logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Globus otevírá prvního června v Obchodním centru Europark v pražských Štěrboholech nový...
  • Na pozici marketingového ředitele pro značky Mall a CZC nastupuje Jan Suchý. Nový ředitel má za...
  • Jestli se do Davle jezdí pro uzeniny, pak do nedalekých Štěchovic míří zákazníci za ovocem a...
  • Zákaznická zkušenost je mantra, která rezonuje v uších všem firmám, ve kterých se podniká...

Eva Knirschová, organizátorka e-commerce veletrhu Reshoper a Future Port Prague, zakladatelka značky Aiva: Když se rozhlédnete kolem sebe, zjistíte, že ty nejinspirativnější lidi máte často přímo před nosem

20. ledna 2020
Profily 0
2527
Eva Knirschová, organizátorka e-commerce veletrhu Reshoper a Future Port Prague, zakladatelka značky Aiva: Když se rozhlédnete kolem sebe, zjistíte, že ty nejinspirativnější lidi máte často přímo před nosem

Do podnikání se pustila už v patnácti letech, když své první výrobky, bezudidlové vybavení pro koně, začala prodávat přes internetové bazary. Záhy nato založila první e-shop, který už za pár let zásoboval i zahraniční trhy. Potřeba se neustále rozvíjet a také náhoda ji nakonec svedly do zákulisí největší e-commerce akce v tuzemsku, kterou teď nejen řídí, ale přibírá další akce a pomáhá s podobným eventem také v New Yorku.

Na počátku všeho byli koně. A metoda přirozené komunikace, kde dominuje ježdění bez udidla. Eva nenásilnému zacházení s koňmi podlehla, a protože jí bylo dvanáct a nelehká rodinná situace jí nedovolila pořídit si výbavu pro ježdění, rozhodla se, že si ji vyrobí sama. Ráda tvoří nové věci, takže vymýšlení vzorů a kombinování barev i materiálů ji opravdu chytlo. A její práce nadchla také přátele od koní. Několik výrobků tedy prodala a později je také nabídla na českých serverech Bazoš a Aukro. O věci se strhl tak velký zájem, že se rozhodla založit e-shop. A začátky nebyly lehké. „Tehdy ještě neexistovala řešení, která by měla více alternativ u zboží či konfigurátor a u tohoto zboží se toho řeší hodně – velikosti, barvy, materiály i atypické úpravy. Nakonec mi s řešením na míru pomohl kamarád,“ vzpomíná na své začátky Eva Knirschová.

Od koní k eventům

Podnikala a pustila se do studia práv, které jí rozšířilo obzory do dalších oblastí – daně, zaměstnanci, právo v reklamě. A obchod nabíral na obrátkách, takže brzy spadla do plátcovství DPH: „Dlouho mi nedocházelo, že to takhle vyroste, ale kromě českého trhu jsme začali zásobovat Slovensko, Polsko nebo Švédsko.“ Každodenní strasti a slasti e-commerce podnikání ji nakonec dovedly do zákulisí čtvrtého Marketing festivalu v Ostravě. Eventový svět ji uhranul a už zanedlouho se pustila do organizace svého prvního eventu, akce určené e-commerce scéně, která se jmenovala Ecommerce Expo Prague, dnešní Reshoper. A aby se jí mohla věnovat naplno, rozhodla se svůj koňský lovebrand prodat.

Nejkrásnější je proces tvorby

Navrhovat a kombinovat, šít, vymýšlet novinky, prodávat nebo organizovat veletrh – všechno je pro Evu tvůrčí práce, kterou miluje. „Ten samotný proces tvorby, vytváření nové značky, práce s ní, rozvíjení a experimentování se samotným produktem i vizualizací a komunikací, to mě moc baví,“ přiznává. A netají se tím, že svými projekty doslova žije. Když je měsíc před akcí a vrcholí produkce, každý detail se jí v mysli skládá jako puzzle. „Musí to být perfektní. Je to pro mě trochu jako droga, závislost na té energii, která kolem akce proudí, adrenalin a stres před akcí a nadšení, když se všechno povede. To je ta největší odměna, vidět, jak se lidé baví, sdílejí, užívají si program. A pak ty chvíle, kdy ke mně proudí zpětná vazba o tom, jak jim akce pomohla v každodenním podnikání. Protože to je alfa a omega, aby měla akce reálný dopad na byznys těch, kteří na ni přišli,“ vysvětluje Eva.

Z Prahy do New Yorku

Před startem druhého ročníku ji oslovila zahraniční marketingová agentura s žádostí o pomoc při uspořádání KnowGo, podobné konference v New Yorku. „Byla to výzva, tak jsem rozšířila tým Reshoperu a pustila se do řízení mezinárodního týmu, což byl zpočátku i kvůli jazykové bariéře oříšek,“ říká Eva. A aby toho nebylo málo, kývla ještě na jednu výzvu – pomoc s procesy, marketingem a financemi akce Future Port Prague. Obě velmi úspěšně proběhly loni na podzim a Eva je právě ponořena do finalizace lednového Reshoperu a příprav dalších ročníků Future Port Prague a amerického KnowGo. Na jednu sedmadvacetiletou ženu je toho někdy ale příliš: „Vím, že mám problém říkat ne, pořád se to učím.“ Většinou si toho nabere příliš, ráda sedí na více židlích, preferuje rozmanitost a málo rutiny, a to jí právě souběh několika projektu dává. „Ve finále to ale znamená, že pracuji víc, než bych vlastně měla, a to se občas odrazí na zdravotním stavu i kvalitě mezilidských vztahů,“ odhaluje temnější stránky milovaného byznysu. I proto v poslední době stále více hledá to, čemu se říká work-life-balance: „Zjišťuji, že to není o počtu odpracovaných hodin nebo odchozených hodin jógy, je to o niterním pocitu životní pohody a spokojenosti. Někdy se mi daří a jindy ne, zatím se stále hledám.“ Ví, že tu správnou cestu pro sebe najít musí. Do budoucna plánuje s přítelem, který ji v podnikání podporuje a její vysoké pracovní nasazení toleruje, rodinu a potřebu zpomalení vnímá jako něco, co přirozeně přijít zkrátka musí.

V krvi jí koluje minimalismus

Eva má ráda rčení o tom, že všechno je možné. „Ono to vlastně není vůbec pravda, ale s tímhle nastavením pracuji a vstupuji do nových projektů a ta pozitivní otevřenost mi pomáhá posouvat hranice toho, co zvládnu,“ je přesvědčena. Její nadšení je nakažlivé a pracovní tempo rychlé, do všech jeho detailů se pak promítá Evin minimalismus: „Nesnesu nepořádek ani mnoho věcí kolem sebe, vlastně mám problém i s větším počtem lidí, což je asi úsměvné, když pořádám akce pro tisíce lidí.“ Minimalismus je ale každodenní součástí jejího života a přenáší ho nejen do všech procesů, ale vlastně i do produktů a komunikace. „Pro akce ráda píšu i texty, navrhuji weby a píši newslettery, aby byly informace srozumitelně a jednoduše podané. Ráda vymýšlím zkratky, například intranet pro vystavovatele, díky kterému lze spoustu aktivit automatizovat,“ přibližuje detaily svých aktivit.

Od rána do večera

Nejaktivnější a nejefektivnější je pozdě večer. Své pracovní tempo ale krotí, aby mohla večery trávit s přítelem. Den je ovšem plný schůzek a plánovaných hovorů s českým i mezinárodním týmem. K plnému nasazení však potřebuje klid, ticho, dobrou kávu, pohodlí a občas pohodový hudební podkres. Ráda pracuje z domova, pokud to jde: „Člověk ušetří spoustu času navíc, když nemusí absolvovat cestu do kanceláře.“ Navíc je doma klid a benefitem k tomu je fakt, že se Eva nemusí líčit a pracovat může v pohodlném domácím oblečení.

Pokud si chce vyčistit hlavu, proloží práci krátkým seriálem a třikrát do týdne se vydá na lekci jógy. Minimálně třikrát do roka pak vycestuje do hor a dopřeje si zasloužený relax. Ve volném čase se věnuje bytovému designu a nemovitostem, které jsou její velkou vášní, a ráda si poslechne dobrý podcast nebo audioknihu.

Daří se marketplace ekonomice

Silný trend na poli retailových a e-commerce akcí vidí Eva ve stále větším přesunu z off-line do on-line, ačkoliv uznává, že to není nic nového. Zajímavější trend vidí v marketplace ekonomice, které se v posledních letech dobře daří. „Amazon už v podstatě v Česku funguje, neboť z něj lze pohodlně objednávat z Německa. Některé české e-shopy už na svých marketplaces pracují a jsem zvědavá, jak bude tato proměna výrazná v následujících dvou třech letech. Trend je ale jasný – Amazon roste, ve střední Evropě se daří i Alibabě, kdy 68 procent jejího obratu tvoří prodej reklamy a služeb,“ vysvětluje Eva.

Dnes, zítra ani za týden žádná radikální změna nenastane. Ale postupná změna je již dlouho cítit – trhu dominující obchody si ukusují stále větší část e-commerce obratu a strhávají na sebe pozornost. „Podle našeho posledního výzkumu za rok 2019 zaniklo nebo se sloučilo 4300 e-shopů a velcí hráči se diferencují. Elektronika se rovná Alza, nábytek je Bonami a oblečení najdeme na Zalandu, About You nebo Zootu. Ano, je to trochu přehnané, ale koho dnes napadne víc než jen hrstka největších e-shopů,“ ptá se Eva. Pokud hledá zákazník nejnižší ceny, skončí většinou opět u největších hráčů, kteří používají nástroje, jež automaticky snižují cenu tak, aby konkurovala nejnižší ceně na trhu. Otázkou podle ní je, kteří velcí hráči se v marketplace přemění, kteří začnou na marketplaces prodávat a kolik jich situaci na trhu ustojí bez toho, aby museli dělat jedno či druhé. „Právě tohle téma se mnou aktuálně rezonuje,“ dodává Eva. Těšit se na ně mohou i účastníci lednové konference Reshoper.

 

Data a informace ze života Evy Knirschové:

27 let

13 let zkušeností s e-commerce a obchodem

3 roky v oblasti pořádání konferencí

záliby: jóga, interiérový design a trh s nemovitostmi a jejich nákup, opravy a pronájmy

 

Myšlenky:

Jsem minimalistka. A to se promítá i do pracovního prostředí – mám ráda řád, jednoznačné a jasné procesy, struktury a srozumitelné produkty.

Všechno je možné (i když to tak docela není pravda).

 

Jitka Hemolová, jitka.hemolova@atoz.cz

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

Komerční sdělení

QSL pomáhá firmám zajistit bezpečnost i kvalitu potravin

Legislativní požadavky na výrobce potravin, obchod a stravovací zařízení se neustále mění, a proto je dobré mít po boku zkušeného partnera. Kvalitou potravin, jejich bezpečností a právními aspekty se už 10 let zabývá společnost QSL. Kromě poskytování komplexních poradenských služeb pro tento segment se firma také intenzivně věnuje inovacím. Vyvinula například online aplikaci Etiketomat, www.etiketomat.cz, […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

31. 5. 2023, seminář Digitální komunikace podporuje a mění retail, Praha

7.–⁠8. 6. 2023, Kongres Samoška, Olomouc

15. 6. 2023, společenské setkání Coop Centra družstva

15. 6. 2023, Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2023 a Retail Business Mixer, Praha

Profily

Jsme prostě Ovoce a zelenina ve Štěchovicích

31. května 2023

Lukáš Cingr: Zákazníci od velkých firem čekají hodně, proto je zklamou i menší problémy

31. května 2023
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required