logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Alza.cz i po roce od představení portálu Alza Marketplace pracuje na rozšiřování jeho služeb pro...
  • Skupina Coop pokračuje v otevírání automatických prodejen, kde lze nakupovat 24 hodin denně a...
  • Přes 65 tisíc čtverečních metrů retail parků přibylo loni v České republice – ta tak celkově...
  • Loni v České republice nevyhověla kontrole čtvrtina testovaných medů. Z 54 vzorků objevili...

Roman Molek: Jak úspěšně zničit disruptivní inovací své původní podnikání, a stát se tak globálním lídrem v oboru

5. listopadu 2019
Blog 0
1937
Roman Molek: Jak úspěšně zničit disruptivní inovací své původní podnikání, a stát se tak globálním lídrem v oboru

I v tomto svém příspěvku budu pokračovat v dříve nastolené linii a dále se zamýšlet nad tématem stylu řízení firem a lidí pro „budoucnost“. Jak jsem již zmínil dříve, naše firma Transearch International se stala spoluorganizátorem mezinárodní konference Leadership4Future, která se konala na samotném konci října v Moravskoslezském inovačním centru v Ostravě.

Měl jsem možnost se zde nejen setkat a diskutovat s řadou úspěšných lídrů firem z řad účastníků této akce, ale také si vyslechnout prezentace zkušeností klíčových řečníků a jejich průvodců/moderátorů z několika zemí. Dostalo se mi zde pořádné dávky inspirace, ze které budu čerpat ve své práci, ale samozřejmě i zde, ve své skromné publikační činnosti. Rád se s vámi dnes podělím o kousek z toho, s čím jsem v minulém týdnu z Ostravy odjížděl.

Nevím, kolik z vás zná ostravskou firmu Invent Medical. Předpokládám, že jich moc nebude, ale troufnu si odhadnout, že se to rychle změní a stejně jako dnes každý ví, co jsou zač globálně úspěšné české firmy Kiwi nebo Avast, budete brzy stejně dobře znát i zmiňovaný Invent Medical.

Jejich příběh, který právě teď začíná nabírat na obrátkách, by se dal nazvat – Jak úspěšně zničit disruptivní neboli rozvratnou inovací své původní podnikání, a stát se tak globálním lídrem ve svém oboru. Ano, právě tak jsem nazval celý svůj dnešní příspěvek. Jejich příběh je na prvním místě o odvaze a hned na druhém o maximálním propojení hlubokých znalostí medicíny s kreativními inovacemi, postavenými na zcela nových možnostech, které přinášejí nové technologie. Tento příběh nám na konferenci přišel odprezentovat přímo spoluzakladatel a lídr této firmy Jiří Rosický.

Pokusím se ho laicky shrnout do několika vět. Jiří Rosický založil před zhruba 25 lety společnost ING Corporation, zabývající se tradiční výrobou ortéz a protéz. Firma je stále na světě, je poměrně úspěšná, ale roste jí významná konkurence. Tu konkurenci nevytvořila žádná velká mezinárodní zdravotnická korporace. Nestojí za ní ani žádný z dravých asijských tygrů. Vytvořil si ji totiž sám Jiří Rosický se svým synem Janem. Tak byla nedávno založená technologicko-medicínská firma Invent Medical, která propojila práci a know-how produktových designérů, konstruktérů, klinických pracovníků, lékařů, softwarových developerů a matematiků. Vznikl tak koncept na míru vytvářených ortotik a protetik. To slovo na míru je extrémně důležité. Jde totiž o zdravotnické pomůcky, které jsou vytvořeny svým pacientům skutečně na míru jejich těla, stejně tak i na míru jejich estetickým preferencím. Tak lze například helmičku pro správné tvarování lebky malého dítěte vytvořit v růžové barvě, a navíc s potiskem oblíbené pohádkové postavičky. Nesmírně důležité je ale také, jak se tyto pomůcky vyrábějí. Jde o 3D tisk! Obrovská výhoda této nové výrobní technologie spočívá v tom, že každý výrobek může být originál. A také v tom, že pokud do 3D tiskárny vložíte ten správný program, přesně vám vytiskne požadovaný produkt kdekoliv na světě. V Invent Medical se proto zaměřují nejenom na technologii výroby, ale zejména na technologii vytváření toho správného programu – počínaje 3D skenováním pacientů (což bude brzy zvládat i běžný smartphone), vytvářením moderního a funkčního designu a algoritmem, který ze vstupních dat vytvoří ten správný program pro 3D tisk. Možnosti jsou v tuto chvíli téměř neomezené. Produkty lze rychle dodávat všude tam, kde projeví zájem lékaři a zároveň kde je dostupný certifikovaný 3D tisk výrobce. Je tak absolutně jedno, zda objednávka přijde z ordinace ortopeda v Melbourne nebo v Oslu. Můžeme být tedy hrdí, že v Ostravě vznikla společnost, která je takovou Teslou ve svém oboru, která chce dělat nemocným lidem pomocí technologií život zásadně příjemnějším. Virginia Palacios, ředitelka strategického rozvoje společnosti HP 3D Print, která s touto firmou úzce spolupracuje, o nich řekla, že jsou průkopníci v tom, jak může vypadat medicína budoucnosti. Já osobně bych tato slova po zhlédnutí prezentace Jiřího Rosického a následné exkurzi přímo ve společnosti mohl jen podepsat.

Jaké ponaučení si z toho vzít? V tomto bodě jsem ani nemusel dlouho přemýšlet. Jiří Rosický jej vyslovil sám. Řekl, že nebylo jednoduché se rozhodnout, zda má vložit svou energii do tohoto nového projektu. Přece již vlastnil jednu úspěšnou firmu, která se výrobou protéz a ortéz dlouhodobě zabývala. Na druhou stranu si uvědomil, že pokud tato nová 3D print technologie k dispozici na světě už je, bude jen otázkou času, kdo výzvu nové výroby protéz a ortéz přijme a začne tuto pro jeho obor rozvratnou inovaci rozvíjet a prosazovat. Takže se do toho vrhli oni sami. A já pevně věřím, že udělali to nejlepší možné rozhodnutí ve svém podnikatelském životě. Nejen že vytvořili nový koncept, který jim umožňuje vyrábět skutečně na míru, ale díky digitalizaci celého procesu posunuli i distribuční možnosti svých produktů a služeb z lokální na globální úroveň. Stejně tak se automaticky posunula jejich ambicióznost a následně i způsob práce a řízení firmy. Například web Inventmedical.com už ani neobsahuje českou verzi. Tito pánové umí své řemeslo skvěle a mají kuráž, a to se mi na nich líbí. Přeji jim proto mnoho úspěchů a nám zase, ať se z jejich příběhu dokážeme dostatečně silně inspirovat.

Roman Molek

 

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Veletrh SIAL Paris 2022 představí inovace ze světa potravin

Mezinárodní potravinářský veletrh SIAL Paris 2022, který je spouštěčem a hybatelem obchodních kontraktů, nabízí pro tento ročník jedinečný pohled na trendy, které mění svět potravin, a představuje nejlepší inovace ze všech koutů světa. SIAL Paris je východiskem debat kolem ústředního tématu tohoto ročníku, jímž je výzva Osvojte si změnu. Myšlenka vznikla v roce 2020 s […]

Proč nás stále nutí kouřit?

Česká republika nadále patří mezi kuřácké velmoci. Cigaretu si denně zapálí zhruba dva miliony z nás a ročně vykouříme asi 23 miliard průmyslově vyrobených cigaret. Na nemoci způsobené kouřením ročně umírá v ČR 16 až 18 tisíc lidí, což je zhruba pětina všech úmrtí. Kouření je jednou z hlavních příčin nemocnosti a úmrtnosti. V souvislosti s kouřením tabáku vznikají […]

Inovace, kam se podíváš

Dlouho odkládanou inovační konferenci jsme letos oblékli do vizuálů agenta 007, který má díky svému kolegovi „Q“ vždy k dispozici spoustu inovací. A stejně tak i my jsme svým cca 180 zákazníkům připravili nespočet novinek a inspirace. Největší byl Aston Martin DB5 v téměř reálných rozměrech, avšak z vlnité lepenky. Detaily a precizní doplňky uchvátily každého. Během konference […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

26.–29. 7. 2022, Veletrhy Biofach a Vivaness

8. 9. 2022 Komunitní e-commerce konference ShopCamp

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

13.–14. 10. 2022, Kongres Obalko

15.–19. 10. 2022, Veletrh SIAL Paris

Profily

Atila Yenisen, CEO, Makro, aliance Můj obchod: Leták a dobré ceny už dnes nestačí

26. května 2022

Adéla Kovková, nákupčí privátních značek uzenin, lahůdek a rostlinné stravy pro CZ, SK a HU, Tesco Stores ČR: Nic není těžké, jen to občas zabere víc času  

26. května 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
Jana Havlíčková
tel.: +420 733 553 554
e-mail: jana.havlickova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required