logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Česká republika se v dostupnosti platebních terminálů řadí k evropskému průměru, na tisícovku...
  • Výrobce balených cukrovinek, skupina Ferrero, zveřejnila aktuální informace o úspěšném...
  • Do sítě výdejních schránek společnosti OX Point se během měsíce integroval druhý velký dopravce....
  • Pití kvalitního italského prosecca se stalo fenoménem a získalo si oblibu po celém světě. V roce...

Lenka Dušková, director business controlling, Albert ČR: Když se mi něco nelíbí, nejdřív hledám příčinu

18. února 2021
Žena v retailu 0
1701
Lenka Dušková, director business controlling, Albert ČR: Když se mi něco nelíbí, nejdřív hledám příčinu

Během let strávených v zahraničí zakotvila Lenka Dušková v rychloobrátkovém retailu. Na její profesní cestě ji hodně ovlivnil manžel, expat žijící v České republice, který v maloobchodu pracoval také.

Odjakživa ji to táhlo do finančního sektoru. „Protože je velmi dynamický a plný změn,“ vysvětluje Lenka Dušková. A právě vášeň pro změny ji pracovně zavála do několika koutů světa. Žila v Belgii a ve Spojených státech, kde před dvanácti lety otočila kormidlo od finanční a investiční profesní dráhy do retailu a spojila svou kariéru se společností Delhaize. Po evropské akvizici se přestěhovala do Bulharska a podporovala expanzi nové sítě prodejen v Sofii. Po dlouhých letech strávených v cizině se ale rozhodla vrátit zpátky do ČR a v roce 2015 přestoupila do společnosti Ahold. „Rok poté se společnosti Delhaize a Ahold sloučily, pro mě osobně to bylo spojení mých bývalých kolegů se stávajícími do jedné velké rodiny,“ vzpomíná.

Svět financí rychloobrátkového retailu ji nakonec pohltil natolik, že si dnes už neumí představit, že by dělala něco jiného. Věcí, které ji v retailu oslovují, je ale, jak říká, celá řada: „V první řadě řešíme aspekt zákazníka, v maloobchodu k němu máte, troufnu si říct, blíže než v jiném oboru. Ráda slyším zpětnou vazbu přímo od zákazníků, se kterou se v maloobchodu můžete setkat prakticky na denní bázi.“ Albert si vybrala proto, že se jí vždy líbila jeho dynamika. To, že neprovozuje pouze jeden formát prodejen, ale jako jeden z mála řetězců se prosadil jak v oblasti supermarketů, tak i hypermarketů a dokáže tak oslovit široké spektrum zákazníků.

Finance a business v jednom příběhu

„Dá se říct, že prakticky žádný den není stejný jako jiný. Často se musíte rozhodovat v prostředí nebo situaci, se kterými jste se ještě nesetkali. Projekty, které řešíme, mají přesah do různých odvětví. Inovativní technologie, robotizace a digitalizace, to jsou věci, které mne velmi zajímají,“ přibližuje Lenka Dušková svou práci. Ze své pozice spojuje finance a business do jednoho příběhu. „Mám možnost být u nových inovativních projektů, které se pak promítají v realizaci remodelingů prodejen, a také v novém sortimentu výrobků. A osobně mě těší, že naše široká nabídka čerstvých a kvalitních produktů podporuje zdravý životní styl našich zákazníků.“

Pracovní úspěchy jsou ale podle ní výsledkem týmové práce a úsilí všech. Má radost, s jakou rychlostí Albert modernizuje prodejny, přichází s novými inovačními podněty pro zvýšení spokojenosti zákazníka, a zároveň si váží práce týmů. „O tom svědčí skvělé hodnocení spokojenosti našich zaměstnanců, a také nedávné ocenění řetězce Albert jako nejlepšího zaměstnavatele v maloobchodě roku 2020 vyhlášené firmou Sodexo,“ představuje úspěchy Lenka Dušková. „Je to ale práce celého týmu. Všem patří poděkování za skvělou práci, kterou odvádějí lidé ve ztížených pandemických podmínkách,“ dodává.

Hledání řešení win-win

Životním krédem Lenky Duškové je „carpe diem“ ve smyslu žij teď a tady. Cesta k němu byla postupná, hodně jí v něm pomohla i pravidelná meditace. Za peklo naopak považuje leadership postavený na dezinformacích, zastrašování a vlastním egu. „Když se mi něco nelíbí, snažím se nejprve pochopit příčinu, mnohdy se za tím skrývá pouhé nedorozumění. Vyřeší se to často vysvětlením, v jiném případě se otevírá příležitost pro změnu. Pro mě osobně je to tedy výzva. Buď se pokusím podstatu pochopit, nebo to půjdu změnit a nalézt win-win řešení pro všechny zúčastněné strany,“ přibližuje svůj přístup.

Každodenní práce jako inspirace

Nejraději se baví o dlouhodobých strategiích, výzvách a projektech, které s tím souvisí. Vize a nadšení pro práci je skvělou motivací a nabije ji pozitivní energií. Každodenní práce je ale hlavně o tom být s lidmi, s týmem a inspirovat se navzájem. „Člověk se neustále něco učí a získává nové pohledy na věci, které si myslel, že již dobře zná,“ uvádí Lenka Dušková. Během pandemie covidu-19 se ale týmy a každodenní práce přesunuly do pozice on-line. „Samotné překlopení z hlediska technického proběhlo hladce, protože jsme měli vše dobře nastaveno,“ přibližuje vynucené změny Lenka Dušková. Jako náročnější zpětně hodnotí nastavení dynamiky a komunikace v týmech tak, aby se všichni stále cítili součástí skupiny: „Udržet v týmu jednotnost a sdílení informací klade vyšší nároky na manažera, protože když jste v kanceláři a lidé se potkávají, řada informací proudí i neformálním způsobem.“ Z hlediska času a počtu schůzek, které se nyní realizují každý den, se neformální rovina prakticky překlopila do formální. Kalendáře jsou více zaplněné a o to důležitější je efektivně plánovat a naučit se blokovat si místo také na vlastní práci.

Společenská odpovědnost bude stále důležitější

„Obecně můžeme předpokládat, že budeme sledovat další vývoj digitalizace a zjednodušení procesů, ať už přímo v prodejnách nebo v logistických centrech, kdy se ulehčuje a zlepšuje efektivita práce zaměstnanců,“ míní Lenka Dušková. Budoucí vývoj v maloobchodu podle ní určitě záleží i na tom, jak rychle dokážou zákazníci reagovat na inovace: „Co se týče zákaznického pohledu, přidaná hodnota může být v systémech, které zákazníkům například umožní lépe se seznámit s nutričními hodnotami produktů nebo nápady, jak a co si uvařit, ale také způsob a rychlost odbavení na pokladnách.“ A v neposlední řadě vidí důležitost ve společenské odpovědnosti, tedy stopě, kterou za sebou společnost zanechává v komunitách a na životním prostředí. Osobně věří, že toto téma bude v budoucnu daleko více ovlivňovat rozhodování spotřebitelů. „Jsem ráda, že se i této oblasti aktivně v Albertu věnujeme, spadá sem spousta aktivit. Kromě důrazu na neplýtvání neprodanými potravinami řešíme recyklaci obalů, testujeme prodej vybraného sortimentu do vlastních obalů, velkým tématem je také uhlíková stopa,“ přibližuje realitu v Albertu Lenka Dušková.

Rovnováhu je třeba nacházet znovu a znovu

Stejně tak jako v pracovním i v soukromém životě se Lenka Dušková snaží propojovat lidi a budovat vztahy a pozitivní energii. A aby tak mohla činit, musí mít svůj život v rovnováze. Najít rovnováhu, ten tolik zmiňovaný work & life balance, je podle ní komplexní záležitost. „Pro mě osobně to znamená dělat to, co mě činí skutečně šťastnou, a rozdělit svou energii mezi rodinu, kariéru, přátele a sebe tak, abych žila naplněný život,“ popisuje. A dodává, že je velmi důležité si uvědomit, že společně s tím, jak se mění situace, je potřeba rovnováhu nacházet znovu a znovu. „Je to určitý proces. Určitě nemohu říct, že jsem neustále v rovnováze, přestože bych si to přála. Myslím si však, že je to více o tom vědět, jak rovnováhu najít, když ji potřebujete.“

Podle Lenky Duškové je důležité být hlavně sám k sobě upřímný, znát své silné stránky, mít vnitřní vůli a trpělivost a brát ohled na své cíle a vize v různých oblastech života. Ve skloubení kariéry a rodinného života vidí jako skutečně důležité umět si nastavit priority. Podstatné je také umět si najít čas na sebe, svoje záliby a sport. „Organizace a plánování jsou v tomto případě alfou a omegou,“ usmívá se. V průběhu let se ale přirozeně priority proměňují. „Mám dvě úžasné děti, podporujícího manžela a skvělé přátele. Považuji za důležité o věcech mluvit s rodinou a podporovat se navzájem. Protože, upřímně, bez jejich podpory bych se nemohla dostat tam, kde dnes jsem – a toho si velmi vážím,“ hodnotí. Koronavirová pandemie rodině letos přinesla hlavně větší pospolitost, i tak si ale Lenka Dušková dokázala najít čas sama pro sebe a rovnováhu našla v oblíbeném běhu či na lekcích on-line jógy.

Přestože je perfekcionistka, život ji naučil, že není možné dosahovat všech vysněných cílů najednou a plnit je na 150 procent. „Vím, že mám vysoké nároky, musím je ale vždy pečlivě zvážit,“ je přesvědčena. A pak je to už jen o umění prioritizovat, protože jak dodává: „Jedině tak mohu svých cílů dosáhnout.“

 

Data a informace ze života Lenky Duškové:

44 let

12 let v oboru retailu

10 lidí v týmu

2 děti (18letá dcera a 15letý syn)

záliby: cestování, poznávání nových kultur, běh, jóga, jazyky (angličtina, holandština, polština)

 

Motto Lenky Duškové:

Carpe diem – žít tady a teď.

 

Jitka Hemolová, jitka.hemolova@atoz.cz

 

O Lence Duškové se dočtete také v časopisu Zboží&Prodej 2/2021.

 

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Sluno mění po 30 letech své logo a vizuální identitu

Firma U & Sluno, která dodává software velkým retailerům, zveřejnila ve středu 20. července svůj nový firemní design. Po 30 letech existence výrazně mění své logo. Novou vizuální identitu podpořily i webové stránky firmy, které prošly redesignem na začátku tohoto roku. Největší změnou je nové logo, ze kterého zmizelo písmeno U a &. „Rozhodli jsme […]

FeelEco rozšířilo prodejní plochu o Datart

Česká značka FeelEco, která nabízí výjimečné přírodní produkty pro péči o zdraví, rodinu a domácnost, rozšiřuje distribuční síť a nově je k dostání také v prodejnách a na e-shopu Datart, a to v České republice i na Slovensku. Cílem je rozšíření služeb a zvýšení dostupnosti nákupu. Přírodní drogerie a kosmetika FeelEco doposud byla k dostání […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

12.-16. 9. 2022 Světový veletrh nápojů a tekutých potravin DRINKTEC 2022

22. 9. POPAI: Udržitelnost není jen marketing

8. 9. 2022 Komunitní e-commerce konference ShopCamp

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

13.–14. 10. 2022, Kongres Obalko

Profily

Michaela Zikmundová, manažerka sortimentu, dm drogerie markt CZ: Technologie nenahradí osobní kontakt

30. června 2022

Michal Moureček, jednatel, Asko – Nábytek ČR: Digitalizace posune svět do jiné nákupní dimenze

30. června 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required