logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Budově Nových koupelen v areálu Dolu Hlubina vdechne rodinná společnost Kofola ČeskoSlovensko...
  • Síť francouzských pekařství Paul a Too Good To Go, společnost se sociálním dopadem, navazují...
  • Obchodní řetězec Kaufland oznamuje zahájení spolupráce s českou kapelou Jelen. Skladba...
  • Společnost Tesco Stores ČR přichází před grilovací sezonou s novinkami, které zahrnují jak...

Začíná v odvětví e-commerce boj o talenty?

26. února 2021
Blog 0
2982
Začíná v odvětví e-commerce boj o talenty?

Česká republika má okolo 40 tisíc e-shopů, což z nás dělá unikát v celé střední Evropě. Proto by se mohlo zdát, že jsme na e-commerce zvyklí a na rozdíl od ostatních zemí, které musely do on-line prostředí nuceně přejít během pandemie, se nás nedostatek kvalifikovaných odborníků netýká. S očekávaným strmým růstem e-commerce však téměř každý bude muset řešit otázku, kde najít odborníky do středního a vyššího managementu.

S čím se prakticky denně setkáváme, jsou uchazeči, kteří přicházejí s nedostatečnými znalostmi z předchozích zaměstnání. Mnohdy nebyli nuceni pracovat rychle, používat technologie, vzdělávat se. Léta si vystačili s tím, co uměli na začátku. Pokud však uchazeči během výběrového řízení projeví silnou motivaci doučit se chybějící dovednosti, lze velmi dobře stavět na základech zkušeností získaných mimo e-commerce. Nehledíme tedy jen na odbornost, kterou uchazeč nemusí mít, ale také na základ v člověku samotném. Díváme se, zda je odhodlaný zvládnout náročné výběrové řízení a o práci u nás opravdu stojí. V Alze je pro nás zásadní, aby si zaměstnanci rychle dokázali osvojit potřebné znalosti, proto se na toto zaměřujeme už při výběrových řízeních, kdy také sledujeme způsob uvažování nad úkoly, reakce na nepříjemné situace a zpětnou vazbu, zda si z ní uchazeč něco vezme a případně se poučí z chyb. Pokud toto funguje a splňuje kritéria obecných předpokladů pro zvládnutí náročnějších rolí u nás, je vyhráno.

Vychovejte své juniory pro seniorní pozice

Trh e-commerce nemusí být ohrožený nedostatkem kvalitních pracovních sil. Je však potřeba mít nastavený systém výběrového řízení, nedívat se jen na předchozí zkušenosti. Ty totiž mnohdy nemusí stačit. Větší úspěch může přinést méně zkušený kandidát a individuálně nastavený adaptačně rozvojový plán, opora v podobě zkušeného buddyho, pravidelné rozhovory s HR a nadřízeným, na míru doporučená školení, videa a textový materiál, jako například interní wikipedie. Tyto nástroje pomohou nováčkovi se ve firmě zorientovat a díky pravidelným rozhovorům s personálním oddělením včas zhodnotit, zda na danou pozici stačí, případně odhalit dovednosti, na které je ještě potřeba se zaměřit.

Alza je specifická, rychlá, neděláme e-commerce jako „on-line obchodní dům“, volíme jinou cestu, unikátní. Proto je téměř nemožné najít na trhu někoho, kdo by nám hned 100% sedl. Proto se nebojíme dosadit do týmů čerstvé absolventy, máme totiž zkušenost, že to může být prospěšné pro obě strany. My nabídneme talentům ojedinělou znalost e-commerce ve své ryzosti, oni nám zase zajímavý vhled a neotřelé nápady. Samozřejmě je potřeba s těmito zaměstnanci individuálně pracovat, vyhodnocovat jejich výkony, aby se mohli posouvat dál. V Alze už máme desítky kolegů, kteří začínali na velmi juniorních pozicích nebo v trainee programu a vypracovali se až do manažerské úrovně. Právě toto je pro nás v HR největší úspěch pozorovat, jak mladí lidé dostávají již po velmi krátké době poměrně velkou zodpovědnost a zkušení kolegové s nadšením vítají jejich rychlost učení, technickou zdatnost a energii.

Budujte si pověst dobrého zaměstnavatele

Alza má zejména v České republice silnou značku, což přináší velký objem uchazečů o práci. I přesto však nemáme obsazeny všechny seniorní pozice, které potřebujeme. I u nás platí, že čím vyšší pozice, tím je těžší ji obsadit. Zkoušíme různé cesty, jak přilákat relevantní kandidáty, a to nejen našimi aktivitami, ale i nepřímo, jako jsou různá ocenění, inovace a úspěchy. Věříme totiž, že je na trhu hodně talentovaných zkušených manažerů, jen třeba čekají na správný okamžik a impuls. I proto se snažíme, aby při rozhodování, zda poslat CV k nám nebo jinam, z toho Alza vycházela jako sice náročný, ale dobrý a stabilní zaměstnavatel, pro kterého se vyplatí pracovat.

Martina Brixí, HR Business partner, Alza.cz

 

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

Komerční sdělení

Voděodolný papír od Smurfit Westrock!

Smurfit Westrock vyvinul inovativní a udržitelný voděodolný papír. AquaStop™ je součástí nového portfolia TechniPaper® společnosti Smurfit Westrock, které se skládá z řady vysoce výkonných papírů navržených tak, aby zvládly i ty nejsložitější dodavatelské řetězce. Papír AquaStop™ je voděodolný díky speciální vrstvě, která je aplikována během výrobního procesu. Na rozdíl od mnoha jiných nátěrů neohrožuje recyklovatelnost […]

Květnový veletrh World of Private Label 2025 představí inovace a trendy ve světě privátních značek

Letos v květnu se Amsterdam stane centrem odvětví privátních značek. Na veletrhu World of Private Label 2025 se v kongresovém centru RAI sejde přes 30 000 profesionálů z více než 125 zemí. Přes 3 100 vystavovatelů ze 75 zemí představí širokou škálu potravinářských i nepotravinářských výrobků odrážejících neustálý růst privátních značek. Maloobchodníci ze supermarketů, hypermarketů, […]

Zaregistrujte se nyní na Free From Specialty Food & Wine 2025 ve Vídni

Registrace na Free From Specialty Food & Wine 2025 je nyní otevřena, jedná se o přední B2B veletrh v Evropě pro zdravé, bezalergenní, veganské, rostlinné a speciality potraviny a nápoje. Akce se bude konat 17. a 18. června 2025 ve Vídni v Rakousku. Tento dvoudenní veletrh přivítá více než 5 000 odborníků z oblasti potravin, […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

13.–15. 5. 2025, veletrh Reklama Polygraf Obaly, Praha

15. 5. 2025, New Food Forum, Praha

15.–18. 5. 2025, Czech Food Expo, České Budějovice

20.–21. 5. 2025, veletrh PLMA’s World of Private Label, Amsterdam

27.–31. 5. 2025, Thaifex – Anuga Asia, Bangkok

Profily

David McCabe, country retail manager, IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko: Všechny naše metriky jsou na vzestupu

7. května 2025

Obchod očima Jana Vetyšky, výkonného ředitele APEK: Férové české e-shopy jsou pod tlakem zahraničních tržišť

25. dubna 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required