Absolutním vítězem soutěže POPAI Awards se stal projekt The Streets: Flagship Bratislava od společnosti Wellen, jehož zadavatelem byla společnost RXD. Výsledky čtrnáctého ročníku soutěže o nejlepší realizace na retailovém trhu byly vyhlášeny 24. listopadu 2022 v prostorách pražského kongresového centra O2 universum v rámci akce POPAI Day. Časopis Zboží&Prodej je jejím hlavním mediálním partnerem.
Oproti loňskému roku, který poznamenaly omezení v důsledku pandemie, tento ročník soutěže POPAI Awards překvapil nárůstem počtu exponátů i přehlídkou inovativních projektů. Soutěžní expozice přinesla inspiraci a potvrdila, že se i ve složité době obor retailové komunikace dále pozitivně vyvíjí. A jak napověděl podtitul celé akce, kamenný obchod a in-store komunikace se dostávají v nové éře retailu na výsluní.
Soutěžní projekty se představily celkem v jednadvaceti soutěžních kategoriích. Mezi nimi byly komunikační prostředky v retailu, prvky vybavení interiérů obchodů, komplexní store koncepty, inovativní a ekologicky šetrné in-store realizace a další. V samostatných soutěžních kategoriích soutěžily novinky z oblasti digitálních médií a integrované in-store kampaně. Odborná porota hodnotila především originalitu a inovativnost, estetickou úroveň a design. Dále pak kvalitu výrobního zpracování i vhodnost do prodejního prostředí.
Nejúspěšnějším exponátem celé soutěže se stal projekt The Streets: Flagship Bratislava od společnosti Wellen, jehož zadavatelem je RXD (na hlavní fotografii). Tento projekt získal celkem čtyři ocenění včetně absolutního vítězství v soutěži. Vlajková prodejna sportovního oblečení v Bratislavě byla otevřena na konci listopadu 2021.
Dispozice i místní podmínky byly zcela odlišné než v pražské prodejně značky. Myšlenka komunitní prodejny s podporou technologií však musela zůstat. Řešením byl koncept s ohledem na zájmy a nastavení místní komunity a maximální respekt k lokalitě v novostavbě. Celé řešení respektuje materiály prostoru. V případě potřeby lze hlavní prvky přestěhovat. To podporuje současné trendy udržitelnosti.
Vybavení je oproti pražské prodejně více artové, galerijní s využitím prací lokálních umělců. Kromě basketbalové herny se sem navíc vešla také kavárna. Tam, kde to dává smysl z prodejního hlediska, jsou využity digitální technologie. Od RFID čidel až po interaktivní zobrazovače.
Podívejte se, jak to v prodejně vypadá.
Život chutná lépe po páté
Vítězství v kategorii Integrované in-store kampaně získala kampaň Kinley Zero: Život chutná lépe po páté. Do soutěže ji přihlásila agentura up brand activation. V roce 2022 přibyla v portfoliu Coca-Cola nová značka Kinley Zero. Cílí na skupinu Young Adults, která hledá vyvážení svých pracovních a osobních zájmů.
Bylo třeba najít správný moment a správnou formu, jak spotřebiteli říci, že práce dnes již bylo dost a je čas na přátele, zábavu, odpočinek. Zákazníkům byl přímo do cesty postaven dvoupatrový autobus, symbol Londýna. Z autobusu vznikl zážitkový objekt doplněný o bar. Nabídka pro zákazníky představovala několik variant míchaných nápojů, a to ve verzi s alkoholem i bez.
Zákazníci se také mohli vyfotit na několika předem připravených fotopointech venku i uvnitř autobusu. Za dva a půl měsíce aktivace bylo obslouženo 23 136 zákazníků. Kompletní přehled vítězů najdete na tomto odkazu.
Soutěži Hvězda 3D reklamy se daří
22. ročník soutěže Hvězda 3D reklamy přilákal opět více zájemců, ať už se jednalo o tradiční soutěžící z předešlých let, tak i ty zcela nové. Soutěžící porovnávali své síly v devíti soutěžních kategoriích jako například Aplikace motivu na 3D Reklamy, Reklamní textil, Reklamní nebo dárkový obal a příbal a další. Šanci dostali také studenti ve speciální studentské kategorii. Odborná porota rovněž uděluje ocenění Inovace roku a Absolutní vítěz.
Hvězdě 3D reklamy 2022 letos dominoval exponát Dárkový předmět – Vitráž průmyslového paláce od Výstaviště Praha. Tento dárkový předmět navazuje na rekonstrukci Průmyslového paláce a jedním z jeho stěžejních témat je obnova vitráží. O výrobu soutěžního dárkového předmětu se postarala firma Kolektive Ateliers. Ta má na starosti také samotnou rekonstrukci vitráží v Průmyslovém paláci, spolu se Studiem Činčera. Jde o otevírací „knihu“ z matného černého skla Plike s horkou ražbou stříbrnou metalickou fólií. Uvnitř jsou dvě původní skla vitráže. Kompletní výsledky soutěže najdete zde.
POPAI představila i nejlepší studentské návrhy
POPAI Student Award už šestnáct let oceňuje nejlepší návrhy komunikačních prostředků a kampaní v in-store marketingové komunikaci. Ty na základě reálných zadání od konkrétních zadavatelů vytvářejí studenti středních a vysokých škol se specializací na marketingovou komunikaci. Soutěž přitahuje stálou pozornost odborné veřejnosti díky originálním, kreativním nápadům soutěžících studentů a je zajímavou příležitostí pro mladé talentované tvůrce a budoucí odborníky v oboru komunikace v retailu.
Letošní ročník soutěže nebyl výjimkou a mohl se pochlubit řadou inspirativních návrhů, které soutěžící studenti prezentovali v rámci třech soutěžních kategorií. V kategorii Grafický 2D návrh dle briefu společnosti Nestlé Česko zvítězila práce V objetí kakaovníku od Elizavety Krasilnikové z Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. V této kategorii byly oceněny také další návrhy.
Cenu za kreativitu si odnesla Tereza Řeháková ze Střední školy vizuální tvorby v Hradci Králové za soutěžní práci Studentská pečeť – ulov si tu svou! Cena sympatie byla udělena Monice Lörinczové z Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně za soutěžní práci s názvem Návrh komunikace.
Vítězem v kategorii Design POP materiálu dle briefu společnosti Pivovary Staropramen se stal návrh Ostravar display, jehož autorkou je Viktorie Rygarová z Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. I v této kategorii udělila odborná porota soutěže zvláštní ocenění.
Cenu za kreativitu získal návrh Kolo štěstí od Nikol Húdkové z Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Porota rovněž udělila Cenu sympatie návrhu Prodejní stojan Ostravar, který v soutěži představil Ondřej Muroň ze Střední umělecké školy v Ostravě. V kategorii In-store komunikační kampaně dle briefu společnosti T-Mobile Czech Republic se na prvním místě umístila práce Buď to ty! Autory vítězného návrhu jsou Kateřina Soukupová a Štěpán Avakyan z Fakulty mezinárodních vztahů Vysoké školy ekonomické v Praze. Výsledky soutěže POPAI Student Awards si můžete přečíst tady.