logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Nákupní aliance Můj obchod slaví na českém trhu 10 let. Pro společnost Makro patří její rozvoj...
  • Jaká témata vás čekají v časopisu Zboží&Prodej 5/2022? Rozhovor: Nákupní aliance Můj obchod...
  • Práce v absolventském programu ve společnosti Tesco Stores ČR při studiu na vysoké škole ji...
  • Na pozici CEO pro Českou republiku a Slovensko, kterou dosud zastával současný COO skupiny DoDo...

Klára Lunardon Dubská, ředitelka velkoobchodu CBA Nuget pro oblast Čechy, místopředsedkyně Družstva CBA CZ, spolumajitelka maloobchodní sítě CBA: Dotýkáme se smyslů

23. června 2021
Žena v retailu 0
1504
Klára Lunardon Dubská, ředitelka velkoobchodu CBA Nuget pro oblast Čechy, místopředsedkyně Družstva CBA CZ, spolumajitelka maloobchodní sítě CBA: Dotýkáme se smyslů

Odmalička vyrůstala v podnikatelském prostředí. Co si pamatuje, vždy byla zvědavá a pozorovala pohyb a dění kolem sebe. A když v takovém prostředí žijete odmala, všechna teorie i praxe vám postupně přejde do krve.

Teoretické i praktické fungování obchodu Klára Lunardon Dubská vstřebávala odmalička. A zvlášť tehdy, když ji otec, podnikatel, integroval do firmy postupně od úplně nejnižších pozic. Tam měla možnost se ale mnohému naučit, třeba tomu, jak zaměstnanci kolem ní přemýšlejí, co potřebují, jak se cítí a co je pro ně důležité.

Otec prý ale příliš nevěřil v dívčí potenciál v obchodě, a to i přes to, že ve druhém ročníku přerušila Klára studia na zdravotnické škole, udělala rozdílové zkoušky a svůj talent zaměřila tam, kde ho cítila nejvíc – do obchodu. A její talent neunikl ani dalším. Hned po absolvování obchodní akademie jí otcův společník nabídl práci. „Najednou jsem nepracovala ve skladě, ale v kanceláři vedle svého otce, kde jsem měla možnost vidět zblízka styl řízení lidí a společnosti. V té době se málo delegovalo, hodně kontrolovalo a moc nedůvěřovalo,“ vzpomíná na začátky ve firmě. Právě tady si začala pomalu uvědomovat a rozvíjet své vize a myšlenky, jak by společnost mohla fungovat.

Obchod ve vlastních rukou

„Když mi bylo 25, pár dní po narození mého prvního syna, otec zemřel. Nebylo jasné, co bude dál se společností, která měla jen jednoho společníka a pět dědiců,“ vrací se k období, kdy se musela rozhodnout, co dál. V rámci úzké spolupráce nabídla Klára know-how velkoobchodu v severních Čechách a převzetí zaměstnanců i zásob majiteli a předsedovi Družstva CBA CZ Romanu Mazákovi. Následovalo pár měsíců vyjednávání a přemýšlení, a nakonec si v září roku 2007 podali ruce. Nemovitosti byly prodány samostatně a společnost postupně zlikvidována. V rámci časové prodlevy nastartování nového velkoobchodu obraty přirozeně upadaly a Klára od pana Mazáka dostala nabídku na práci obchodního zástupce pro regiony Českolipsko a Děčínsko. A o několik měsíců později dostala nabídku ředitelky velkoobchodu pro Čechy. Na této pozici je do dnešního dne a velmi si příležitosti i svěřené důvěry obchodních partnerů a majitele společnosti váží.

Z továrny na zelenou louku

Od roku 2008 firma fungovala v pronajatých prostorách bývalé textilní továrny. „Obrat rostl a prostor nestačil, navíc i podmínky v zázemí pro zaměstnance byly nevyhovující. Na přelomu let 2012 a 2013 jsme se proto přestěhovali do nově postaveného skladu na zelené louce u Liberce. To byl moment, kdy jsem byla nesmírně hrdá na celý tým, který se na našem úspěchu a růstu podílel,“ uvádí s patřičnou hrdostí. Sklad měl konečně dostatečnou kapacitu pro to, aby kromě Libereckého a Ústeckého kraje mohl zásobovat i všechny zbývající regiony v Čechách.

Důvěra a prostor pro růst

Za svůj osobní úspěch považuje dokončení bakalářského studia v oboru chemie a technologie potravin a posléze studia MBA, ke kterému ji motivovalo získávání hlubších znalostí při rozšiřování podnikání.  A co ji na práci baví nejvíc? „Důvěra, možnost a taky příležitost růst,“ říká bez dlouhého přemýšlení. Oceňuje možnost rychle zareagovat na změny na trhu a rychle se rozhodnout. „Svou roli tu hraje také nekomplikovaná struktura společnosti s jedním majitelem, který je stále aktivní a nechává své lidi realizovat se ve vlastních talentech a dovednostech,“ vypočítává přínosy. Dodává, že důležitá je i podpora, kterou lidem kolem sebe dává: „A to je to, proč každý den chodím do práce s radostí a pokorou.“

Ego je lepší nechat stranou

Práce přináší chvíle radosti a pokory, ale samozřejmě také starosti. Všechny rozumné stížnosti, spory a problémy jsou ale podle Kláry výzvou ke zdokonalení a zlepšení věcí a procesů. „Moje trpělivost je ale omezena na nepodložené stížnosti a konflikty, které jsou poháněny nemyslícím egem. Takovým, které ignoruje, že musíme denně rozumně spolupracovat, abychom dosáhli dobrých výsledků,“ vysvětluje. A právě spolupráce je pro ni klíčovou hodnotou, které věří. „Řídím se myšlenkou, že největší potenciál jednotlivce je v propojení se s ostatními. Tu řadu let, co se pohybuji v retailu, jsem zaznamenala velmi málo cílených spojení a spolupráce mezi obchodníky na tradičním trhu. A to je obrovská škoda, ze které těží ostatní,“ dodává. Vzorem je pro ni „rovnost“ při spolupráci se zohledněním silných a slabých stránek daného pohlaví. „Život vyžaduje flexibilitu, schopnost odpouštět a neustále se učit novým věcem,“ říká. Její díky patří i rodičům, kteří ji na život dobře připravili.

Tradiční neznamená, že stojíme na místě

Pohybujeme se sice ve světě turbulentních změn, které se retailu nevyhýbají, Klára má ale v jednom jasno. Ačkoli se on-line nakupování – včetně potravin – rozhodně stalo „in“ a nelze jej ignorovat, což období covidu potvrdilo, tradiční obchod s potravinami není mimo hru. Zákazníkům nabízí mnohem více než si jen vybrat a zaplatit na internetové platformě a později si nechat doručit zboží. „Dotýkáme se smyslů. Naši zákazníci mají možnost se rozhodnout u skutečných produktů, neprodáváme překvapení. Nakupují v příjemném prostředí poblíž svých domovů, kde mají možnost se třeba i pozdravit se svým okolím. Přiznávám, je to konvenční. Tradiční však neznamená, že stojíme na místě. Naproti tomu neustále zlepšujeme pohodlí a prostředí našich zákazníků, neustále rozšiřujeme a rekonstruujeme naši vlastní síť obchodů. Náš úspěch nám dává zapravdu, že naše obchody mají svůj důvod a nepředstavují minulost,“ je přesvědčena.

Logika, rychlost, volný čas a pískoviště

Její pracovní den začíná kolem osmé hodiny, obvykle nezná čas oběda a není výjimkou, že pracuje do noci. Většinu času řeší telefonní hovory, e-maily, schůzky a cesty za zákazníky či dodavateli. „Maloobchod je logický, rychlý a také impulzivní,“ komentuje svou práci. Pravidelnou dobu si ale také vyhrazuje na maloobchodní výzkum a strategie.

Zbývající čas samozřejmě patří rodině. „Nemohla bych bez ní být,“ přiznává. Rodina je to opravdu velká, společně s manželem vychovávají čtyři děti a oba se pečlivě snaží, aby doma nikdo netrpěl nedostatkem pozornosti a lásky. Aby bylo možné vše stíhat a nikoho nešidit, s dětmi jim pomáhá chůva. Nejlépe si odpočine v přírodě, na horách, ale také na koncertech klasické hudby a v divadle. „Také si ráda zahraji golf, i když golfové hřiště teď spíše měním za to pískové,“ dodává s úsměvem.

 

Data a informace ze života Kláry Lunardon Dubské:

 

39 let

14 let na pozici ředitelky velkoobchodu, v obchodě odjakživa

4 děti

4,6 mld. obrat skupiny CBA

110 zaměstnanců v týmu

záliby: cestování, umění, architektura, golf, lyže

 

Oblíbené motto:

Nikdy nemůžete plánovat budoucnost minulostí. (Edmund Burke)

Naděje není to přesvědčení, že něco dobře dopadne, ale jistota, že má něco smysl – bez ohledu na to, jak to dopadne. (Václav Havel)

 

Jitka Hemolová, jitka.hemolova@atoz.cz

 

O Kláře Lunardon Dubské se dočtete také v časopisu Zboží&Prodej 6-7/2021.

 

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Spolupráce CHEP a Penny zvyšuje udržitelnost dodavatelského řetězce

V důsledku výzev poslední doby roste v retailu více než kdy jindy význam logistických řešení přispívajících ke stabilitě a odolnosti dodavatelských řetězců a zároveň zohledňujících zelené aspekty podnikání. Jedním z nich je paletový pooling, služba založená na sdílení a opětovném využívání přepravních či displejových palet. Jeho benefity v praxi ilustruje příklad spolupráce poskytovatele poolingu CHEP a maloobchodního řetězce […]
přeprava

Přeprava vlastními silami, nebo externě?

Slibně rozjíždějící se start-upy nebo menší podnikatelé často ani neuvažují o tom, že by mohli využívat služeb externích firem pro přepravu svého zboží. Pak je pro ně obvykle překvapením, že si mohou ušetřit starosti i náklady. Aspektů pro volbu interního nebo externího zajištění těchto služeb je však více. Co je důležité zvážit? Zaměření na business […]

Nové on-line marketplace Kaufland.cz a Kaufland.sk: Prodávejte ve více než 5 000 kategoriích

Kaufland spouští nové marketplace na Slovensku a v Česku a už nyní provozuje velmi úspěšný marketplace Kaufland.de. Úspěšný německý koncept Kaufland.de se od roku 2023 spustí i v dalších zemích. Prodejci díky tomu budou mít možnost nabízet své produkty na on-line marketplace ve třech různých zemích, přičemž stačí pouze jedna registrace. Profitovat budou především ze […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

24.–28. 5. 2022, Thaifex, Bangkok

2. 6. 2022, Kongres Samoška

26.–29. 7. 2022, Veletrhy Biofach a Vivaness

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

Profily

Atila Yenisen, CEO, Makro, aliance Můj obchod: Leták a dobré ceny už dnes nestačí

26. května 2022

Adéla Kovková, nákupčí privátních značek uzenin, lahůdek a rostlinné stravy pro CZ, SK a HU, Tesco Stores ČR: Nic není těžké, jen to občas zabere víc času  

26. května 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
Jana Havlíčková
tel.: +420 733 553 554
e-mail: jana.havlickova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required