logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Multimédia
    • Fotogalerie
    • Video
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • Daniel Jesenský
    • Miloš Toman
    • Roman Molek
    • Petra Nulíčková
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednání plakátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • V otevřeném dopise ministrovi zdravotnictví Janu Blatnému upozorňuje Asociace českého tradičního...
  • Novou seniorní marketingovou manažerkou značky Mattoni, tradiční značky minerální vody z...
  • V souvislosti se změnami spojenými s odchodem Velké Británie z Evropské unie se na přechodné...
  • Pivovary Staropramen mají od ledna nové vedení. Řízení společnosti převzal Teo Ćendo, který...

Obchodníkem roku je IKEA, zabodovaly i dm drogerie, Benzina nebo Makro

6. února 2019
Zprávy 0
2433
Obchodníkem roku je IKEA, zabodovaly i dm drogerie, Benzina nebo Makro

Absolutním vítězem a držitelem titulu Mastercard Obchodník roku 2018 se již pošesté stala IKEA Česká republika. Ta byla zároveň oceněna v rámci oborových kategorií jako Mastercard Obchodník s nábytkem a bytovými doplňky 2018.

Vítězi dalších oborových kategorií se staly Lidl, Pepco, Deichmann, dm drogerie markt, Decathlon, Alza.cz, Hornbach a Benzina. Titul SOCR ČR Nejlepší zaměstnavatel v obchodě získala společnost MAKRO Cash & Carry ČR.

Ocenění za Benzinu převzala Agnieszka Bobrukiewicz, head of retail marketing ve skupině Unipetrol

Vítězové jednotlivých kategorií byli určeni na základě výsledků reprezentativního internetového průzkumu společnosti GfK Czech, uskutečněného na vzorku 2 000 respondentů z celé České republiky. Hodnocenými parametry jsou spontánní jmenování prodejny („top of mind“), míra loajality zákazníků k prodejně a důvěra v ni.

„Absolutním vítězem šestnáctého ročníku ocenění Mastercard Obchodník roku 2018 se stala společnost IKEA Česká republika, která tak obhájila titul z předchozích pěti ročníků soutěže. Prodejna zvítězila především díky vysoké míře loajality a důvěry zákazníků,“ komentuje výsledky ankety Martin Dolejš, vedoucí rozvoje obchodu Mastercard Česká republika a Slovensko. „O tom, že se obchodníci kvalitou svých služeb a produktů stále posouvají, svědčí i několik nováčků v čele oborových kategorií. Poprvé letos zvítězil například Decathlon v kategorii Obchodník se sportovními oděvy a potřebami, Benzina v kategorii Čerpací stanice s prodejnou nebo Pepco, které stojí v čele obchodníků s oděvy.“

Oborové kategorie

  1. Cenu Mastercard Obchodník s potravinami 2018 (hypermarkety, supermarkety, potraviny) letos především díky vysoké spontánní znalosti mezi zákazníky a jejich důvěře v prodejnu získal Lidl Česká republika. Druhé místo připadlo Globusu a na třetím místě je Kaufland.
  1. Vítězem kategorie Mastercard Obchodník s drogerií a parfumerií 2018 se stala společnost dm drogerie markt. Na druhém místě se umístila Teta drogerie, na třetím Rossmann.
  1. V kategorii Mastercard Obchodník s oděvy 2018 zvítězila díky vysoké důvěře mezi zákazníky společnost Pepco. Druhé místo obsadilo C&A a třetí New Yorker.
  1. Ocenění v kategorii Mastercard Obchodník s obuví 2018 získala společnost Deichmann. Na druhém místě se umístila společnost Baťa a na třetím Rieker.
  2. Vítězem kategorie Mastercard Obchodník se sportovními oděvy a potřebami 2018 (obuv, oblečení, sportovní potřeby) je Decathlon – především díky vysoké míře důvěry a loajality mezi zákazníky. Sportisimo, které bylo vítězem této kategorie osm let, se umístilo na druhé příčce. Třetí místo patří společnosti HUDYsport.
  1. V kategorii Mastercard Obchodník pro dům, zahradu a chovatele 2018 zvítězil Hornbach. Na druhém místě je OBI a na třetím místě eva.cz.
  1. V kategorii Mastercard Obchodník s nábytkem a bytovými doplňky 2018 zvítězila IKEA Česká republika, která byla ve své kategorii hodnocena nejlépe ve všech ohledech. Na druhém místě se umístil JYSK a na třetím je Möbelix.
  1. Cenu Mastercard Obchodník s elektrem a elektronikou 2018 získala Alza.cz. Druhé se umístilo CZC.cz, na třetím místě je T.S.Bohemia.
  1. Vítězem kategorie Mastercard Čerpací stanice s prodejnou 2018 se stala Benzina. Loňský vítěz Shell skončil na druhém místě a na třetím je Tank ONO.

Zvláštní ocenění

  1. Cena veřejnosti

V kategorii Mastercard Obchodník roku 2018 – Moneta Money Bank Cena veřejnosti zvítězil Lidl Česká republika, a obhájil tak loňský titul. O jeho prvenství rozhodli zákazníci 49 540 hlasy. Na druhé příčce se umístila IKEA s 40.133 hlasy a na třetím Teta drogerie s 39.980 hlasy.

Veřejné hlasování probíhalo prostřednictvím internetových stránek www.obchodnik-roku.cz od 1. října 2018 do 6. ledna 2019. Celkem hlasovalo 81.516 osob a hlasující rozdělili mezi nejrůznější obchodníky 671.323 platných hlasů. Každý hlasující se mohl zodpovězením tipovací otázky zúčastnit soutěže o 50.000 korun vložených na účet u Moneta Money Bank a platební kartu Mastercard s věrnostním programem bene+.

  1. Zákaznický zážitek

Princip výběru vítěze kategorie Mastercard Obchodník roku 2018 – Zákaznický zážitek je tříkolový a je kombinací expertního názoru a volby profesionály z odvětví obchodu. V prvním kole proběhla individuální nominace kandidátů ze strany členů expertního týmu a na základě hlasování byly vybrány tři nominace s největším počtem hlasů. O vítězi kategorie rozhodli hlasováním účastníci konference Retail Summit 2019 a stal se jím gastronomický a kulturní projekt Manifesto Market.

  1. Nejlepší zaměstnavatel v obchodě

Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR jako druhý největší zaměstnavatelský svaz vyhlásil v rámci soutěže Mastercard Obchodník roku 2018 speciální kategorii „SOCR ČR – Zaměstnavatel v obchodě“. Obchodníci se mohli do soutěže o ocenění zapojit vyplněním dotazníku sestaveného odborníky z oblasti HR, odborným garantem vyhodnocení této kategorie se stala nezávislá společnost Hays. Do soutěže se zapojili zaměstnavatelé z oblasti obchodu food i non-food, nadnárodní řetězce i zástupci tradičního obchodu, osloveny byly jak členské firmy SOCR ČR, tak i jeho nečlenové. Hodnotící kritéria byla nastavena spíše pro větší zaměstnavatele s více než 250 pracovníky, při celkovém hodnocení bylo přihlédnuto i ke stanovisku oborů, konkrétně Unie zaměstnanců obchodu, logistiky a služeb, se kterou SOCR ČR uzavírá kolektivní smlouvu vyššího stupně. Vítězem kategorie se stala společnost MAKRO Cash & Carry ČR. Na druhém místě se s velmi malým odstupem umístila společnost Albert a na třetím společnost Kaufland.

Vyhlášení vítězů

Slavnostní vyhlášení absolutního vítěze, vítězů všech oborových kategorií i zvláštních cen proběhlo 5. února 2019 v rámci galavečera konference Retail Summit 2019 v Clarion Congress Hotelu v Praze.

Související články:

Mounia El Hilali, generální ředitelka IKEA pro region České republiky, Maďarska a Slovenska: Naše strategie je i v názvu pozitivní Tomáš Čupr: Nová on-line platforma sníží zdravotní rizika zákazníků i obchodníků IKEA otevírá výdejní terminál v Hradci Králové Udržitelným obchodníkem roku je Konzum, obchodní družstvo v Ústí nad Orlicí

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

Anketa

O co se podle vás spotřebitelé nejvíce zajímají, než nakoupí oblíbený tuk?


Archiv anket
Nahrávání ... Nahrávání ...

Nejčtenější zprávy

  • Lidl otevře 15 nových prodejen a u Buštěhradu staví obří logistické centrum 18.8k views | posted on 13. června 2019
  • Outlet Arena Moravia otevře v Ostravě na podzim 13.5k views | posted on 24. července 2018
  • Lidl zvyšuje nástupní mzdu o 25 procent 10.5k views | posted on 31. května 2016
  • TEDi otevře v květnu první české obchody 10.5k views | posted on 7. února 2020
  • Lidl otevře 10 prodejen, 50 současných dostane novou tvář 8.6k views | posted on 3. srpna 2016

Komerční sdělení

Kalendář akcí

20. 1. 2021, Spotřebitelský průzkum Češi a rostlinné alternativy – webinář

27.–28. 1. 2021, Kongres Obalko, Praha

17.–20. 5. 2021, Alimentaria, Barcelona

Multimédia

Valencijská inspirace: supermarket Mercadona

4. prosince 2020

Seznamte se: Distribuční centrum Amazonu v Dobrovízi

11. listopadu 2020

Profily

Tomáš Čupr a Petr Pavlík, group CEO a CEO ČR, Rohlík Group: Na cestě mezi štikou a velrybou

3. prosince 2020

Milada Valášková, manažerka kvality a hygieny, Billa CZ: Houževnatost mi nedovolí povolit

22. října 2020

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
David Čapek
tel.: +420 728 403 070
e-mail: david.capek@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Více o využívání cookies na našich stránkách naleznete v Zásadách na ochranu osobních údajů zde.
Ok