logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Multimédia
    • Fotogalerie
    • Video
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • Daniel Jesenský
    • Miloš Toman
    • Roman Molek
    • Petra Nulíčková
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednání plakátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • IKEA Česká republika ve finančním roce 2020 udržela stabilní hospodářské výsledky. Utržila 10,5...
  • Skupina Packeta, která vlastní společnost Zásilkovna, zaznamenala v roce 2020 podle předběžných...
  • V Dobrovici nedaleko Mladé Boleslavi vyrostla na místě nevyužitého pivovaru prodejna s plochou...
  • Návrhy řešení podpory českých výrobků a dvojí kvality tak, jak jsou prezentovány, jsou skutečně...

Roman Molek: Jak najít ty SPRÁVNÉ inovátory do vaší firmy?

16. dubna 2019
Blog 0
1070
Roman Molek: Jak najít ty SPRÁVNÉ inovátory do vaší firmy?

Rád bych vám v tomto blogu zprostředkoval pohled mé kolegyně Paoly Marie Caburlotto z italské pobočky naší společnosti Transearch International, která se ve své konzultantské práci také často věnuje inovacím. Článek pojednává o mém oblíbeném tématu, jak vytvořit ve firmě to správné prostředí pro inovace, a především, jak najít ty správné lidi, kteří budou tyto inovace uvádět do života.

Zde je tedy její zamyšlení nad tímto tématem: Revoluce v oblasti digitálních technologií mění způsob, jakým pracujeme a podnikáme v mnoha oblastech, ale pro headhuntera je největší změnou, kterou zaznamenává prakticky každý den, způsob, jak dramaticky se mění poptávka po talentech.

Společnosti čelí novým výzvám v oblasti inovací, které jsou vždy specifické pro jejich konkrétní oblast podnikání. Proto otevírají nové pozice a obsazují je manažery, kteří se těmto inovacím věnují. Můžeme jmenovat například: chief innovation officer, head of future trends, head of change management a mnoho dalších.

Bohužel mnoho společností se snaží, tak jak jsou léta zvyklé, nadefinovat sadu dovedností, zkušeností a osobnostních rysů, které by měl takový nový manažer mít. Ve skutečnosti je ale tento tradiční model hledání nových zaměstnanců, založený na dobře známých a lehce identifikovatelných dovednostech a zkušenostech, zastaralý a už nefunguje.

Dnes je důležité následující:

  • Poznejte dobře vaše inovační cíle: nestačí pouze souhlasit s tím, že je potřeba inovovat. Každá společnost je jedinečná, cíle se mohou lišit a důkladná studie na toto téma je nezbytná.
  • Získejte pro svou věc vedení společnosti. Je důležité, aby tuto potřebu přijímání nových, netradičních inovačních manažerů podporovalo a přijalo ji za svou.
  • Hledejte lidi se širším rozsahem zkušeností a také kreativním přístupem: začněte od podlahy, požadované kompetence a zkušenosti je třeba přizpůsobit potřebám každého jednotlivého projektu.
  • Jděte v hledání dále: V těchto nových pozicích, kde „změna je jedinou konstantou“, jsou měkké dovednosti důležitější než dříve. Proto se jim věnujte opravdu důkladně.
  • Vždy si uvědomujte rizika spojená s přijímáním těchto nových netradičních manažerů: pokud společnost stále postupuje podle velmi tradičního přístupu a není připravena na přijímání změn, může být úspěch takovýchto změn ve výsledku vážně ohrožen. Proto musí být vše dobře naplánováno a prováděno postupně.
  • Buďte kreativní a otevření všemu novému.

Nový agilní model hledání inovačních manažerů ještě zintenzivňuje spolupráci headhuntera a klienta. Je to sdílený proces, který rychle směřuje k nalezení vhodného řešení a ve kterém jsou měkké dovednosti kandidátů zkoumány, hodnoceny a ceněny více než jejich zkušenosti.

SPRÁVNÍ kandidáti nejsou nutně ti, co se zdají být nejlepší. Jsou to spíše ti, kteří jsou ochotni přijmout za své a realizovat inovační projekty společnosti, i když možná v současné době ještě nevědí jak. Jsou to ti, kteří se dokáží rychle přizpůsobit nové pozici a kultuře a dále se vyvíjejí a přizpůsobují s tím, jak se mění svět kolem nich.

A svět se mění opravdu rychle. Technologie přebírají pod svou kontrolu stále větší a větší oblasti. Přesto nikdy nebyla potřeba SPRÁVNÝCH lidí tak naléhavá jako dnes.

A to je můj názor: v této nové éře, která je opravdu vzrušující, ale zároveň také velmi nejistá, to nebudou technologie ani data, ale především lidé, kteří budou určovat další směr vývoje. A my musíme společně pracovat na tom, abychom zajistili, že tuto revoluci povedou opravdu ti SPRÁVNÍ lidé.

Poslední rada na závěr, buďte odvážní!

Roman Molek

Související články:

Zboží&Prodej 4/2020: Pivo v plechu roste, plast klesá Jak je podnikání vaší firmy zasaženo koronavirem? Zúčastněte se výzkumu POPAI

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

Anketa

O co se podle vás spotřebitelé nejvíce zajímají, než nakoupí oblíbený tuk?


Archiv anket
Nahrávání ... Nahrávání ...

Nejčtenější zprávy

  • Lidl otevře 15 nových prodejen a u Buštěhradu staví obří logistické centrum 19k views | posted on 13. června 2019
  • Outlet Arena Moravia otevře v Ostravě na podzim 13.5k views | posted on 24. července 2018
  • TEDi otevře v květnu první české obchody 10.6k views | posted on 7. února 2020
  • Lidl zvyšuje nástupní mzdu o 25 procent 10.5k views | posted on 31. května 2016
  • Lidl otevře 10 prodejen, 50 současných dostane novou tvář 8.6k views | posted on 3. srpna 2016

Komerční sdělení

Kalendář akcí

27.–28. 1. 2021, Kongres Obalko, Praha

17.–20. 5. 2021, Alimentaria, Barcelona

Multimédia

Valencijská inspirace: supermarket Mercadona

4. prosince 2020

Seznamte se: Distribuční centrum Amazonu v Dobrovízi

11. listopadu 2020

Profily

Tomáš Čupr a Petr Pavlík, group CEO a CEO ČR, Rohlík Group: Na cestě mezi štikou a velrybou

3. prosince 2020

Milada Valášková, manažerka kvality a hygieny, Billa CZ: Houževnatost mi nedovolí povolit

22. října 2020

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
David Čapek
tel.: +420 728 403 070
e-mail: david.capek@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Více o využívání cookies na našich stránkách naleznete v Zásadách na ochranu osobních údajů zde.
Ok