V centru vrcholového sportu jsou fanoušci. Jací ale skutečně jsou? Co je k fandění přivádí a co od sportu očekávají? Jak se v čase proměňují a jaká je jejich budoucnost? Jak napojit znalost fanoušků na značky sponzorů, posilovat vnímání brandu a zvyšovat prodeje? Výzkumná společnost Ipsos ve spolupráci s agenturou 2 Score představila výsledky exkluzivní studie o budoucnosti fanouškovství.
Studie Budoucnost fanouškovství odpovídá na otázky, zda jsou sportovní fanoušci jednolitá skupina, nebo se skládají z několika odlišných segmentů, kde a jak vzniká aktivní vztah ke sportu a jak se proměňuje s věkem nebo o kolik více utratí v souvislosti s fanouškovstvím aktivní fanoušci než ti, co sport sledují pouze z médií. Dále se věnuje tématům jako, kde lze najít potenciál k větší monetizaci, jak využít znalost fanoušků a data pro lepší cílení marketingu sportovního klubu nebo jak pracovat se zápasy jako show a jak do nich aktivně zapojit fanouška.
„Detailní znalost vašich fanoušků vám pomůže udělat z aktivit sportovních klubů a utkání jedinečný zážitek. Doručit právě takové emoce, za které bude fanoušek ochotný zaplatit opakovaně. Napojit znalost fanoušků na značky sponzorů a posilovat tak vnímání brandu. Zvyšovat prodeje. Monetizace fanouškovství není tabu,“ to jsou hlavní závěry studie.
O praktické dopady těchto témat se na konferenci věnované představení studie podělili Renata Novotná, client director společnosti Ipsos Czech Republic, Svatopluk Smysl, CEO společnosti 2Score, Kamil Veselý, ředitel marketingové komunikace fotbalového kubu AC Sparta Praha, Jakub Hospůdka, marketing director hokejového klubu HC Sparta Praha a Antonín Valášek, co-founder & CEO společnosti Nagano.io.
V případě zájmu o detailní výsledky studie lze kontaktovat PR manažerku Ipsos Markéta Kneblíkovou (marketa.kneblikova@ipsos.com).