logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Nákupní aliance Můj obchod slaví na českém trhu 10 let. Pro společnost Makro patří její rozvoj...
  • Jaká témata vás čekají v časopisu Zboží&Prodej 5/2022? Rozhovor: Nákupní aliance Můj obchod...
  • Práce v absolventském programu ve společnosti Tesco Stores ČR při studiu na vysoké škole ji...
  • Na pozici CEO pro Českou republiku a Slovensko, kterou dosud zastával současný COO skupiny DoDo...

Daniela Hlaváčková, marketingová ředitelka segmentu cukrovinek a žvýkaček pro střední Evropu společnosti Mars Czech: Jediná konstanta v životě je změna

20. února 2019
Profily 0
3578
Daniela Hlaváčková, marketingová ředitelka segmentu cukrovinek a žvýkaček pro střední Evropu společnosti Mars Czech: Jediná konstanta v životě je změna

Být nejlepší v práci, nebo doma jako máma? Tuto otázku Daniela Hlaváčková řešit nemusí. Před lety se rozhodla pracovat pro firmu, která jí umožní obojí. A už 12 let je jí věrná. Hlavně proto, že jí umožňuje vybalancovat kariéru, dělat to, co má ráda, přizpůsobit práci svým potřebám a nehledat vyčerpávající kompromisy.

Její kariéra pro Mars Czech odstartovala už v roce 2006. Mediální studia na Univerzitě Karlově si chtěla zpestřit zkušenostmi v praxi, a tak se pustila do hledání brigády. Ještě v průběhu studií tedy nastoupila do společnosti jako asistentka marketingu pro značku Uncle Ben‘s. A protože ji atmosféra, značky i lidé ve firmě chytly za srdce, zůstala a po studiích už jen pokračovala v kariérním růstu. Vyzkoušela si pozici brand managera v segmentu čokolády a zodpovídala mimo jiné za značky Snickers a Twix. A v roce 2010 už řídila celé portfolio čokoládových výrobků Mars v Česku i na Slovensku.

Umění překonávat překážky

Odmalička ji hodně formoval sport. Rodiče coby vrcholoví sportovci ji k němu vedli odmala a snaha vštípit potomkovi vše krásné, co sport přináší, se vyplatila. Dvacet let se věnovala moderní gymnastice a sport ji naučil soutěžit, vyhrávat, ale přijímat i prohry, poznat své limity, překonávat překážky, dělat kompromisy a také si vychutnat, jak sladce chutná vítězství. To vše pak v práci dokázala dokonale zúročit. „Kromě marketingu mě velmi baví práce s lidmi,“ přiznává s úsměvem Daniela, která si pochvaluje dobré vztahy v týmu. Na těch je ale třeba tvrdě pracovat. Daniela dobře ví, že základ úspěchu je výběr dobrých kolegů, a tomu věnuje hodně úsilí. I následná práce rozvoje lidí v týmu tak, aby všichni včetně celého týmu rostli. „Rozvoj týmu, plánování kariérního rozvoje, práce s lidmi, to mě moc baví – rozvíjet a motivovat,“ přiznává.

Do Británie za zkušenostmi

Stěžejní prací je ale marketing pro značky, které zná prakticky každý spotřebitel. „A to je má druhá vášeň – značky mě baví,“ říká Daniela. Po spojení Marsu se společností Wrigley se Daniela přesunula na pozici group brand managera a k tomu dostala příležitost pracovat ve Velké Británii. A protože není typ, který sedí doma a čeká, až se objeví příležitost, sbalila si věci a v roce 2012 se i s manželem přestěhovala do Anglie. S odstupem času je právě na tohle rozhodnutí hrdá: „Nové výzvy mě vždy bavily. Práce a život v Anglii pro mě byly nezapomenutelnou zkušeností, kterou bych doporučila každému.“ V Británii se rozhodla zůstat a zapracovat více na marketingové kariéře. A protože dokáže dát práci kus svého srdce, veškerého umu a nechybí jí potřebná píle, stala se zanedlouho marketingovou manažerkou bonbonů pro Velkou Británii a zároveň vedla značku Skittles v Evropě. „Jsem tak trochu dítě štěstěny a obvykle bývám ve správnou dobu na správném místě,“ směje se Daniela. Bylo tedy jasné, že se její pobyt v Británii ještě trochu prodlouží.

Na mateřskou do Prahy

Z Británie se do rodné Prahy vrátila v roce 2014, byl čas nastoupit první mateřskou dovolenou a naučit se zase trochu jiný typ řízení. A když se po roce rozhodla k návratu do práce, dostala od firmy příležitost vést marketing pro Wrigley Česko & Slovensko. Za podmínek, které jí umožnily být opět v centru dění a dělat práci, která ji baví, zároveň mít ale dostatek času na rodinu. Na podzim roku 2015 se tedy pustila do řízení celého portfolia cukrovinek, od žvýkaček přes čokolády až po ostatní sladkosti. A už na jaře dalšího roku na ni čekala další příležitost.

Vedoucí pozici mateřská nevadí

Na začátku roku 2016 se slučovaly jednotky a trhy, a Daniela tak dostala příležitost je všechny řídit. Stala se marketingovou ředitelkou pro segment cukrovinek a žvýkaček ve střední Evropě, kam spadají trhy Česka, Slovenska, Maďarska a Rumunska. Ale protože čas utíká a Daniela měla jasno i v tom, jak má vypadat její rodina, odešla o rok později na svou druhou mateřskou. Na podzim roku 2018 se vrátila do Marsu zpět na stejnou pozici. Že je to tak trochu neobvyklé a ženy obvykle v retailu bojují s určitou nedůvěrou nadřízených, zda zvládnou manažerskou roli a zároveň svoje další povinnosti v mimopracovním životě?

„V každé firmě by to asi nešlo. Jsem vděčná za to, že mi Mars dává příležitost skloubit práci a rodinu. Mám zde možnost růst a rozvíjet se a při tom se naplno věnovat i rodině,“ vysvětluje. Rozhodně by to ale nešlo bez organizačního talentu, který dostala Daniela do vínku ve zvýšeném množství. Komplexnost její práce, která zahrnuje přes deset značek, řadu zemí a deset lidí v týmu, vyžaduje dokonalý timing a stoprocentně nastavené procesy pro efektivní řízení. Plánování priorit je tak jejím denním chlebem. Ale i tak přiznává, že bez rodiny a vstřícných babiček by to tak jednoduché nebylo: „Bez manžela a mojí maminky, kteří mě naprosto podporují a pomáhají s domácností, bych nemohla dělat to, co dělám naplno.“ Ženám, které se teprve na svou kariéru chystají, by poradila, aby se nebály přijímat výzvy. Pro Danielu je jedinou konstantou v životě změna. Věří, že pro úspěch je třeba mít pozitivní přístup, být akční a ctít heslo, že co nás nezabije, to nás posílí.

Máme volnou ruku

Marketing velké korporace obvykle nedovoluje být příliš lokálně kreativní. V Marsu je to ale trochu jinak. „Přebíráme sice globální komunikaci tak, aby byla konzistentní pro celou skupinu, máme ale volné ruce si tuto konzistenci přizpůsobit lokálně a rozvíjet tak zajímavé myšlenky, tavit je do fungujících kampaní a třeba si přizvat k podpoře značek lokální ambasadory, které zasáhnou českého zákazníka,“ vysvětluje Daniela strategii, která ji naplňuje. Jako třeba projekt S.O.S. vesniček, na kterém se značkou Orbit a obchodními řetězci pracují již několik let. Kampaně s přesahem z byznysu do reálného života ji moc baví a naplňují firemní hodnoty, mezi které patří kvalita, odpovědnost, vzájemnost, efektivita a svoboda. Dalo by se bez nadsázky říci, že všechny jsou Danielinou součástí.

 

Data a informace ze života Daniely Hlaváčkové:

36 let

12 let zkušeností s řízením marketingu

4 země: Česko, Slovensko, Maďarsko a Rumunsko

10 lidí v týmu a více než 10 značek v portfoliu

záliby: rodina (2 dcery), outdoorové aktivity, hory, golf a jóga (vyvažuje akčnost a dynamičnost)

 

Jitka Hemolová, jitka.hemolova@atoz.cz

O Daniele Hlaváčkové se dočtete také v časopisu Zboží&Prodej 2/2019.

 

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Spolupráce CHEP a Penny zvyšuje udržitelnost dodavatelského řetězce

V důsledku výzev poslední doby roste v retailu více než kdy jindy význam logistických řešení přispívajících ke stabilitě a odolnosti dodavatelských řetězců a zároveň zohledňujících zelené aspekty podnikání. Jedním z nich je paletový pooling, služba založená na sdílení a opětovném využívání přepravních či displejových palet. Jeho benefity v praxi ilustruje příklad spolupráce poskytovatele poolingu CHEP a maloobchodního řetězce […]
přeprava

Přeprava vlastními silami, nebo externě?

Slibně rozjíždějící se start-upy nebo menší podnikatelé často ani neuvažují o tom, že by mohli využívat služeb externích firem pro přepravu svého zboží. Pak je pro ně obvykle překvapením, že si mohou ušetřit starosti i náklady. Aspektů pro volbu interního nebo externího zajištění těchto služeb je však více. Co je důležité zvážit? Zaměření na business […]

Nové on-line marketplace Kaufland.cz a Kaufland.sk: Prodávejte ve více než 5 000 kategoriích

Kaufland spouští nové marketplace na Slovensku a v Česku a už nyní provozuje velmi úspěšný marketplace Kaufland.de. Úspěšný německý koncept Kaufland.de se od roku 2023 spustí i v dalších zemích. Prodejci díky tomu budou mít možnost nabízet své produkty na on-line marketplace ve třech různých zemích, přičemž stačí pouze jedna registrace. Profitovat budou především ze […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

24.–28. 5. 2022, Thaifex, Bangkok

2. 6. 2022, Kongres Samoška

26.–29. 7. 2022, Veletrhy Biofach a Vivaness

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

Profily

Atila Yenisen, CEO, Makro, aliance Můj obchod: Leták a dobré ceny už dnes nestačí

26. května 2022

Adéla Kovková, nákupčí privátních značek uzenin, lahůdek a rostlinné stravy pro CZ, SK a HU, Tesco Stores ČR: Nic není těžké, jen to občas zabere víc času  

26. května 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
Jana Havlíčková
tel.: +420 733 553 554
e-mail: jana.havlickova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required