
Po více než osmnácti letech pod křídly energetického nápoje Red Bull přišel čas na změnu. Práce area marketing directora v Asii byla zajímavá, ale náročná a Šimon Čapek se rozhodl dát si pauzu, omezit cestování a víc se věnovat rodině. Právě ta ho vlastně přivedla k Maně. „Syn ji používal jako rychlé a efektivní nasycení při zimních snowboardových zájezdech a já zjistil, že není oblíbená jen mezi jeho vrstevníky,“ říká. A právě Mana mu nakonec učarovala natolik, že se rozhodl opět naskočit do rozjetého byznys vlaku a trochu šlápnout na plyn.
Pracovní úspěch
Umím výborně poskládat kolektiv, který dokáže přinášet výjimečné marketingově-obchodní výsledky. Podařilo se mi to v Red Bullu a chtěl bych, aby to tak v horizontu dvou tří let bylo i v Maně.
Co mě v práci baví
Práce s lidmi a ověřování nabytých zkušeností.
Vize
Zlepšit sám sebe a bezprostředně i své okolí. Pomáhat. Zároveň si přeji, aby Mana byla inspirací pro komplexní přemýšlení nad technologickým řešením pěstování, výroby, obchodu i způsobu distribuce s respektem k životnímu prostředí.
Životní cíl
Být lidem prospěšný. Když budu jako šéf Many úspěšný, Mana se stane běžným produktem „každého dne“, vrátí tak spoustě lidí hodně času a energie, které mohou využít lépe.
Tým
Skupina profesionálů i kamarádů, kteří sdílejí stejné hodnoty, společně se podílejí na společném úspěchu. Lidé, s kterými si rozumím jak pracovně, tak lidsky.
Peníze
Prostředek pro naplňování snů.
Můj vzor
Nemám jeden vzor. Ale obecně jsou to lidé, kteří jsou ohleduplní, jdou za svým cílem, mají v sobě vášeň (pro cokoliv) a smysl pro humor. Z každého si beru tu část, která se mi hodí.
Peklo
Každodenní dopravní zácpy. Hlavně ty bez zjevné příčiny.
Životní motto
Vystačím si třeba s kombinací Tyršova hesla „Ve zdravém těle zdravý duch“ a Kiplingovy básně s veršem „yet don’t look too good, nor talk too wise“.
Nad čím kroutím hlavou
Nad smutným chováním našeho prezidenta. Vždy jsem byl hrdý na to, že jsem Čech. Tenhle pán mi to soustavně kazí.
Oblíbená postava z knihy
Medvídek Pú. Přestože je to „pohádka“, Pú má jasné odpovědi na otázky, které se dají replikovat v každodenním životě i dnes. Například jeho moudro „Trochu ohleduplnosti, trochu myslet na jiné, v tom je celý ten rozdíl“ může být inspirací pro mnoho lidí kolem.
Koníček
Mám rád hory, po kterých chodím a lezu na jejich vrcholky. Nejradši trávím čas v „Kruškách“ (Krušné hory).
Co mě v poslední době nejvíc rozesmálo?
Moje manželka, kterou jsem nemohl sundat ze stromu, na který vylezla. Hodně jsme se všichni dohromady nasmáli.
Nejoblíbenější vtip
Ten s Chuckem Norrisem.
Kariéra Šimona Čapka:
Je absolventem Západočeské univerzity v Plzni. Profesní kariéru nastartoval po vysokoškolských studiích v marketingu na straně agentury, velmi rychle se ale posunul na pozici brand managera pro společnost Seagrams Beverage Company a od roku 1999 pevně zakotvil ve společnosti Red Bull. Nejprve jako general a marketing director České republiky, později marketing director České a Slovenské republiky a nakonec jako area marketing director pro Asii, kde měl na starost země od Japonska po Kazachstán. Téměř pětiletou práci na východě se rozhodl vyměnit za období klidu a většího času na rodinu. Neodolal ale výzvě a od června roku 2018 je v pozici výkonného ředitele společnosti Heaven Labs, tvůrce nutričně kompletního jídla Mana.
Profil Šimona Čapka najdete také v časopisu Zboží&Prodej 1/2019.