logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Česká republika se v dostupnosti platebních terminálů řadí k evropskému průměru, na tisícovku...
  • Výrobce balených cukrovinek, skupina Ferrero, zveřejnila aktuální informace o úspěšném...
  • Do sítě výdejních schránek společnosti OX Point se během měsíce integroval druhý velký dopravce....
  • Pití kvalitního italského prosecca se stalo fenoménem a získalo si oblibu po celém světě. V roce...

Evropský trh s potravinami vzroste o pět procent, spotřebitelská důvěra je ale křehká

19. října 2021
Ze zahraničí 0
672
Evropský trh s potravinami vzroste o pět procent, spotřebitelská důvěra je ale křehká

Společnost IGD zveřejnila pohled na další vývoj trhu s potravinami a spotřebním zbožím v Evropě do roku 2026. Podle jejích analytiků vzroste potravinářský trh o pět procent, ovšem spotřebitelská důvěra je křehká.

Jon Wright, head of European data and insight společnosti IGD, komentuje prognózy pro evropský trh s potravinami a spotřebním zbožím do roku 2026: „Po jízdě horskou dráhou v letech 2015 až 2019, která zaznamenala mírné roční tempo růstu 1,1 procenta a abnormální vzestup 4,7 procenta v roce 2020 v důsledku pandemie, očekáváme, že se letos vrátí do normálu a v příštích pěti letech bude růst stabilní.“ V roce 2021 by měl trh v celém regionu vzrůst o dvě procenta, a to navzdory nejistotě spojené se znovuotevřením postcovidového světa. V porovnání s rokem 2020 je to poměrně málo, ovšem lze to přičíst silnému růstu v loňském roce.

Přečtěte si také
Eastlog 2021: Restart logistických akcí vyšel na jedničku

Jon Wright pokračuje: „Do roku 2026 předpokládáme, že trh poroste o pět procent. Je však důležité poznamenat, že velkou část z toho bude řídit spíše inflace než růst objemu prodeje. A nárůst se navíc bude v jednotlivých zemích lišit podle místních podmínek. I když jsou vyhlídky obecně pozitivní, je třeba zdůraznit, že důvěra spotřebitelů je křehká. Během posledního roku se propadla a vyprchala a v reakci na měnící se podmínky existuje potenciál, že se tato situace může poměrně prudce vrátit.“

Lze předpokládat, že všechny prodejní kanály v celém regionu budou do roku 2026 generovat další prodeje, ale podíl hypermar- a supermarketů na trhu se sníží o 2,5 % a 2,8 %, zatímco convenience obchody, diskonty a e-shopy porostou s tím, jak se budou nadále rozvíjet pandemií zakotvené trendy spotřebitelského nakupování. Jon Wright dodává: „Hypermarkety se budou zaměřovat na udržení tržního podílu prostřednictvím změn prodejního prostoru, spolupráce s třetími stranami a podpory on-line. Supermarkety budou do roku 2026 čelit také některým zajímavým výzvám; investice půjdou do podpory škály nákupních misí a příležitostí.“

Společnost IGD zveřejní podrobné prognózy pro jednotlivé země v listopadu 2021.

Související články:

Eastlog 2021: Restart logistických akcí vyšel na jedničku Zboží&Prodej 9/2021: Krmiva se stále více humanizují

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Sluno mění po 30 letech své logo a vizuální identitu

Firma U & Sluno, která dodává software velkým retailerům, zveřejnila ve středu 20. července svůj nový firemní design. Po 30 letech existence výrazně mění své logo. Novou vizuální identitu podpořily i webové stránky firmy, které prošly redesignem na začátku tohoto roku. Největší změnou je nové logo, ze kterého zmizelo písmeno U a &. „Rozhodli jsme […]

FeelEco rozšířilo prodejní plochu o Datart

Česká značka FeelEco, která nabízí výjimečné přírodní produkty pro péči o zdraví, rodinu a domácnost, rozšiřuje distribuční síť a nově je k dostání také v prodejnách a na e-shopu Datart, a to v České republice i na Slovensku. Cílem je rozšíření služeb a zvýšení dostupnosti nákupu. Přírodní drogerie a kosmetika FeelEco doposud byla k dostání […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

12.-16. 9. 2022 Světový veletrh nápojů a tekutých potravin DRINKTEC 2022

22. 9. POPAI: Udržitelnost není jen marketing

8. 9. 2022 Komunitní e-commerce konference ShopCamp

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

13.–14. 10. 2022, Kongres Obalko

Profily

Michaela Zikmundová, manažerka sortimentu, dm drogerie markt CZ: Technologie nenahradí osobní kontakt

30. června 2022

Michal Moureček, jednatel, Asko – Nábytek ČR: Digitalizace posune svět do jiné nákupní dimenze

30. června 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required