvality tak, jak jsou prezentovány, jsou skutečně...
  • Webináře Spotřebitelský průzkum Češi a rostlinné alternativy, který proběhl 20. ledna 2021 ve...
  • Trend etiket je v posledních letech jasný. U cenovek postupuje mílovými kroky zavádění jejich...
  • Loňský 26. listopad patřil dvanácté konferenci POPAI Fórum 2020. I tentokrát s mezinárodní...

Kubík už nemá jen kamennou tvář

30. listopadu 2017
Profily 0
2816
Kubík už nemá jen kamennou tvář

Kubík je ryze český řetězec maloobchodů, aktuálně se jeho sedmnáct prodejen nachází především ve východních Čechách. Prodejny nabízejí na plochách od 100 do 850 m² zhruba 7,5 tisíce položek. Ačkoliv inovační aktivita a následování trendů se obvykle připisuje k dobru řetězcům na moderním trhu, Kubík je velmi dobrým příkladem, že když se chce, tak to jde, a že tam, kde nechybí vůle, se mohou dít věci. Hlavně ty v marketingu. A také ve směřování značky, přístupu ke spotřebiteli, sortimentní nabídce i doplňkových službách. Měřeno touto optikou: Kubík dělá na českém tradičním trhu velké věci.

Jedna z nejdynamičtěji a nejrychleji se měnících oblastí v maloobchodě je sortiment konvenience. A u Kubíka jej berou velmi vážně. Podmanit si zákazníka a jeho smysly se rozhodli už před čtyřmi lety otevřením kavárny a bistra, které je umístěné před prodejnou Kubík v Litomyšli. Café & bistro Yes bylo založeno a otevřeno na podzim 2013 a kromě kávy, čaje a fresh džusů dodnes nabízí čerstvé pečivo, bagety, pannini a pizzu přímo z pece, saláty i sladké dezerty. Bistro funguje v konceptu coffee2stay a coffee2go a káva se dováží z rodinné pražírny Musetti z italské Piacenze. Málokdo odolá voňavé cestě, po níž musí projít cestou od pokladen prodejny Kubík ven. Vůně a chuťová paměť tu zastaví dost zákazníků – a rozhodně ne jen těch mladých – na to, aby se provoz bistra vyplatil. Před dvěma lety k bistru přibyl ještě závoz pizzy. Druhá kavárna Yes i s nabídkou pizzy se nachází v Hradci Králové. Koncept se osvědčil a jak říká vedoucí marketingu Dalibor Novák, tam, kde to bude možné a bude to dávat smysl, plánuje společnost Kubík bistra Yes rozšířit.

Digitálně v prodejně a s novým designem v Peci

V prodejně pracuje Kubík s celou řadou in-store komunikace – ať už jde o stoppery, plakáty a billboardy u prodejen, exteriérové stojany apod. Podpora jde i vlastní privátní značce Česká cena, jejíž výrobky pocházejí v drtivé většině z tuzemské produkce. Pro podporu prodeje využívá Kubík vystavení ve speciálních regálech obrandovaných do barev značky a pro promoční akce čela regálů, ke kterým instaluje obrandované bočnice. „Novinkou v naší maloobchodní síti je digitální reklama v podobě obrazovek umístěných v místech, kde se zákazníci zdržují, tedy nad obslužným úsekem, u pokladen a ve výlohách. Celý systém je jednotně ovládaný z naší centrály. Systém využíváme pro propagaci vlastní privátní značky, promočních akcí a produktů našich dodavatelů, kterým umožňujeme tento kanál využívat,“ popisuje Dalibor Novák.

Prodejna v Litomyšli nabízí nové prvky a projekty, k nimž patří například prodej květin či dětský koutek pro nejmenší. Zaujme i vtipná navigace, ve které se zákazníci dobře orientují. Pro mléčné produkty je tu například „ulice“ Mléčná či Jogurtová, kávu najdete podle uličky U Turka, dále jsou tu uličky Degustační, Sušenková, Čistá i Veselá a dokonce i Měkká s nabídkou textilního zboží, zatímco v prostoru U Prázdné flašky je asi každému zřejmé, co tam najde.

Společnost Kubík teď ale v obchodech zkouší trochu jiné koncepty, a to v dočasné prodejně Kubík v Peci pod Sněžkou. Ta byla vybudována z kontejnerových dílů, interiér i exteriér se ale podařilo sladit tak, že obchod působí vlídně, upraveně, čistě a vstřícně. Už příští rok v létě bude přesunut do prostor horského designového projektu Apartmány Svatý Vavřinec a podle Dalibora Nováka to bude vlajková loď společnosti a nejmodernější obchod v síti Kubík. Na dočasné prodejně v Peci je už trochu zřejmé, kterým směrem nový design půjde. Dřevěné obložení či elegantní bílé 3D značení na černé ploše je dílem marketingového oddělení společnosti ve spolupráci s několika agenturami. Společnost Kubík si v praxi testuje, který z nápadů se osvědčí, a ty pak hodlá v rámci modernizace použít i v ostatních prodejnách. Fotky níže ukazují právě prodejnu v Peci pod Sněžkou. Ta je i na hlavní fotografii.

 

Jitka Hemolová, jitka.hemolova@atoz.cz

Marketing v pojetí společnosti Kubík více přibližuje článek v časopisu Zboží&Prodej 11–12/2017.

Související články:

Zboží&Prodej 4/2020: Sušenky a oplatky prodává rozmanitost Lidl roste. Nemá tak silné soupeře jako v Německu Maloobchodní síť Bala změnila tvář, pro zákazníky je tu „cestou domů“

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

Anketa

O co se podle vás spotřebitelé nejvíce zajímají, než nakoupí oblíbený tuk?


Archiv anket
Nahrávání ... Nahrávání ...

Nejčtenější zprávy

  • Lidl otevře 15 nových prodejen a u Buštěhradu staví obří logistické centrum 18.9k views | posted on 13. června 2019
  • Outlet Arena Moravia otevře v Ostravě na podzim 13.5k views | posted on 24. července 2018
  • TEDi otevře v květnu první české obchody 10.6k views | posted on 7. února 2020
  • Lidl zvyšuje nástupní mzdu o 25 procent 10.5k views | posted on 31. května 2016
  • Lidl otevře 10 prodejen, 50 současných dostane novou tvář 8.6k views | posted on 3. srpna 2016

Komerční sdělení

Kalendář akcí

27.–28. 1. 2021, Kongres Obalko, Praha

17.–20. 5. 2021, Alimentaria, Barcelona

Multimédia

Valencijská inspirace: supermarket Mercadona

4. prosince 2020

Seznamte se: Distribuční centrum Amazonu v Dobrovízi

11. listopadu 2020

Profily

Tomáš Čupr a Petr Pavlík, group CEO a CEO ČR, Rohlík Group: Na cestě mezi štikou a velrybou

3. prosince 2020

Milada Valášková, manažerka kvality a hygieny, Billa CZ: Houževnatost mi nedovolí povolit

22. října 2020

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
David Čapek
tel.: +420 728 403 070
e-mail: david.capek@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Více o využívání cookies na našich stránkách naleznete v Zásadách na ochranu osobních údajů zde.
Ok