logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Multimédia
    • Fotogalerie
    • Video
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • Daniel Jesenský
    • Miloš Toman
    • Roman Molek
    • Petra Nulíčková
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednání plakátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Řetězec Billa v uplynulých dnech informoval o zachování stávajících benefitů pro zaměstnance a...
  • V otevřeném dopise ministrovi zdravotnictví Janu Blatnému upozorňuje Asociace českého tradičního...
  • Novou seniorní marketingovou manažerkou značky Mattoni, tradiční značky minerální vody z...
  • V souvislosti se změnami spojenými s odchodem Velké Británie z Evropské unie se na přechodné...

Petra Nulíčková: Kandidát zdarma aneb využijte přidanou hodnotu sociálních sítí

24. února 2020
Blog 0
1519
Petra Nulíčková: Kandidát zdarma aneb využijte přidanou hodnotu sociálních sítí

Používáte sociální síť LinkedIn? Schválně si na ní vyhledejte všechny příspěvky označené hashtagem #kandidatzdarma nebo #kandidátzdarma, protože o nich dnes bude řeč. Všeobecně se týkají lidí, kteří hledají nové uplatnění, a vy se s nimi znáte a chcete jim pomoci, případně výběrovým řízením ve vaší firmě neprošli, ale vy víte, že někde jinde je vezmou všemi deseti. Občas někdo využije tento hashtag pro označení sebe sama, aby upozornil, že zvažuje změnu zaměstnání. Myšlenka sdílení však zůstává. A to je hlavní.

S možností sdílet veřejně skvělé lidi jsem si v hlavě hrála delší dobu, celý nápad dozrál při pohledu na HR statistiky. Když jsem viděla, kolik lidí se nám ročně hlásí a kolik jich nakonec nastoupí, nešlo přehlédnout ty, které jsme (někdy) s těžkým srdcem zamítli. Pro představu, za rok 2018 jsme na pracovních pozicích evidovali více než 80 000 kandidátů, v roce 2019 jsme očekávali až 100 000. Kandidáti se k nám dostávají z různých zdrojů – aktivně se přihlásí, aktivně oslovíme my je nebo přijdou na doporučení našich zaměstnanců. Zhruba 2,5 % z nich se stanou součástí Alza.cz.

Asi vám běží hlavou, že to není mnoho. Důvody „neplácnutí“ nad nabídkou se různí. Ne vždy máme pozici jako stvořenou pro daného kandidáta, ne vždy je kandidát relevantní a ne vždy jsme pro něj tou ideální firmou.

Je dobré si v HR uvědomit, že výběrová řízení jsou pro mnoho lidí stresující a my jim je ze své role můžeme usnadnit. Samozřejmostí by měla být zpětná vazba, která může být tím, co kandidáta nasměruje k vhodnějším pracovním nabídkám nebo k úpravě životopisu. Větší pomocnou rukou může být právě veřejné sdílení jeho jako kandidáta zdarma.

Kdo to přesně je?

Je to někdo, kdo nám prošel výběrovým řízením a víme o něm, že je kvalitní a na trhu práce by se o něj mělo HR ve firmách prát. Víme to díky testům a prvnímu kolu pohovoru minimálně. Není to jen na základě životopisu nebo pěkného LinkedIn profilu, na to pozor!

V Alza.cz máme na každou pozici design výběrového řízení – co se děje v 1. kole, co ve druhém, zda budeme zadávat case study nebo stačí on-line test a i to, jaké otázky položíme při osobním setkání. Dobře se nám tak porovnávají výsledky a zvyšuje se validita výběrového řízení. I díky tomu dokážeme popsat silné a slabší kompetence kandidáta a kvalitně jej doporučit někomu dalšímu.

Než se takový člověk ocitne v příspěvku na LinkedIn, transparentně mu řekneme, proč k nám ne, jaké jsou plusy a mínusy a rozhodně se ptáme, zda by chtěl pomoci tímto způsobem usnadnit hledání práce. Pokud ano, následuje zveřejnění a kandidátovi se otevírají dveře do společností.

Funguje to aneb kde je ta přidaná hodnota?

Jsme v on-line světe, a tak měření pomocí lajků, dosahu nebo počtu komentářů může být dobrou metrikou. Bez nich totiž nedojde k tomu hlavnímu – nalezení práce.

Můžete se tedy ptát:

  • Našli ti lidé práci, která jim sedla? Přišla nabídka na míru?
  • Bylo to pro ně hledání snadnější a rychlejší?
  • Pozvali je na pohovor? Byl tam hned hiring manažer?
  • Kolik lidí se jim ozvalo? Kolik přišlo na jejich profil?
  • S jakými nabídkami byli osloveni?
  • Šli by do toho znovu, kdybych jim tuto možnost znovu nabídla?
  • …

Co na to nakonec kandidáti zdarma?

Win-win situace nastane, pokud díky Vám daná osoba najde svůj „dreamjob“. Jestliže ne, nebuďte smutní. Někdy to není o nabídce do dvou dní, ale o tom, že někomu dodáte energii v hledání. Sice se říká, že trh trpí nezaměstnaností, ale sama poměrně často potkávám kandidáty, kteří hledají měsíc dva a stále nic… To může být vyčerpávající a demotivující. Vy jim ze své pozice můžete dodat odvahy a možná i špetku sebevědomí.

Poprosila jsem o feedback mnou sdílené kandidáty. Těší mě, že by šli do celé akce znovu. Většinou dostali do jediného týdne od 5-15 nabídek a byli pozváni na kola rovnou s hiring manažerem. Jedna slečna díky mně našla praxi ve fashion firmě, a i když se nakonec vrátila studovat do zahraničí, na dálku jim pomáhá se správou sociálních sítí a rozvojem nové fashion značky. Druhá díky mně sice vysněnou práci nenalezla, ale podle jejích slov se najednou cítila při hledání mnohem jistěji.

Co dál?

Kromě dobré pocitu Vám může tato aktivita pomoci v budování vztahu s kandidáty a zlepšení jejich candidate experience, podpořit pasivní část náboru, usnadnit aktivní oslovování na LinkedInu, pozitivní vliv také pocítíte v rámci employer brandingu a PR. Za sebe nejvíce oceňuji i skvělý vztah a nové kontakty v rámci HR komunity.

Možná to vypadá pošetile, ale věřte mi, že i vy se můžete dostat do situace, kdy po dvou měsících nemůžete najít správnou firmu nebo pozici.  Jistě pak budete rádi, když narazíte na někoho, kdo vám pomůže blíž k vašemu dreamjobu. Ať už vás bude sdílet veřejně jako kandidáta zdarma nebo vás pošle soukromě přímo tomu, ke komu a kam se můžete nejvíc hodit. A takový (on-line) svět se mi líbí a věřím, že i vám.

Tak na sdílení!

Petra Nulíčková

 

Související články:

Jak se přesunout do on-line prostředí, když nemůžete být v práci? Mounia El Hilali, generální ředitelka IKEA pro region České republiky, Maďarska a Slovenska: Naše strategie je i v názvu pozitivní Petra Nulíčková: Jak jsme se popasovali s adaptací nováčků během „remote“ režimu? On-line vzdělávání v prodejní síti Alzy aneb pojďme zdolat Covid v další fázi

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

Anketa

O co se podle vás spotřebitelé nejvíce zajímají, než nakoupí oblíbený tuk?


Archiv anket
Nahrávání ... Nahrávání ...

Nejčtenější zprávy

  • Lidl otevře 15 nových prodejen a u Buštěhradu staví obří logistické centrum 18.9k views | posted on 13. června 2019
  • Outlet Arena Moravia otevře v Ostravě na podzim 13.5k views | posted on 24. července 2018
  • TEDi otevře v květnu první české obchody 10.5k views | posted on 7. února 2020
  • Lidl zvyšuje nástupní mzdu o 25 procent 10.5k views | posted on 31. května 2016
  • Lidl otevře 10 prodejen, 50 současných dostane novou tvář 8.6k views | posted on 3. srpna 2016

Komerční sdělení

Kalendář akcí

20. 1. 2021, Spotřebitelský průzkum Češi a rostlinné alternativy – webinář

27.–28. 1. 2021, Kongres Obalko, Praha

17.–20. 5. 2021, Alimentaria, Barcelona

Multimédia

Valencijská inspirace: supermarket Mercadona

4. prosince 2020

Seznamte se: Distribuční centrum Amazonu v Dobrovízi

11. listopadu 2020

Profily

Tomáš Čupr a Petr Pavlík, group CEO a CEO ČR, Rohlík Group: Na cestě mezi štikou a velrybou

3. prosince 2020

Milada Valášková, manažerka kvality a hygieny, Billa CZ: Houževnatost mi nedovolí povolit

22. října 2020

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
David Čapek
tel.: +420 728 403 070
e-mail: david.capek@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Více o využívání cookies na našich stránkách naleznete v Zásadách na ochranu osobních údajů zde.
Ok