logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Výzkumná platforma GWI nabízí od 19. května nově data i za český trh. Největší světová...
  • K prodeji přes tzv. internetová tržiště se odhodlává čím dál více obchodníků. Největší český...
  • dm drogerie markt získala ocenění pečetí Green Brands 2022/2023. Ta je na dobu dvou let...
  • E-shoppeři budou v nejbližší době uzpůsobit internetové obchody v souladu s novou právní úpravou...

Začíná v odvětví e-commerce boj o talenty?

26. února 2021
Blog 0
1441
Začíná v odvětví e-commerce boj o talenty?

Česká republika má okolo 40 tisíc e-shopů, což z nás dělá unikát v celé střední Evropě. Proto by se mohlo zdát, že jsme na e-commerce zvyklí a na rozdíl od ostatních zemí, které musely do on-line prostředí nuceně přejít během pandemie, se nás nedostatek kvalifikovaných odborníků netýká. S očekávaným strmým růstem e-commerce však téměř každý bude muset řešit otázku, kde najít odborníky do středního a vyššího managementu.

S čím se prakticky denně setkáváme, jsou uchazeči, kteří přicházejí s nedostatečnými znalostmi z předchozích zaměstnání. Mnohdy nebyli nuceni pracovat rychle, používat technologie, vzdělávat se. Léta si vystačili s tím, co uměli na začátku. Pokud však uchazeči během výběrového řízení projeví silnou motivaci doučit se chybějící dovednosti, lze velmi dobře stavět na základech zkušeností získaných mimo e-commerce. Nehledíme tedy jen na odbornost, kterou uchazeč nemusí mít, ale také na základ v člověku samotném. Díváme se, zda je odhodlaný zvládnout náročné výběrové řízení a o práci u nás opravdu stojí. V Alze je pro nás zásadní, aby si zaměstnanci rychle dokázali osvojit potřebné znalosti, proto se na toto zaměřujeme už při výběrových řízeních, kdy také sledujeme způsob uvažování nad úkoly, reakce na nepříjemné situace a zpětnou vazbu, zda si z ní uchazeč něco vezme a případně se poučí z chyb. Pokud toto funguje a splňuje kritéria obecných předpokladů pro zvládnutí náročnějších rolí u nás, je vyhráno.

Vychovejte své juniory pro seniorní pozice

Trh e-commerce nemusí být ohrožený nedostatkem kvalitních pracovních sil. Je však potřeba mít nastavený systém výběrového řízení, nedívat se jen na předchozí zkušenosti. Ty totiž mnohdy nemusí stačit. Větší úspěch může přinést méně zkušený kandidát a individuálně nastavený adaptačně rozvojový plán, opora v podobě zkušeného buddyho, pravidelné rozhovory s HR a nadřízeným, na míru doporučená školení, videa a textový materiál, jako například interní wikipedie. Tyto nástroje pomohou nováčkovi se ve firmě zorientovat a díky pravidelným rozhovorům s personálním oddělením včas zhodnotit, zda na danou pozici stačí, případně odhalit dovednosti, na které je ještě potřeba se zaměřit.

Alza je specifická, rychlá, neděláme e-commerce jako „on-line obchodní dům“, volíme jinou cestu, unikátní. Proto je téměř nemožné najít na trhu někoho, kdo by nám hned 100% sedl. Proto se nebojíme dosadit do týmů čerstvé absolventy, máme totiž zkušenost, že to může být prospěšné pro obě strany. My nabídneme talentům ojedinělou znalost e-commerce ve své ryzosti, oni nám zase zajímavý vhled a neotřelé nápady. Samozřejmě je potřeba s těmito zaměstnanci individuálně pracovat, vyhodnocovat jejich výkony, aby se mohli posouvat dál. V Alze už máme desítky kolegů, kteří začínali na velmi juniorních pozicích nebo v trainee programu a vypracovali se až do manažerské úrovně. Právě toto je pro nás v HR největší úspěch pozorovat, jak mladí lidé dostávají již po velmi krátké době poměrně velkou zodpovědnost a zkušení kolegové s nadšením vítají jejich rychlost učení, technickou zdatnost a energii.

Budujte si pověst dobrého zaměstnavatele

Alza má zejména v České republice silnou značku, což přináší velký objem uchazečů o práci. I přesto však nemáme obsazeny všechny seniorní pozice, které potřebujeme. I u nás platí, že čím vyšší pozice, tím je těžší ji obsadit. Zkoušíme různé cesty, jak přilákat relevantní kandidáty, a to nejen našimi aktivitami, ale i nepřímo, jako jsou různá ocenění, inovace a úspěchy. Věříme totiž, že je na trhu hodně talentovaných zkušených manažerů, jen třeba čekají na správný okamžik a impuls. I proto se snažíme, aby při rozhodování, zda poslat CV k nám nebo jinam, z toho Alza vycházela jako sice náročný, ale dobrý a stabilní zaměstnavatel, pro kterého se vyplatí pracovat.

Martina Brixí, HR Business partner, Alza.cz

 

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Spolupráce CHEP a Penny zvyšuje udržitelnost dodavatelského řetězce

V důsledku výzev poslední doby roste v retailu více než kdy jindy význam logistických řešení přispívajících ke stabilitě a odolnosti dodavatelských řetězců a zároveň zohledňujících zelené aspekty podnikání. Jedním z nich je paletový pooling, služba založená na sdílení a opětovném využívání přepravních či displejových palet. Jeho benefity v praxi ilustruje příklad spolupráce poskytovatele poolingu CHEP a maloobchodního řetězce […]
přeprava

Přeprava vlastními silami, nebo externě?

Slibně rozjíždějící se start-upy nebo menší podnikatelé často ani neuvažují o tom, že by mohli využívat služeb externích firem pro přepravu svého zboží. Pak je pro ně obvykle překvapením, že si mohou ušetřit starosti i náklady. Aspektů pro volbu interního nebo externího zajištění těchto služeb je však více. Co je důležité zvážit? Zaměření na business […]

Nové on-line marketplace Kaufland.cz a Kaufland.sk: Prodávejte ve více než 5 000 kategoriích

Kaufland spouští nové marketplace na Slovensku a v Česku a už nyní provozuje velmi úspěšný marketplace Kaufland.de. Úspěšný německý koncept Kaufland.de se od roku 2023 spustí i v dalších zemích. Prodejci díky tomu budou mít možnost nabízet své produkty na on-line marketplace ve třech různých zemích, přičemž stačí pouze jedna registrace. Profitovat budou především ze […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

19. 5. 2022, Digitální nástroje a řešení v retailu

24.–28. 5. 2022, Thaifex, Bangkok

2. 6. 2022, Kongres Samoška

26.–29. 7. 2022, Veletrhy Biofach a Vivaness

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

Profily

Miloš Škrdlík, jednatel, Maloobchodní síť Brněnka, místopředseda, Asociace českého tradičního obchodu: Brněnka mění zažité scénáře

20. dubna 2022

Ondřej Kuchař: Z jazykového experta pekařským kavárníkem

20. dubna 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
Jana Havlíčková
tel.: +420 733 553 554
e-mail: jana.havlickova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required