logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Téměř dvě třetiny internetových Čechů nakupují alespoň několikrát měsíčně potraviny, které patří...
  • V polovině března oznámilo Ministerstvo zemědělství ČR (MZe ČR) vznik pracovní mezirezortní...
  • Maloobchodní řetězec Lidl se stal oficiálním partnerem evropského fotbalového šampionátu, který...
  • Nepotravinářský diskontní řetězec Action uzavřel rok 2022 s příznivými finančními výsledky. Díky...

Eko a 3D reklama

15. února 2023
Blog 0
309
Eko a 3D reklama

V rámci mapování trhu v oblasti reklamních a dárkových předmětů jsme zjistili, že ještě před pěti lety se velmi málo výrobců a distributorů v tomto oboru zabývalo udržitelností. Dnes již můžeme s jistotou říci, že eko výrobky jsou trendem napříč celou Evropu. Otázka sustainability se postupně začala objevovat ve většině poptávek zadavatelů a samozřejmě na tento trend museli začít reagovat dodavatelé.

První vlaštovky se objevovaly v nahrazování plastů pšeniční slámou, korkem a recyklovaným papírem. Nyní už těchto eko materiálů je celá řada: bambus, recyklované sklo, RPET (recyklovaný plast), recyklovaná kůže atd. Velkým přínosem v našem oboru se stává sledování stopy CO2 na produkt. Tato stopa se vypočítává prostřednictvím posouzení životního cyklu (LCA), tedy LCA analýzy, což je metoda pro výpočet dopadu produktu na životní prostředí během celého jeho životního cyklu (tzv. od kolébky do hrobu). Tato kalkulace vychází z pěti fází: těžba a výroba, produktové balení, přeprava a sklad, energetická náročnost a likvidace produktů a balení.

Přečtěte si také
Velikonoční ohlédnutí nabízí inspiraci pro příští rok

Emise generované v každé fázi životního cyklu produktu se uvádějí v gramech. Dále se uvádějí procenta, která představují rozložení dopadu CO2 ve všech fázích životního cyklu produktu, které dohromady tvoří celkovou stopu CO2 produktu. Tento přístup LCA pokrývá všechny emise skleníkových plynů generované produktem během celého jeho životního cyklu: od těžby surovin až po zpracování (likvidaci na konci životnosti). Výpočty jsou založeny na nástroji pro výpočet uhlíkové stopy (CFP).

Nekonečná tužka

Příkladem eko reklamního dárku je nekonečná tužka. Je to unikátní tužka, která plnohodnotně nahradí tradiční dřevěné tužky, které mají psací délku pouze kolem 200 metrů. Díky využití grafitové špičky je psaní identické jako klasickou tužkou, ovšem délka je prodloužena až na 20 tisíc metrů. Funguje tedy jako klasická tužka, lze gumovat, její výdrž je však mnohonásobně vyšší. Dokáže nahradit až sto běžných tužek. Na její výrobu navíc nebylo použito žádné dřevo!

Přečtěte si také
POPAI CE ocenila nejlepší komunikační projekty v retailu

Velkým mezníkem je rovněž přístup k šetření vody. Výrobci se snaží chránit naši planetu i tím, že podporují prodej eko výrobků, a to například tak, že je označují jako eko výrobky, nebo se používají mezinárodní značení jako třeba AWARE™ . Toto označení garantuje, že předměty jsou vyrobeny z ekologicky šetrných látek nebo vyrobené v továrnách, které využívají efektivní technologie z hlediska vody a energie. Někteří dodavatelé uvádějí u svých ekologických výrobků přímo čísla, která nám ukazují množství ušetřených litrů vody.

Kamenný poznámkový blok

Dalším příkladem eko předmětu je kamenný poznámkový blok. Je to unikátní poznámkový blok, u kterého je standardní papír včetně obalu nahrazen materiálem získávaným ze stavebního odpadu – tzv. kameniem. Přesnější složení je 80 % uhličitanu vápenatého a 20 % netoxického HDPE (čistý plast).

Na zpracování tuny standardní dřevní buničiny je spotřebováno 2 770 litrů vody a 18 stromů. Při výrobě kamenného papíru se nepoužívá ani kapka vody, ani tříska dřeva a spotřeba energie je poloviční v porovnání se standardní papírenskou výrobou. Na skládce se pak rozkládá zhruba rok a zbyde po něm pouze minerální prášek. Obsahuje 60 listů/120 stran bílého linkovaného kamenného papíru o gramáži 58 g/m2. Z výtěžku každého prodaného výrobku Impact přispíváme dvěmi procenty na podporu iniciativy Water.org. Výrobou jednoho kusu byl uspořen jeden litr vody.

Záleží na nás na všech, jak budeme v souladu s přírodou. Zda budeme více a více kupovat eko předměty, a tak zvýšíme poptávku natolik, že výrobci budou preferovat ekologický způsob výroby, a tím přestane být udržitelnost otázkou a stane se samozřejmostí.

Viera Černá, jednatelka, RD present s.r.o, garant sekce Reklamní předměty/3D, POPAI CE

Související články:

Velikonoční ohlédnutí nabízí inspiraci pro příští rok POPAI CE ocenila nejlepší komunikační projekty v retailu Back to the retail Martin Hasilík: Role emocí v kamenném obchodě vs. e-commerce

Doporučujeme

Čerpačka

Komerční sdělení

Vlastníte již prodejnu s potravinami a chtěli byste ji zmodernizovat?

Spolupráce s aliancí Můj obchod přináší mnoho různých benefitů, jak ve formě podpory prodeje ve vaší prodejně nebo výhodných nákupních podmínek, tak spolupráci s největším velkoobchodem v České republice. Kromě již zmíněných výhod je aliance Můj obchod také schopna pomoct s modernizací vaší prodejny a celkového dizajnu. Od multifunkčního pokladního systému, navíc s možností samoobslužné kasy, přes regálový systém […]

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Přípravy jsou v plném proudu, odborná komise složena

Czech & Slovak Sustainability Summit 2023: Přípravy jsou v plném proudu, odborná komise složena Czech & Slovak Sustainability Summit odhalil některé novinky z příprav této zbrusu nové konference, která se uskuteční 20. dubna 2023 v pražském kongresovém centru WPP Campus. Má novou odbornou radu, základní koncept hlavního programu i panelové diskuze a skladbu doprovodného programu. Propojit vědu a […]

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku

EASTLOG 2023 zvolil hlavní téma, připravuje workshop pro Ukrajinu a má novou programovou ředitelku Kongres EASTLOG, který se řadí po bok největších středoevropských akcí zaměřených na logistiku, supply chain a dopravu, vybral hlavní téma pro nadcházející ročník, který se uskuteční 24. až 26. května 2023 v O2 universu v Praze. EASTLOG 2023 se zaměří na […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

22. 3. 2023, seminář Best of 3D, Praha

28. 3. 2023, kongres Pharma Profit, Praha

19. 4. 2023, kongres Čerpačka, Praha

20. 4. 2023, Czech and Slovak Sustainability Summit, Praha

23.–27. 5. 2023, veletrh Thaifex – Anuga Asia, Bangkok

Profily

Zdenka Trávnická, mikroTržnice

mikroTržnice: Ukázaná platí

22. března 2023
Vladimir Gnjidić

Vladimir Gnjidić, komerční a nákupní ředitel, makro ČR: Jdeme proti trendu slevových akcí

20. března 2023
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required