logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Nákupní aliance Můj obchod slaví na českém trhu 10 let. Pro společnost Makro patří její rozvoj...
  • Jaká témata vás čekají v časopisu Zboží&Prodej 5/2022? Rozhovor: Nákupní aliance Můj obchod...
  • Práce v absolventském programu ve společnosti Tesco Stores ČR při studiu na vysoké škole ji...
  • Na pozici CEO pro Českou republiku a Slovensko, kterou dosud zastával současný COO skupiny DoDo...

Petra Palánová (Flajtingrová), client business partner, retailer services, Nielsen: Každá zkušenost vás posune dál

21. dubna 2020
Profily 0
2234
Petra Palánová (Flajtingrová), client business partner, retailer services, Nielsen:  Každá zkušenost vás posune dál

Chtěla být spisovatelkou nebo novinářkou, postupem času jí více učarovala čísla, a tak se jejich směrem studijně i profesně pustila. Nakonec ale přece jen našla balanc mezi čísly a písmeny a dnes už ví, že je to to, co jí vyhovuje nejvíce. Hodně o tom rozhodlo také několik pracovních pobytů v zahraničí, kde si vyzkoušela různé pracovní pozice i kultury.

Při studiu oboru finanční informatiky a statistiky na Západočeské univerzitě v Plzni si stále více uvědomovala, že chce zkušenosti získat také v zahraničí. A tak v rámci programu Erasmus vyrazila na studijní pobyt do Dánska, kde se poprvé věnovala marketingovému výzkumu. „Nadchlo mě to. Dělali jsme výzkum od A až do Z – zadání, tvorbu dotazníku, sběr dat i jejich analýzu a nakonec i závěrečnou prezentaci,“ vzpomíná na své první zkušenosti. Čísla, která si vybrala pro své profesní směřování, se tu velmi elegantně protnula s písmeny a Petra tušila, že tohle by mohl být do budoucna ten nejlepší směr. Diplomovou práci v Česku už cíleně připravovala ve spolupráci se společností STEM/MARK a po studiích se ohlížela po práci ve firmách, kde by mohla své nadšení pro marketingový výzkum uplatnit.

Ideální je kombinace čísel a klientů

Na pozici marketingového analytika nastoupila nejprve do společnosti Ipsos a byl to podle ní skvělý start. Vyzkoušela si kvantitativní výzkumy a jejich zákonitosti, navíc měla šanci pracovat i s klienty. A právě to ji lákalo stále víc, takže její další kroky už zanedlouho zamířily do společnosti Nielsen. Petra měla totiž své jasné cíle – chtěla pracovat samostatně a také chtěla navázat na svou studijní zahraniční cestu. Proto hledala větší firmu, která by jí to časem umožnila – a společnost Nielsen se ukázala jako správná volba. „Měla jsem tu větší možnosti pracovat nejen s čísly, ale také s klienty a přesně tahle kombinace mě bavila a dodnes baví nejvíc. V analýzách musíte hledat příběh, a tak jsem se vlastně tak trochu dostala zase k tomu spisovatelství,“ směje se Petra.

Po roce a půl v oddělení client services se přihlásila do talentového programu a dostala šanci vyzkoušet si práci na různých pozicích ve třech naprosto odlišných zemích. „Všechny pro mě byly skvělou školou, měla jsem štěstí na perfektní manažery, kteří mě vedli, poznala jsem i různé pracovní kultury a doslova jsem nasávala atmosféru a zkušenosti všude, kam jsem přijela,“ vypráví s neskrývaným nadšením. Ať už to byla Itálie, Anglie, Turecko či nakonec Německo, kam její kroky v touze po sběru zkušeností vedly, na všechny vzpomíná v dobrém. „Když dostanu příležitost, chci zkrátka ukázat, že to dokážu, že mě v tom talentovém programu nevybrali omylem,“ vysvětluje Petra.

Přes Milán do Istanbulu

Všechny tři pracovní zkušenosti byly velmi intenzivní. Bylo třeba naskočit do rozjetého vlaku, rychle se zorientovat v tom, kam vlastně jede, a najít lepší cestu. „Každé mé působení mělo jasný cíl a na jeho splnění jsem měla pouhý půlrok,“ přibližuje detaily Petra. Každá pozice slibovala různorodé zkušenosti. Zatímco v Itálii budovala vztahy a mezinárodní spolupráci s klíčovým klientem napříč několika zeměmi, v Anglii hledala na pozici emerging leader associate pro vybrané specifické skupiny firem best practices a nová řešení.

Italský temperament jí seděl, věci se posouvaly rychle dopředu.

Petra to umí ocenit, protože má ráda výzvy. „A taky mám ráda volný prostor pro práci. Zároveň se ale nebojím si říct o pomoc, pokud si nevím rady,“ říká. V Anglii šlo ale všechno více ztuha, což ji na druhou stranu naučilo větší trpělivosti. „Občas jsem měla pocit, že jsem v mlze, věci neodsýpaly tak, jak to mám ráda, nevěděla jsem, jak z toho ven, a musela jsem se naučit, že ne vždy má člověk vše pevně ve svých rukou,“ vzpomíná. V těžkých chvílích jí pomohla sezení s mentorkou. „Řekla mi, ať se na to dívám jako na hru. A že cílem té hry je, jak se v té mlze zorientuju. Učila mě, jak v ní nebloudit a jak se z ní dostat ven,“ přibližuje Petra.

Don’t leave your comfort zone, just grow it

Odtud také pramení její životní motto: Don’t leave your comfort zone, just grow it. „Všechno je to o úhlu pohledu. Když budete na problém a nepříjemnosti mimo komfortní zónu koukat jen negativně, nikam se neposunete. Když uvidíte, že si řešením problému komfortní zónu rozšiřujete, našli jste cestu. Každá zkušenost vás posune dál,“ je přesvědčena. Její kroky v rámci talentového programu nakonec zamířily do tureckého Istanbulu. Po poněkud pomalejší Anglii to byla pro Petru zase její krevní skupina. „Už třetí den jsem byla u klienta na prezentaci. Fascinovalo mě, jak energická je turecká mentalita, jak rádi se lidé navzájem inspirují, jak jsou otevření a nebojí se rizik,“ vybavuje si. Byl to naprostý protipól české mentality, kde platí přísloví „třikrát měř a jednou řež“. V Istanbulu se šlo bez velkého přeměřování rovnou na věc. Po ukončení programu se Petra rozhodla, že její zkušenosti ještě nejsou dostatečné, a odjela na rok a půl do Německa, kde si mimo jiné poprvé vyzkoušela, co to obnáší vést tým. Zkušenost, která se jí hned po návratu do Čech měla vyplatit.

Čas pro retailovou výzvu a řízení

V roce 2016 se Petra vrátila do české pobočky a přijala výzvu vést část retailového oddělení. Společně s ředitelem pro vztahy s řetězci Lubomírem Mechurou se dokázali vzájemně inspirovat, dívat se na věci jinak i vést ostré, ale přínosné debaty s odlišnými názory. „Byla to náročná práce, probíhala spousta změn, a i když mám změny ráda, často jsem chodila z práce unavená. Když se ale dneska za tou prací ohlédnu, jsem spokojená,“ říká rozhodně. Už po třech měsících získala svůj tým, který se brzy rozrostl, a Petra tak měla příležitost vyzkoušet si získané zkušenosti v praxi.

V pozici manažerky umí dát svému týmu prostor a zároveň i výzvy tak, jak to má ráda ona sama. Věří, že v takovém prostředí mohou její lidé bezpečně růst. „Vždycky jsem chtěla mít možnost ukázat, co ve mně je. A věřím, že přesně to teď dávám svým lidem,“ vysvětluje své manažerské praktiky. Z výsledků je zřejmé, že fungují. A protože jde svým lidem příkladem, přijala v roce 2019 další výzvu a věnuje se kromě českého retailu ještě mezinárodnímu klientovi Rewe. Koordinuje spolupráci a běh služeb napříč dvanácti zeměmi. Je to práce plná rozmanitostí v mezinárodním měřítku a Petra tu tak může naplno uplatnit své manažerské i analytické dovednosti.

Práci musí doplňovat relax

Každý den v Nielsenu je trochu jiný, to Petře vyhovuje. Různorodost, výzvy, práce s daty, lidmi, prezentacemi, klienty, vymýšlení nových řešení, koordinace a komplexita. To jsou věci, které ji baví. „Důležité je se nebát a důvěřovat lidem kolem sebe. Nemusíte vždy se všemi souhlasit, ale je dobré být otevření,“ je přesvědčena. A také nezapomínat na relax, který nachází v józe a v tvůrčí práci. Už skoro deset let chodí pravidelně relaxovat na keramický kruh a radost má hned dvakrát, to když svými výrobky obdarovává své blízké. „Skvěle si u toho odpočinu, úplně vypnu a domů přicházím nabitá novou energií,“ usmívá se Petra. Věří, že pro spokojený život je takový balanc zásadní. Konečně, skoro v každé zemi, kde pracovala, si takový relax dopřála, ať už to byly tvůrčí workshopy v Miláně nebo šperkařský kurz v Anglii.

Zatímco ji aktuálně čekají nové výzvy na mateřské dovolené, na které se velmi těší, věří, že její profesní budoucnost zůstane nadále provázaná se společností Nielsen. Všechny pracovní možnosti tu totiž Petra ještě zdaleka nevyčerpala. Určitě to nebude jednoduché, ale jistě to bude další výzva.

 

Data a informace ze života Petry Palánové (Flajtingrové):

34 let

12 zemí (spravované portfolio pro klienta)

9 let zkušeností

3 lidé v týmu

záliby: jóga, keramika, rodina a přátelé

 

Jitka Hemolová, jitka.hemolova@atoz.cz

 

O Petře Palánové (Flajtingrové) se dočtete také v časopisu Zboží&Prodej 4/2020.

 

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Spolupráce CHEP a Penny zvyšuje udržitelnost dodavatelského řetězce

V důsledku výzev poslední doby roste v retailu více než kdy jindy význam logistických řešení přispívajících ke stabilitě a odolnosti dodavatelských řetězců a zároveň zohledňujících zelené aspekty podnikání. Jedním z nich je paletový pooling, služba založená na sdílení a opětovném využívání přepravních či displejových palet. Jeho benefity v praxi ilustruje příklad spolupráce poskytovatele poolingu CHEP a maloobchodního řetězce […]
přeprava

Přeprava vlastními silami, nebo externě?

Slibně rozjíždějící se start-upy nebo menší podnikatelé často ani neuvažují o tom, že by mohli využívat služeb externích firem pro přepravu svého zboží. Pak je pro ně obvykle překvapením, že si mohou ušetřit starosti i náklady. Aspektů pro volbu interního nebo externího zajištění těchto služeb je však více. Co je důležité zvážit? Zaměření na business […]

Nové on-line marketplace Kaufland.cz a Kaufland.sk: Prodávejte ve více než 5 000 kategoriích

Kaufland spouští nové marketplace na Slovensku a v Česku a už nyní provozuje velmi úspěšný marketplace Kaufland.de. Úspěšný německý koncept Kaufland.de se od roku 2023 spustí i v dalších zemích. Prodejci díky tomu budou mít možnost nabízet své produkty na on-line marketplace ve třech různých zemích, přičemž stačí pouze jedna registrace. Profitovat budou především ze […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

24.–28. 5. 2022, Thaifex, Bangkok

2. 6. 2022, Kongres Samoška

26.–29. 7. 2022, Veletrhy Biofach a Vivaness

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

Profily

Atila Yenisen, CEO, Makro, aliance Můj obchod: Leták a dobré ceny už dnes nestačí

26. května 2022

Adéla Kovková, nákupčí privátních značek uzenin, lahůdek a rostlinné stravy pro CZ, SK a HU, Tesco Stores ČR: Nic není těžké, jen to občas zabere víc času  

26. května 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
Jana Havlíčková
tel.: +420 733 553 554
e-mail: jana.havlickova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required