logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Multimédia
    • Fotogalerie
    • Video
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • Daniel Jesenský
    • Miloš Toman
    • Roman Molek
    • Petra Nulíčková
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednání plakátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Řetězec Billa v uplynulých dnech informoval o zachování stávajících benefitů pro zaměstnance a...
  • V otevřeném dopise ministrovi zdravotnictví Janu Blatnému upozorňuje Asociace českého tradičního...
  • Novou seniorní marketingovou manažerkou značky Mattoni, tradiční značky minerální vody z...
  • V souvislosti se změnami spojenými s odchodem Velké Británie z Evropské unie se na přechodné...

Petra Palánová (Flajtingrová), client business partner, retailer services, Nielsen: Každá zkušenost vás posune dál

21. dubna 2020
Profily 0
1104
Petra Palánová (Flajtingrová), client business partner, retailer services, Nielsen:  Každá zkušenost vás posune dál

Chtěla být spisovatelkou nebo novinářkou, postupem času jí více učarovala čísla, a tak se jejich směrem studijně i profesně pustila. Nakonec ale přece jen našla balanc mezi čísly a písmeny a dnes už ví, že je to to, co jí vyhovuje nejvíce. Hodně o tom rozhodlo také několik pracovních pobytů v zahraničí, kde si vyzkoušela různé pracovní pozice i kultury.

Při studiu oboru finanční informatiky a statistiky na Západočeské univerzitě v Plzni si stále více uvědomovala, že chce zkušenosti získat také v zahraničí. A tak v rámci programu Erasmus vyrazila na studijní pobyt do Dánska, kde se poprvé věnovala marketingovému výzkumu. „Nadchlo mě to. Dělali jsme výzkum od A až do Z – zadání, tvorbu dotazníku, sběr dat i jejich analýzu a nakonec i závěrečnou prezentaci,“ vzpomíná na své první zkušenosti. Čísla, která si vybrala pro své profesní směřování, se tu velmi elegantně protnula s písmeny a Petra tušila, že tohle by mohl být do budoucna ten nejlepší směr. Diplomovou práci v Česku už cíleně připravovala ve spolupráci se společností STEM/MARK a po studiích se ohlížela po práci ve firmách, kde by mohla své nadšení pro marketingový výzkum uplatnit.

Ideální je kombinace čísel a klientů

Na pozici marketingového analytika nastoupila nejprve do společnosti Ipsos a byl to podle ní skvělý start. Vyzkoušela si kvantitativní výzkumy a jejich zákonitosti, navíc měla šanci pracovat i s klienty. A právě to ji lákalo stále víc, takže její další kroky už zanedlouho zamířily do společnosti Nielsen. Petra měla totiž své jasné cíle – chtěla pracovat samostatně a také chtěla navázat na svou studijní zahraniční cestu. Proto hledala větší firmu, která by jí to časem umožnila – a společnost Nielsen se ukázala jako správná volba. „Měla jsem tu větší možnosti pracovat nejen s čísly, ale také s klienty a přesně tahle kombinace mě bavila a dodnes baví nejvíc. V analýzách musíte hledat příběh, a tak jsem se vlastně tak trochu dostala zase k tomu spisovatelství,“ směje se Petra.

Po roce a půl v oddělení client services se přihlásila do talentového programu a dostala šanci vyzkoušet si práci na různých pozicích ve třech naprosto odlišných zemích. „Všechny pro mě byly skvělou školou, měla jsem štěstí na perfektní manažery, kteří mě vedli, poznala jsem i různé pracovní kultury a doslova jsem nasávala atmosféru a zkušenosti všude, kam jsem přijela,“ vypráví s neskrývaným nadšením. Ať už to byla Itálie, Anglie, Turecko či nakonec Německo, kam její kroky v touze po sběru zkušeností vedly, na všechny vzpomíná v dobrém. „Když dostanu příležitost, chci zkrátka ukázat, že to dokážu, že mě v tom talentovém programu nevybrali omylem,“ vysvětluje Petra.

Přes Milán do Istanbulu

Všechny tři pracovní zkušenosti byly velmi intenzivní. Bylo třeba naskočit do rozjetého vlaku, rychle se zorientovat v tom, kam vlastně jede, a najít lepší cestu. „Každé mé působení mělo jasný cíl a na jeho splnění jsem měla pouhý půlrok,“ přibližuje detaily Petra. Každá pozice slibovala různorodé zkušenosti. Zatímco v Itálii budovala vztahy a mezinárodní spolupráci s klíčovým klientem napříč několika zeměmi, v Anglii hledala na pozici emerging leader associate pro vybrané specifické skupiny firem best practices a nová řešení.

Italský temperament jí seděl, věci se posouvaly rychle dopředu.

Petra to umí ocenit, protože má ráda výzvy. „A taky mám ráda volný prostor pro práci. Zároveň se ale nebojím si říct o pomoc, pokud si nevím rady,“ říká. V Anglii šlo ale všechno více ztuha, což ji na druhou stranu naučilo větší trpělivosti. „Občas jsem měla pocit, že jsem v mlze, věci neodsýpaly tak, jak to mám ráda, nevěděla jsem, jak z toho ven, a musela jsem se naučit, že ne vždy má člověk vše pevně ve svých rukou,“ vzpomíná. V těžkých chvílích jí pomohla sezení s mentorkou. „Řekla mi, ať se na to dívám jako na hru. A že cílem té hry je, jak se v té mlze zorientuju. Učila mě, jak v ní nebloudit a jak se z ní dostat ven,“ přibližuje Petra.

Don’t leave your comfort zone, just grow it

Odtud také pramení její životní motto: Don’t leave your comfort zone, just grow it. „Všechno je to o úhlu pohledu. Když budete na problém a nepříjemnosti mimo komfortní zónu koukat jen negativně, nikam se neposunete. Když uvidíte, že si řešením problému komfortní zónu rozšiřujete, našli jste cestu. Každá zkušenost vás posune dál,“ je přesvědčena. Její kroky v rámci talentového programu nakonec zamířily do tureckého Istanbulu. Po poněkud pomalejší Anglii to byla pro Petru zase její krevní skupina. „Už třetí den jsem byla u klienta na prezentaci. Fascinovalo mě, jak energická je turecká mentalita, jak rádi se lidé navzájem inspirují, jak jsou otevření a nebojí se rizik,“ vybavuje si. Byl to naprostý protipól české mentality, kde platí přísloví „třikrát měř a jednou řež“. V Istanbulu se šlo bez velkého přeměřování rovnou na věc. Po ukončení programu se Petra rozhodla, že její zkušenosti ještě nejsou dostatečné, a odjela na rok a půl do Německa, kde si mimo jiné poprvé vyzkoušela, co to obnáší vést tým. Zkušenost, která se jí hned po návratu do Čech měla vyplatit.

Čas pro retailovou výzvu a řízení

V roce 2016 se Petra vrátila do české pobočky a přijala výzvu vést část retailového oddělení. Společně s ředitelem pro vztahy s řetězci Lubomírem Mechurou se dokázali vzájemně inspirovat, dívat se na věci jinak i vést ostré, ale přínosné debaty s odlišnými názory. „Byla to náročná práce, probíhala spousta změn, a i když mám změny ráda, často jsem chodila z práce unavená. Když se ale dneska za tou prací ohlédnu, jsem spokojená,“ říká rozhodně. Už po třech měsících získala svůj tým, který se brzy rozrostl, a Petra tak měla příležitost vyzkoušet si získané zkušenosti v praxi.

V pozici manažerky umí dát svému týmu prostor a zároveň i výzvy tak, jak to má ráda ona sama. Věří, že v takovém prostředí mohou její lidé bezpečně růst. „Vždycky jsem chtěla mít možnost ukázat, co ve mně je. A věřím, že přesně to teď dávám svým lidem,“ vysvětluje své manažerské praktiky. Z výsledků je zřejmé, že fungují. A protože jde svým lidem příkladem, přijala v roce 2019 další výzvu a věnuje se kromě českého retailu ještě mezinárodnímu klientovi Rewe. Koordinuje spolupráci a běh služeb napříč dvanácti zeměmi. Je to práce plná rozmanitostí v mezinárodním měřítku a Petra tu tak může naplno uplatnit své manažerské i analytické dovednosti.

Práci musí doplňovat relax

Každý den v Nielsenu je trochu jiný, to Petře vyhovuje. Různorodost, výzvy, práce s daty, lidmi, prezentacemi, klienty, vymýšlení nových řešení, koordinace a komplexita. To jsou věci, které ji baví. „Důležité je se nebát a důvěřovat lidem kolem sebe. Nemusíte vždy se všemi souhlasit, ale je dobré být otevření,“ je přesvědčena. A také nezapomínat na relax, který nachází v józe a v tvůrčí práci. Už skoro deset let chodí pravidelně relaxovat na keramický kruh a radost má hned dvakrát, to když svými výrobky obdarovává své blízké. „Skvěle si u toho odpočinu, úplně vypnu a domů přicházím nabitá novou energií,“ usmívá se Petra. Věří, že pro spokojený život je takový balanc zásadní. Konečně, skoro v každé zemi, kde pracovala, si takový relax dopřála, ať už to byly tvůrčí workshopy v Miláně nebo šperkařský kurz v Anglii.

Zatímco ji aktuálně čekají nové výzvy na mateřské dovolené, na které se velmi těší, věří, že její profesní budoucnost zůstane nadále provázaná se společností Nielsen. Všechny pracovní možnosti tu totiž Petra ještě zdaleka nevyčerpala. Určitě to nebude jednoduché, ale jistě to bude další výzva.

 

Data a informace ze života Petry Palánové (Flajtingrové):

34 let

12 zemí (spravované portfolio pro klienta)

9 let zkušeností

3 lidé v týmu

záliby: jóga, keramika, rodina a přátelé

 

Jitka Hemolová, jitka.hemolova@atoz.cz

 

O Petře Palánové (Flajtingrové) se dočtete také v časopisu Zboží&Prodej 4/2020.

 

Související články:

Zboží&Prodej 3/2020: Praní jede na tekuté vlně Andrea Štěpánová, marketingová ředitelka společnosti Asko-Nábytek: Marketing mi umožňuje realizovat se kreativně, obchodně i manažersky Nová zkušenost v náboru pracovníků Starejte se o zákaznickou zkušenost

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

Anketa

O co se podle vás spotřebitelé nejvíce zajímají, než nakoupí oblíbený tuk?


Archiv anket
Nahrávání ... Nahrávání ...

Nejčtenější zprávy

  • Lidl otevře 15 nových prodejen a u Buštěhradu staví obří logistické centrum 18.9k views | posted on 13. června 2019
  • Outlet Arena Moravia otevře v Ostravě na podzim 13.5k views | posted on 24. července 2018
  • TEDi otevře v květnu první české obchody 10.5k views | posted on 7. února 2020
  • Lidl zvyšuje nástupní mzdu o 25 procent 10.5k views | posted on 31. května 2016
  • Lidl otevře 10 prodejen, 50 současných dostane novou tvář 8.6k views | posted on 3. srpna 2016

Komerční sdělení

Kalendář akcí

20. 1. 2021, Spotřebitelský průzkum Češi a rostlinné alternativy – webinář

27.–28. 1. 2021, Kongres Obalko, Praha

17.–20. 5. 2021, Alimentaria, Barcelona

Multimédia

Valencijská inspirace: supermarket Mercadona

4. prosince 2020

Seznamte se: Distribuční centrum Amazonu v Dobrovízi

11. listopadu 2020

Profily

Tomáš Čupr a Petr Pavlík, group CEO a CEO ČR, Rohlík Group: Na cestě mezi štikou a velrybou

3. prosince 2020

Milada Valášková, manažerka kvality a hygieny, Billa CZ: Houževnatost mi nedovolí povolit

22. října 2020

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
David Čapek
tel.: +420 728 403 070
e-mail: david.capek@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Více o využívání cookies na našich stránkách naleznete v Zásadách na ochranu osobních údajů zde.
Ok