logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Výzkumná platforma GWI nabízí od 19. května nově data i za český trh. Největší světová...
  • K prodeji přes tzv. internetová tržiště se odhodlává čím dál více obchodníků. Největší český...
  • dm drogerie markt získala ocenění pečetí Green Brands 2022/2023. Ta je na dobu dvou let...
  • E-shoppeři budou v nejbližší době uzpůsobit internetové obchody v souladu s novou právní úpravou...

Benzina expanduje na slovenský trh, počítá i s akvizicemi

30. ledna 2019
Zprávy 0
1996
Benzina expanduje na slovenský trh, počítá i s akvizicemi

Na slovenský trh čerpacích stanic míří nový hráč. Benzina svou první čerpačku na Slovensku plánuje otevřít v Malackách blízko slovensko-českých hranic letos na jaře. Následnou expanzi chce provést zejména spoluprací s menšími provozovateli čerpacích stanic a je otevřena i akvizicím větších řetězců.

„Slovenský trh je pro naše maloobchodní aktivity přirozeným prostorem. K dosavadnímu velkoobchodnímu prodeji paliv na Slovensku tak nyní přidáváme i maloobchodní prodej pohonných hmot na čerpacích stanicích, které ponesou logo Benzina,“ vysvětluje Tomasz Wiatrak, místopředseda představenstva zodpovědný za maloobchodní aktivity společnosti Unipetrol, do jejíž skupiny Benzina spadá. Unipetrol je jediným zpracovatelem ropy v Česku a největším prodejcem pohonných hmot a patří do nadnárodního petrolejářského koncernu PKN Orlen.

Očekáváním a chováním zákazníků si jsou český a slovenský trh velmi podobné. „Slovenští zákazníci se v posledních letech výrazně orientují na kvalitu paliv a mají zájem o široký doplňkový prodej včetně občerstvení. A právě toto jim jako dlouhodobý lídr českého trhu se silným a stabilním zázemím, nabídneme,“ pokračuje Tomasz Wiatrak a dodává: „Investice má dlouhodobou povahu. Chceme jít postupnými kroky a jsme přesvědčeni, že se staneme na slovenském trhu jedním z významných hráčů. Dosažení úrovně 10 stanic do konce roku 2019 by bylo úspěchem, ale důležitější než vysoké tempo rozvoje je pro nás dodržení naplánovaného obchodního modelu.“

Slovenský trh je tomu českému podobný i svou nasyceností. Benzina se tedy v první fázi zaměří na oslovení stávajících provozovatelů čerpacích stanic. „Jsme otevřeni akvizicím větších či menších řetězců a malým provozovatelům nabízíme výhodnou spolupráci na bází franšízy. Zkušenosti z českého trhu říkají, že na čerpacích stanicích, které přešly pod značku legendárního koníka, objem prodaných pohonných hmot i doplňkového sortimentu záhy významně vzrostl,“ uzavírá Tomasz Wiatrak.

Benzina se na Slovensko vrací po více než 30 letech. Samotná značka vznikla už v roce 1953 v tehdejším Československu, když Ministerstvo chemického průmyslu nahradilo touto značkou původní název Benzinol používaný pro čerpací stanice od roku 1949, kdy došlo ke znárodnění a vytvoření jedné státem ovládané sítě. V roce 1985 byla na Slovensku obnovena značka Benzinol. Po roce 1989 přešla Benzina v rámci privatizace do soukromých rukou a právo na používání své značky na slovenském trhu dočasně ztratila. Nyní se Benzina na Slovensko vrací jako lídr českého trhu, kde provozuje 406 čerpacích stanic a dle objemu prodaných hmot ovládá čtvrtinu trhu.

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Spolupráce CHEP a Penny zvyšuje udržitelnost dodavatelského řetězce

V důsledku výzev poslední doby roste v retailu více než kdy jindy význam logistických řešení přispívajících ke stabilitě a odolnosti dodavatelských řetězců a zároveň zohledňujících zelené aspekty podnikání. Jedním z nich je paletový pooling, služba založená na sdílení a opětovném využívání přepravních či displejových palet. Jeho benefity v praxi ilustruje příklad spolupráce poskytovatele poolingu CHEP a maloobchodního řetězce […]
přeprava

Přeprava vlastními silami, nebo externě?

Slibně rozjíždějící se start-upy nebo menší podnikatelé často ani neuvažují o tom, že by mohli využívat služeb externích firem pro přepravu svého zboží. Pak je pro ně obvykle překvapením, že si mohou ušetřit starosti i náklady. Aspektů pro volbu interního nebo externího zajištění těchto služeb je však více. Co je důležité zvážit? Zaměření na business […]

Nové on-line marketplace Kaufland.cz a Kaufland.sk: Prodávejte ve více než 5 000 kategoriích

Kaufland spouští nové marketplace na Slovensku a v Česku a už nyní provozuje velmi úspěšný marketplace Kaufland.de. Úspěšný německý koncept Kaufland.de se od roku 2023 spustí i v dalších zemích. Prodejci díky tomu budou mít možnost nabízet své produkty na on-line marketplace ve třech různých zemích, přičemž stačí pouze jedna registrace. Profitovat budou především ze […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

19. 5. 2022, Digitální nástroje a řešení v retailu

24.–28. 5. 2022, Thaifex, Bangkok

2. 6. 2022, Kongres Samoška

26.–29. 7. 2022, Veletrhy Biofach a Vivaness

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

Profily

Miloš Škrdlík, jednatel, Maloobchodní síť Brněnka, místopředseda, Asociace českého tradičního obchodu: Brněnka mění zažité scénáře

20. dubna 2022

Ondřej Kuchař: Z jazykového experta pekařským kavárníkem

20. dubna 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
Jana Havlíčková
tel.: +420 733 553 554
e-mail: jana.havlickova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required