logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Multimédia
    • Fotogalerie
    • Video
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • Daniel Jesenský
    • Miloš Toman
    • Roman Molek
    • Petra Nulíčková
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
    • TOP 30 2020
    • TOP 30 2019
    • TOP 30 2018
    • TOP 30 2017
    • Objednání plakátu
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Letošní únor byl – bohužel – dalším měsícem ve znamení pandemie koronaviru. To...
  • Ženy mají pivo stále raději, potvrzují průzkumy, který si nechal vypracovat Plzeňský Prazdroj....
  • Nové výzvy v potravinářském průmyslu spojené s probíhající krizí si žádají sofistikovaná a...
  • Od 1. března zastává Zdeněk Kubena pozici ředitele výzkumu v české komunikační skupině...

Podíl privátních značek na čerpacích stanicích roste, uvádí studie Nielsenu

4. června 2020
Zprávy 0
770
Podíl privátních značek na čerpacích stanicích roste, uvádí studie Nielsenu

Zákazníci míří na čerpací stanice kromě nákupu pohonných hmot stále častěji i za občerstvením. Nejrychleji rostoucími kategoriemi nákupního košíku zde jsou nealkoholické nápoje, energy drinky či pivo, mírně oslabily minerálky či cukrovinky, stoupá podíl privátních značek.

„Čerpací stanice se mění z místa, kde se pouze tankovalo na místo, kam si lidé rádi zajdou na kávu, sjednají si tu schůzku nebo tu pořídí rovnou celý běžný nákup,“ přibližuje výsledky studie Shopper Trends Lenka Láchová, client business partner v oddělení retailer services společnosti Nielsen. Auditovaným kategoriím, které společnost monitoruje, vzrostly tržby v loňském roce téměř o deset procent (9,6 %). Celkově tvoří prodej auditovaných kategoriích na čerpacích stanicích dvě procenta maloobchodního trhu, v čistě potravinových kategoriích je to 2,6 %.

Nejvíce se daří nealkoholickým nápojům, velmi výrazné jsou na trh čerpacích stanic energetické drinky a pivo. Oslabují minerální vody, cukrovinky i zmrzlina. „Narůstá důležitost ledové kávy a také vody, celkové tržby potravinových kategorií rostou meziročně o skoro deset procent,“ upřesňuje Lenka Láchová. Zákazníci očekávají v sortimentu čerpacích stanic i prémiové výrobky.

Velcí tržní hráči investují do privátních značek, ty se objevují například v kategorii ledových káv, energy drinků nebo balené vody. Podíl privátních značek na celkových tržbách už dosahuje 1,4 %.

Srovnání čerpacích stanic na trhu měří studie Shopper Trends díky tzv. Store Equity Indexu, který kvantifikuje sílu značky jednotlivých značek. Úroveň indexu je stanovena na základě čtyř okruhů otázek týkajících se oblíbenosti čerpacích stanic, ochoty doporučit stanici rodině či známým, ale i ochoty zaplatit za zboží na dané čerpací stanici více nebo ochoty cestovat do něj delší vzdálenost. Na vrcholu žebříčku je společnost Shell, dohání ji Benzina. „Benzina remodeluje prodejny, vylepšuje gastronomický koncept a to se odráží ve vnímání zákazníků,“ říká Lenka Láchová, podle které meziročně posílil také MOL, OMV si drží v hodnocení stabilní pozici.  Pokud se na čerpací stanice podíváme optikou generací, pak Benzina velmi výrazně dominuje u mladších spotřebitelů, MOL a Shell má zákazníky věkově vyrovnané, nejmenší rozdíl mezi vnímáním značky mladšími a staršími spotřebiteli je u OMV.

 

Související články:

Zboží&Prodej 5/2020: Nealko zpestřují limitované edice Zboží&Prodej 4/2020: Pivo v plechu roste, plast klesá Košík.cz nově nabízí i produkty privátních značek Kauflandu Potravin i dalšího zboží je ve skladech dostatek, uvádí SOCR ČR

Doporučujeme

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

Anketa

Pro jaké účely podle vás spotřebitelé nejčastěji používají léčivé čaje?


Archiv anket
Nahrávání ... Nahrávání ...

Nejčtenější zprávy

  • Lidl otevře 15 nových prodejen a u Buštěhradu staví obří logistické centrum 19.6k views | posted on 13. června 2019
  • Outlet Arena Moravia otevře v Ostravě na podzim 13.6k views | posted on 24. července 2018
  • TEDi otevře v květnu první české obchody 11k views | posted on 7. února 2020
  • Lidl zvyšuje nástupní mzdu o 25 procent 10.6k views | posted on 31. května 2016
  • Lidl otevře 10 prodejen, 50 současných dostane novou tvář 8.7k views | posted on 3. srpna 2016

Komerční sdělení

Před českými potravinářskými podniky je rok 2021 plný výzev

Nové výzvy v potravinářském průmyslu spojené s probíhající krizí si žádají sofistikovaná a chytrá řešení a větší míru transparentnosti. Jen tak mohou být naplněny nové standardy v potravinářství pro rok 2021. Moderní technologie hrají mnohem důležitější roli než kdykoli dřív. Vhodná softwarová řešení pro potravinářské podniky nabízí společnost Infor. Pro budoucí zajištění stability podniku a zvýšení konkurenceschopnosti […]

Webinář: Údržba podmíněná potřebou a bezpečnost v potravinářství

Zúčastněte se 10. března od 16:00 bezplatného webináře odborníků ze společnosti Infor a zjistěte, jak údržba podmíněná potřebou zvyšuje bezpečnost potravin. Úloha údržby v potravinářském průmyslu se postupem času vyvinula z pouhého provádění oprav na preventivní údržbu, což značně zvýšilo provozuschopnost podniků. Nové technologie, jako jsou senzory IoT, umožňují nejen zlepšení celkové efektivnosti zařízení a výroby (OEE), […]

Kalendář akcí

12. 3. 2021, Snídaně se Samoškou, on-line

19. 3. 2021, Pharma Profit Akademie: Motivace v době covidové, Praha

17.–20. 5. 2021, Alimentaria, Barcelona

2.–3. 6. 2021, Kongres Samoška, Praha

Multimédia

Valencijská inspirace: supermarket Mercadona

4. prosince 2020

Seznamte se: Distribuční centrum Amazonu v Dobrovízi

11. listopadu 2020

Profily

Lenka Dušková, director business controlling, Albert ČR: Když se mi něco nelíbí, nejdřív hledám příčinu

18. února 2021

Miroslav Pácl, vedoucí franšíz Můj obchod velkoobchodu Makro Cash & Carry ČR: Obchodníci mají čas hlavně na své zákazníky

17. února 2021

Archiv zpráv

Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
David Čapek
tel.: +420 728 403 070
e-mail: david.capek@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2016. All Rights Reserved. Created by Vitsto.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required