logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Multimédia
    • Fotogalerie
    • Video
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • Daniel Jesenský
    • Miloš Toman
    • Roman Molek
    • Petra Nulíčková
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednání plakátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Maloobchodní síť prodejen Žabka do svého sortimentu zařadila i volně prodejná léčiva. K dostání...
  • Společnost M2C bude nově spravovat oblast facility managementu, kterou si skupina CPI Property...
  • Vláda na svém pondělním jednání schválila otevření papírnictví a prodejen dětského oblečení i...
  • Řetězec Billa v uplynulých dnech informoval o zachování stávajících benefitů pro zaměstnance a...

Roman Molek: Jak úspěšně zničit disruptivní inovací své původní podnikání, a stát se tak globálním lídrem v oboru

5. listopadu 2019
Blog 0
1326
Roman Molek: Jak úspěšně zničit disruptivní inovací své původní podnikání, a stát se tak globálním lídrem v oboru

I v tomto svém příspěvku budu pokračovat v dříve nastolené linii a dále se zamýšlet nad tématem stylu řízení firem a lidí pro „budoucnost“. Jak jsem již zmínil dříve, naše firma Transearch International se stala spoluorganizátorem mezinárodní konference Leadership4Future, která se konala na samotném konci října v Moravskoslezském inovačním centru v Ostravě.

Měl jsem možnost se zde nejen setkat a diskutovat s řadou úspěšných lídrů firem z řad účastníků této akce, ale také si vyslechnout prezentace zkušeností klíčových řečníků a jejich průvodců/moderátorů z několika zemí. Dostalo se mi zde pořádné dávky inspirace, ze které budu čerpat ve své práci, ale samozřejmě i zde, ve své skromné publikační činnosti. Rád se s vámi dnes podělím o kousek z toho, s čím jsem v minulém týdnu z Ostravy odjížděl.

Nevím, kolik z vás zná ostravskou firmu Invent Medical. Předpokládám, že jich moc nebude, ale troufnu si odhadnout, že se to rychle změní a stejně jako dnes každý ví, co jsou zač globálně úspěšné české firmy Kiwi nebo Avast, budete brzy stejně dobře znát i zmiňovaný Invent Medical.

Jejich příběh, který právě teď začíná nabírat na obrátkách, by se dal nazvat – Jak úspěšně zničit disruptivní neboli rozvratnou inovací své původní podnikání, a stát se tak globálním lídrem ve svém oboru. Ano, právě tak jsem nazval celý svůj dnešní příspěvek. Jejich příběh je na prvním místě o odvaze a hned na druhém o maximálním propojení hlubokých znalostí medicíny s kreativními inovacemi, postavenými na zcela nových možnostech, které přinášejí nové technologie. Tento příběh nám na konferenci přišel odprezentovat přímo spoluzakladatel a lídr této firmy Jiří Rosický.

Pokusím se ho laicky shrnout do několika vět. Jiří Rosický založil před zhruba 25 lety společnost ING Corporation, zabývající se tradiční výrobou ortéz a protéz. Firma je stále na světě, je poměrně úspěšná, ale roste jí významná konkurence. Tu konkurenci nevytvořila žádná velká mezinárodní zdravotnická korporace. Nestojí za ní ani žádný z dravých asijských tygrů. Vytvořil si ji totiž sám Jiří Rosický se svým synem Janem. Tak byla nedávno založená technologicko-medicínská firma Invent Medical, která propojila práci a know-how produktových designérů, konstruktérů, klinických pracovníků, lékařů, softwarových developerů a matematiků. Vznikl tak koncept na míru vytvářených ortotik a protetik. To slovo na míru je extrémně důležité. Jde totiž o zdravotnické pomůcky, které jsou vytvořeny svým pacientům skutečně na míru jejich těla, stejně tak i na míru jejich estetickým preferencím. Tak lze například helmičku pro správné tvarování lebky malého dítěte vytvořit v růžové barvě, a navíc s potiskem oblíbené pohádkové postavičky. Nesmírně důležité je ale také, jak se tyto pomůcky vyrábějí. Jde o 3D tisk! Obrovská výhoda této nové výrobní technologie spočívá v tom, že každý výrobek může být originál. A také v tom, že pokud do 3D tiskárny vložíte ten správný program, přesně vám vytiskne požadovaný produkt kdekoliv na světě. V Invent Medical se proto zaměřují nejenom na technologii výroby, ale zejména na technologii vytváření toho správného programu – počínaje 3D skenováním pacientů (což bude brzy zvládat i běžný smartphone), vytvářením moderního a funkčního designu a algoritmem, který ze vstupních dat vytvoří ten správný program pro 3D tisk. Možnosti jsou v tuto chvíli téměř neomezené. Produkty lze rychle dodávat všude tam, kde projeví zájem lékaři a zároveň kde je dostupný certifikovaný 3D tisk výrobce. Je tak absolutně jedno, zda objednávka přijde z ordinace ortopeda v Melbourne nebo v Oslu. Můžeme být tedy hrdí, že v Ostravě vznikla společnost, která je takovou Teslou ve svém oboru, která chce dělat nemocným lidem pomocí technologií život zásadně příjemnějším. Virginia Palacios, ředitelka strategického rozvoje společnosti HP 3D Print, která s touto firmou úzce spolupracuje, o nich řekla, že jsou průkopníci v tom, jak může vypadat medicína budoucnosti. Já osobně bych tato slova po zhlédnutí prezentace Jiřího Rosického a následné exkurzi přímo ve společnosti mohl jen podepsat.

Jaké ponaučení si z toho vzít? V tomto bodě jsem ani nemusel dlouho přemýšlet. Jiří Rosický jej vyslovil sám. Řekl, že nebylo jednoduché se rozhodnout, zda má vložit svou energii do tohoto nového projektu. Přece již vlastnil jednu úspěšnou firmu, která se výrobou protéz a ortéz dlouhodobě zabývala. Na druhou stranu si uvědomil, že pokud tato nová 3D print technologie k dispozici na světě už je, bude jen otázkou času, kdo výzvu nové výroby protéz a ortéz přijme a začne tuto pro jeho obor rozvratnou inovaci rozvíjet a prosazovat. Takže se do toho vrhli oni sami. A já pevně věřím, že udělali to nejlepší možné rozhodnutí ve svém podnikatelském životě. Nejen že vytvořili nový koncept, který jim umožňuje vyrábět skutečně na míru, ale díky digitalizaci celého procesu posunuli i distribuční možnosti svých produktů a služeb z lokální na globální úroveň. Stejně tak se automaticky posunula jejich ambicióznost a následně i způsob práce a řízení firmy. Například web Inventmedical.com už ani neobsahuje českou verzi. Tito pánové umí své řemeslo skvěle a mají kuráž, a to se mi na nich líbí. Přeji jim proto mnoho úspěchů a nám zase, ať se z jejich příběhu dokážeme dostatečně silně inspirovat.

Roman Molek

 

Související články:

Petra Palánová (Flajtingrová), client business partner, retailer services, Nielsen: Každá zkušenost vás posune dál Zboží&Prodej 1/2020: Zdravé musí být i dobré Tempo zavírá o nedělích plošně své prodejny. Reaguje tak na koronavirus Jak je podnikání vaší firmy zasaženo koronavirem? Zúčastněte se výzkumu POPAI

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

Anketa

O co se podle vás spotřebitelé nejvíce zajímají, než nakoupí oblíbený tuk?


Archiv anket
Nahrávání ... Nahrávání ...

Nejčtenější zprávy

  • Lidl otevře 15 nových prodejen a u Buštěhradu staví obří logistické centrum 18.9k views | posted on 13. června 2019
  • Outlet Arena Moravia otevře v Ostravě na podzim 13.5k views | posted on 24. července 2018
  • TEDi otevře v květnu první české obchody 10.6k views | posted on 7. února 2020
  • Lidl zvyšuje nástupní mzdu o 25 procent 10.5k views | posted on 31. května 2016
  • Lidl otevře 10 prodejen, 50 současných dostane novou tvář 8.6k views | posted on 3. srpna 2016

Komerční sdělení

Kalendář akcí

20. 1. 2021, Spotřebitelský průzkum Češi a rostlinné alternativy – webinář

27.–28. 1. 2021, Kongres Obalko, Praha

17.–20. 5. 2021, Alimentaria, Barcelona

Multimédia

Valencijská inspirace: supermarket Mercadona

4. prosince 2020

Seznamte se: Distribuční centrum Amazonu v Dobrovízi

11. listopadu 2020

Profily

Tomáš Čupr a Petr Pavlík, group CEO a CEO ČR, Rohlík Group: Na cestě mezi štikou a velrybou

3. prosince 2020

Milada Valášková, manažerka kvality a hygieny, Billa CZ: Houževnatost mi nedovolí povolit

22. října 2020

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
David Čapek
tel.: +420 728 403 070
e-mail: david.capek@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Více o využívání cookies na našich stránkách naleznete v Zásadách na ochranu osobních údajů zde.
Ok