logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Eastlog 2022 vzdal hold člověku v logistice Jubilejní 25. ročník největšího logistického...
  • Výzkumná platforma GWI nabízí od 19. května nově data i za český trh. Největší světová...
  • K prodeji přes tzv. internetová tržiště se odhodlává čím dál více obchodníků. Největší český...
  • dm drogerie markt získala ocenění pečetí Green Brands 2022/2023. Ta je na dobu dvou let...

Tradiční a digitální nosiče – jak se komunikace mění a vyvíjí?

1. dubna 2022
In-store komunikace 0
365
Tradiční a digitální nosiče – jak se komunikace mění a vyvíjí?

S digitálními nosiči se setkáváme na každém kroku, tak proč je nepoužívat i v komunikaci na místě prodeje. Čeho si všimnete spíše? Plakátu na zdi, nebo svítícího a pohybujícího se videa? Výhody jsou jasně patrné. Obsluha je nenáročná a zvládne ji každý. Tato skutečnost je vidět zejména na dětech, kdy u instalovaného digitálního displeje děti automaticky předpokládají, že se jedná o dotykovou obrazovku, na kterou jsou zvyklé z mobilů a tabletů. V okamžiku, kdy jim obrazovka neodpovídá na dotyk, ztrácejí o obrazovku zájem. Proč tedy neintegrovat digitální nosiče také do dospělé marketingové komunikace v místě prodeje?

Tradiční nosiče, jako jsou plakátové rámy, áčka, letáky, jsou a budou nadále důležité pro prezentaci informací v retailu. Proč to tedy měnit, když to každý zná a používá? Prostě proto, abyste zlepšili svou komunikaci, posunuli ji na lepší úroveň a nezůstali poslední, kdo nevyměnil „páru na elektřinu“.

Přečtěte si také
Miloš Toman: Kdy si máte odpočinout

Printová komunikace bude mít stále své místo na trhu, protože video nebo on-line informaci si domů v kabelce prostě neodnesete. Stále jsou místa a místní provozní podmínky, kde není možné umístit a provozovat displej. Ne všude je elektřina a pro mnohé provozovny je digitál stále neekonomický. Stylová restaurace bude pořád raději psát své menu křídovým fixem na dřevěnou tabuli a digitál by se zde prostě designově nehodil.

Pokusím se shrnout, co brání, nebo naopak podporuje použití digitálních technologií v komunikaci.

digitálníBude to drahé – pořizovací hodnota je samozřejmě vyšší než u plakátového stojanu, v rámci pravidelného používání však naopak digitál šetří, a to zejména v případě porovnání s malonákladovým tiskem prezentačních materiálů. Při pravidelném používání se náklady na tisk v porovnání s použitím digitálních nosičů srovnávají již v ročním horizontu.

Přečtěte si také
Blog: Jak se změnila in-store komunikace vlivem pandemie z pohledu zástupců retailu?

Je to složité – ano, je třeba si připravit digitální obsah, který budete na obrazovkách přehrávat. Pro přípravu plakátu však také oslovíte a zaplatíte grafické studio. Na druhou stranu každý si umíme oříznout fotografii z telefonu nebo nahrát video. Jednoduchá základní prezentace je snadná jako spuštění prezentace na foto rámečku pro babičku.

Vysoké náklady na provoz a správu – současné monitory mají spotřebu srovnatelnou s běžnou domácí televizí. Většina výrobců monitorů navíc nabízí základní software pro vzdálenou správu mediálního obsahu zdarma. Takže pro začátek nemusíte platit za správu obsahu.

Jeden formát vládne všem – nemusíte řešit, jaké tiskové formáty máte na kterém místě, jeden formát grafiky použijete na všechny formáty monitorů.

Úspora času – připravené prezentace publikujete pouhým stiskem klávesy a nemusíte řešit žádnou složitou výměnu, zasílání a instalaci tištěných materiálů.

Kvalita prezentace – 4K prezentace, automatické vylepšení kvality předlohy, rozměrové korekce v případě odlišných formátů, vysoce svítivé monitory, to vám plakát nenabídne.

Rychlá reakce na aktuální situaci – komunikaci změníte během minutky, ne jako v případě printu za týden nebo měsíc od nápadu.

Z pohledu výrobce mohu říct, že zájem o digitální nosiče roste přímo úměrně s jejich integrací v řetězcových provozovnách retailu s tím, jak je všichni používají a jejich obsah konzumují. Tato skutečnost stírá obavy z jejich používání. Tradiční postup zákazníků je jeden displej na zkoušku, následně vybavení jedné provozovny a poté instalace do celého řetězce. Zpětná vazba je okamžitá. Výše uvedené důvody naznačují, že klasické i digitální nosiče budou ještě dlouho existovat společně vedle sebe a mohou se navzájem podporovat s tím, že digitální nosiče se budou objevovat stále více v běžné komunikaci, a to zejména pro svou rychlou flexibilitu ve změnách informací a svou viditelnost v záplavě statických vizuálů.

Jiří Hubka

Showdown Displays Europe, s.r.o.

 

Související články:

Miloš Toman: Kdy si máte odpočinout Blog: Jak se změnila in-store komunikace vlivem pandemie z pohledu zástupců retailu? Obliba a spotřeba rostlinných alternativ mléčných výrobků rychle roste Miloš Toman: Jak v době digitální pracovat s letáky

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Spolupráce CHEP a Penny zvyšuje udržitelnost dodavatelského řetězce

V důsledku výzev poslední doby roste v retailu více než kdy jindy význam logistických řešení přispívajících ke stabilitě a odolnosti dodavatelských řetězců a zároveň zohledňujících zelené aspekty podnikání. Jedním z nich je paletový pooling, služba založená na sdílení a opětovném využívání přepravních či displejových palet. Jeho benefity v praxi ilustruje příklad spolupráce poskytovatele poolingu CHEP a maloobchodního řetězce […]
přeprava

Přeprava vlastními silami, nebo externě?

Slibně rozjíždějící se start-upy nebo menší podnikatelé často ani neuvažují o tom, že by mohli využívat služeb externích firem pro přepravu svého zboží. Pak je pro ně obvykle překvapením, že si mohou ušetřit starosti i náklady. Aspektů pro volbu interního nebo externího zajištění těchto služeb je však více. Co je důležité zvážit? Zaměření na business […]

Nové on-line marketplace Kaufland.cz a Kaufland.sk: Prodávejte ve více než 5 000 kategoriích

Kaufland spouští nové marketplace na Slovensku a v Česku a už nyní provozuje velmi úspěšný marketplace Kaufland.de. Úspěšný německý koncept Kaufland.de se od roku 2023 spustí i v dalších zemích. Prodejci díky tomu budou mít možnost nabízet své produkty na on-line marketplace ve třech různých zemích, přičemž stačí pouze jedna registrace. Profitovat budou především ze […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

19. 5. 2022, Digitální nástroje a řešení v retailu

24.–28. 5. 2022, Thaifex, Bangkok

2. 6. 2022, Kongres Samoška

26.–29. 7. 2022, Veletrhy Biofach a Vivaness

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

Profily

Miloš Škrdlík, jednatel, Maloobchodní síť Brněnka, místopředseda, Asociace českého tradičního obchodu: Brněnka mění zažité scénáře

20. dubna 2022

Ondřej Kuchař: Z jazykového experta pekařským kavárníkem

20. dubna 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
Jana Havlíčková
tel.: +420 733 553 554
e-mail: jana.havlickova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required