logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Po hořických Potravinách Švamberk a první prodejně s názvem Naše špajzka v obci Boháňka se...
  • Too Good To Go, společnost se sociálním dopadem a světové tržiště pro hospodaření s přebytky...
  • Řetězec Tesco přivítal zákazníky v modernizované prodejně ve Veselí nad Lužnicí. Rekonstrukce...
  • Řemeslná pekárna Zrno zrnko má v nové pražské městské čtvrti Nuselský pivovar rovnou dvojnásobné...

Daniela Hlaváčková, marketingová ředitelka segmentu cukrovinek a žvýkaček pro střední Evropu společnosti Mars Czech: Jediná konstanta v životě je změna

20. února 2019
Profily 0
5361
Daniela Hlaváčková, marketingová ředitelka segmentu cukrovinek a žvýkaček pro střední Evropu společnosti Mars Czech: Jediná konstanta v životě je změna

Být nejlepší v práci, nebo doma jako máma? Tuto otázku Daniela Hlaváčková řešit nemusí. Před lety se rozhodla pracovat pro firmu, která jí umožní obojí. A už 12 let je jí věrná. Hlavně proto, že jí umožňuje vybalancovat kariéru, dělat to, co má ráda, přizpůsobit práci svým potřebám a nehledat vyčerpávající kompromisy.

Její kariéra pro Mars Czech odstartovala už v roce 2006. Mediální studia na Univerzitě Karlově si chtěla zpestřit zkušenostmi v praxi, a tak se pustila do hledání brigády. Ještě v průběhu studií tedy nastoupila do společnosti jako asistentka marketingu pro značku Uncle Ben‘s. A protože ji atmosféra, značky i lidé ve firmě chytly za srdce, zůstala a po studiích už jen pokračovala v kariérním růstu. Vyzkoušela si pozici brand managera v segmentu čokolády a zodpovídala mimo jiné za značky Snickers a Twix. A v roce 2010 už řídila celé portfolio čokoládových výrobků Mars v Česku i na Slovensku.

Umění překonávat překážky

Odmalička ji hodně formoval sport. Rodiče coby vrcholoví sportovci ji k němu vedli odmala a snaha vštípit potomkovi vše krásné, co sport přináší, se vyplatila. Dvacet let se věnovala moderní gymnastice a sport ji naučil soutěžit, vyhrávat, ale přijímat i prohry, poznat své limity, překonávat překážky, dělat kompromisy a také si vychutnat, jak sladce chutná vítězství. To vše pak v práci dokázala dokonale zúročit. „Kromě marketingu mě velmi baví práce s lidmi,“ přiznává s úsměvem Daniela, která si pochvaluje dobré vztahy v týmu. Na těch je ale třeba tvrdě pracovat. Daniela dobře ví, že základ úspěchu je výběr dobrých kolegů, a tomu věnuje hodně úsilí. I následná práce rozvoje lidí v týmu tak, aby všichni včetně celého týmu rostli. „Rozvoj týmu, plánování kariérního rozvoje, práce s lidmi, to mě moc baví – rozvíjet a motivovat,“ přiznává.

Do Británie za zkušenostmi

Stěžejní prací je ale marketing pro značky, které zná prakticky každý spotřebitel. „A to je má druhá vášeň – značky mě baví,“ říká Daniela. Po spojení Marsu se společností Wrigley se Daniela přesunula na pozici group brand managera a k tomu dostala příležitost pracovat ve Velké Británii. A protože není typ, který sedí doma a čeká, až se objeví příležitost, sbalila si věci a v roce 2012 se i s manželem přestěhovala do Anglie. S odstupem času je právě na tohle rozhodnutí hrdá: „Nové výzvy mě vždy bavily. Práce a život v Anglii pro mě byly nezapomenutelnou zkušeností, kterou bych doporučila každému.“ V Británii se rozhodla zůstat a zapracovat více na marketingové kariéře. A protože dokáže dát práci kus svého srdce, veškerého umu a nechybí jí potřebná píle, stala se zanedlouho marketingovou manažerkou bonbonů pro Velkou Británii a zároveň vedla značku Skittles v Evropě. „Jsem tak trochu dítě štěstěny a obvykle bývám ve správnou dobu na správném místě,“ směje se Daniela. Bylo tedy jasné, že se její pobyt v Británii ještě trochu prodlouží.

Na mateřskou do Prahy

Z Británie se do rodné Prahy vrátila v roce 2014, byl čas nastoupit první mateřskou dovolenou a naučit se zase trochu jiný typ řízení. A když se po roce rozhodla k návratu do práce, dostala od firmy příležitost vést marketing pro Wrigley Česko & Slovensko. Za podmínek, které jí umožnily být opět v centru dění a dělat práci, která ji baví, zároveň mít ale dostatek času na rodinu. Na podzim roku 2015 se tedy pustila do řízení celého portfolia cukrovinek, od žvýkaček přes čokolády až po ostatní sladkosti. A už na jaře dalšího roku na ni čekala další příležitost.

Vedoucí pozici mateřská nevadí

Na začátku roku 2016 se slučovaly jednotky a trhy, a Daniela tak dostala příležitost je všechny řídit. Stala se marketingovou ředitelkou pro segment cukrovinek a žvýkaček ve střední Evropě, kam spadají trhy Česka, Slovenska, Maďarska a Rumunska. Ale protože čas utíká a Daniela měla jasno i v tom, jak má vypadat její rodina, odešla o rok později na svou druhou mateřskou. Na podzim roku 2018 se vrátila do Marsu zpět na stejnou pozici. Že je to tak trochu neobvyklé a ženy obvykle v retailu bojují s určitou nedůvěrou nadřízených, zda zvládnou manažerskou roli a zároveň svoje další povinnosti v mimopracovním životě?

„V každé firmě by to asi nešlo. Jsem vděčná za to, že mi Mars dává příležitost skloubit práci a rodinu. Mám zde možnost růst a rozvíjet se a při tom se naplno věnovat i rodině,“ vysvětluje. Rozhodně by to ale nešlo bez organizačního talentu, který dostala Daniela do vínku ve zvýšeném množství. Komplexnost její práce, která zahrnuje přes deset značek, řadu zemí a deset lidí v týmu, vyžaduje dokonalý timing a stoprocentně nastavené procesy pro efektivní řízení. Plánování priorit je tak jejím denním chlebem. Ale i tak přiznává, že bez rodiny a vstřícných babiček by to tak jednoduché nebylo: „Bez manžela a mojí maminky, kteří mě naprosto podporují a pomáhají s domácností, bych nemohla dělat to, co dělám naplno.“ Ženám, které se teprve na svou kariéru chystají, by poradila, aby se nebály přijímat výzvy. Pro Danielu je jedinou konstantou v životě změna. Věří, že pro úspěch je třeba mít pozitivní přístup, být akční a ctít heslo, že co nás nezabije, to nás posílí.

Máme volnou ruku

Marketing velké korporace obvykle nedovoluje být příliš lokálně kreativní. V Marsu je to ale trochu jinak. „Přebíráme sice globální komunikaci tak, aby byla konzistentní pro celou skupinu, máme ale volné ruce si tuto konzistenci přizpůsobit lokálně a rozvíjet tak zajímavé myšlenky, tavit je do fungujících kampaní a třeba si přizvat k podpoře značek lokální ambasadory, které zasáhnou českého zákazníka,“ vysvětluje Daniela strategii, která ji naplňuje. Jako třeba projekt S.O.S. vesniček, na kterém se značkou Orbit a obchodními řetězci pracují již několik let. Kampaně s přesahem z byznysu do reálného života ji moc baví a naplňují firemní hodnoty, mezi které patří kvalita, odpovědnost, vzájemnost, efektivita a svoboda. Dalo by se bez nadsázky říci, že všechny jsou Danielinou součástí.

 

Data a informace ze života Daniely Hlaváčkové:

36 let

12 let zkušeností s řízením marketingu

4 země: Česko, Slovensko, Maďarsko a Rumunsko

10 lidí v týmu a více než 10 značek v portfoliu

záliby: rodina (2 dcery), outdoorové aktivity, hory, golf a jóga (vyvažuje akčnost a dynamičnost)

 

Jitka Hemolová, jitka.hemolova@atoz.cz

O Daniele Hlaváčkové se dočtete také v časopisu Zboží&Prodej 2/2019.

 

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

Komerční sdělení

Vedoucí prodejny versus AI – kdo vítězí?

Zvládne zkušený vedoucí porazit umělou inteligenci při objednávání zboží na promoakci? Výsledky jsou jasné. Čím méně do procesu zasahuje člověk, tím vyšší obrat a marži prodejna dosahuje. Říkáte si, že to nemůže být pravda? Že přece zkušenosti lidí, kteří prodejny vedou, nejde takto jednoduše nahradit? To si ve slovenských prodejnách COOP říkali také. Proto se […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

21.–26. 8. 2025, mezinárodní agrosalon Země živitelka, České Budějovice

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

9. 10. 2025, kongres Pharma Profit, Olomouc

Profily

Kateřina Čadilová, předsedkyně a národní koordinátorka, Asociace regionálních značek: O certifikaci regionální značky je dlouhodobě velký zájem

3. července 2025

Obchod očima Petra Baudyše, vedoucího oddělení kvality a udržitelnosti Penny Market: Zlevněné balíčky potravin letos rozšíříme do všech prodejen

25. června 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required