logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Budově Nových koupelen v areálu Dolu Hlubina vdechne rodinná společnost Kofola ČeskoSlovensko...
  • Síť francouzských pekařství Paul a Too Good To Go, společnost se sociálním dopadem, navazují...
  • Obchodní řetězec Kaufland oznamuje zahájení spolupráce s českou kapelou Jelen. Skladba...
  • Společnost Tesco Stores ČR přichází před grilovací sezonou s novinkami, které zahrnují jak...

Renata Novotná: Empatii stroje nenahradí

31. května 2023
Publicistika 0
1325
Renata Novotná: Empatii stroje nenahradí

Skvělá zákaznická zkušenost (CX) vychází z perfektní znalosti zákazníka. Víte, kdo je, jak se chová, co je pro něj důležité. A nejenom že jej perfektně znáte, ale také víte, jakým způsobem se pohybuje ve vašem prostoru, ať už fyzickém, nebo virtuálním. Kde a co hledá a potřebuje. A vy mu tu cestu maximálně zjednodušíte a zpřehledníte.

Pokud to víte a děláte, pak nezáleží na tom, jestli se budeme bavit o fitness centru, obchodním domě, e-shopu nebo internetovém bankovnictví.

Zkusme nějakou jednoduchou představu, třeba wellness centrum. Přijdete a hned u vchodu vám dají náramek s čipem a instrukce, jak se prochází turniketem. Projdete a vše je skvěle značené. Kudy do šatny, do sprch, do sauny nebo na toaletu. Přesně víte, kudy jít, aniž byste se museli kohokoli ptát. Přijdete ke skřínce a tam máte stručný a jasný návod, jak ji odemknout a zamknout. Netápete. To, že netápete, vnímám jako zásadní prvek kvalitní CX.

Proti tomu si představte návštěvu jiného wellness centra. Přijdete na recepci, dostanete klíč ke skřínce s číslem a pokyn: Můžete jít. Jenže nevíte kam. Zahnete za roh, kde je několik dveří. Některé zamčené, některé vedou do komory se smetáky. Musíte se vrátit na recepci, aby vám řekli, které dveře to jsou. Vejdete do saunového světa a ve všech saunách, kromě dvou, visí cedulka s nápisem: Tato sauna je v provozu pouze pátek až neděle. A jelikož je čtvrtek, zbývá jen ta finská a pára. O tenhle nekomfortní zážitek se budete chtít později podělit se známými. A dozvíte se, že ve wellness je ještě venkovní část. Tu jste ale vůbec nenašli, protože chybělo značení i informace z recepce.

Mladší zákazníci chtějí samostatnost

Tyhle dva reálné zážitky spojuje stejný druh služby, ale naprosto odlišná CX.

V tomto případě, i ve všech ostatních, hraje podstatnou roli kombinace komunikace a service/UX designu. To, že se zákazník chce cítit významně, vítaně, informovaně, že chce cítit jistotu, kam má jít a kde co najít, to tu bylo vždy. Co se ale mění, je rychlost a forma. Trend směrem ke zjednodušování, zrychlování a asynchronicitě je platný už nějakou dobu a pořád jsme ještě nedošli na jeho konec. Čím mladší uživatelé, klienti a zákazníci, tím větší potřeba vše si vyřešit samostatně právě tehdy, kdy se to hodí jim. Celých 90 % požadavků bude zákazník schopen vyřešit samostatně.

„Člověčina“ se neztratí

A pak je tu otázka umělé inteligence, AI. Nevěřím, že by systémy nebo právě AI nahradily lidský faktor. Asi zmenší počet interakcí, ale o to víc pak bude potřeba, aby se člověk choval jako člověk. Aby uměl „uhnout“ z procesu, aby projevil empatii, aby chápal celistvost situace. To zatím stroje vyhodnotit neumí. Občas prostě potřebujete někomu vysvětlit, že se neumíte zařadit do možnosti virtuálního agenta a potřebujete najít ty tajné dveře, kterými se dostanete na živou bytost, která vám a vašemu trápení porozumí a pronese: „Už víc říkat nemusíte, chápu. Pomůžu vám to vyřešit.“

Já osobně bych využití AI viděla primárně ve vylepšení a zjednodušení interních procesů a analýze velkého množství dat o zákaznících než v přímé komunikaci se zákazníkem. A firmy zatím využívají spíš tu okrajovou, komunikační část. Velmi silný trend vidím v personalizaci. Nabídky, komunikace, způsobu interakce a tak dále. Tam může AI velmi dobře pomoci a poslat konkrétnímu klientovi komunikační koncept v takovém obsahu a takové tonalitě, která bude 100% individualizovaná.

 

Renata Novotná, holistic customer experience consultant & client director, Ipsos Czech Republic

 

 

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

Komerční sdělení

Voděodolný papír od Smurfit Westrock!

Smurfit Westrock vyvinul inovativní a udržitelný voděodolný papír. AquaStop™ je součástí nového portfolia TechniPaper® společnosti Smurfit Westrock, které se skládá z řady vysoce výkonných papírů navržených tak, aby zvládly i ty nejsložitější dodavatelské řetězce. Papír AquaStop™ je voděodolný díky speciální vrstvě, která je aplikována během výrobního procesu. Na rozdíl od mnoha jiných nátěrů neohrožuje recyklovatelnost […]

Květnový veletrh World of Private Label 2025 představí inovace a trendy ve světě privátních značek

Letos v květnu se Amsterdam stane centrem odvětví privátních značek. Na veletrhu World of Private Label 2025 se v kongresovém centru RAI sejde přes 30 000 profesionálů z více než 125 zemí. Přes 3 100 vystavovatelů ze 75 zemí představí širokou škálu potravinářských i nepotravinářských výrobků odrážejících neustálý růst privátních značek. Maloobchodníci ze supermarketů, hypermarketů, […]

Zaregistrujte se nyní na Free From Specialty Food & Wine 2025 ve Vídni

Registrace na Free From Specialty Food & Wine 2025 je nyní otevřena, jedná se o přední B2B veletrh v Evropě pro zdravé, bezalergenní, veganské, rostlinné a speciality potraviny a nápoje. Akce se bude konat 17. a 18. června 2025 ve Vídni v Rakousku. Tento dvoudenní veletrh přivítá více než 5 000 odborníků z oblasti potravin, […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

13.–15. 5. 2025, veletrh Reklama Polygraf Obaly, Praha

15. 5. 2025, New Food Forum, Praha

15.–18. 5. 2025, Czech Food Expo, České Budějovice

20.–21. 5. 2025, veletrh PLMA’s World of Private Label, Amsterdam

27.–31. 5. 2025, Thaifex – Anuga Asia, Bangkok

Profily

David McCabe, country retail manager, IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko: Všechny naše metriky jsou na vzestupu

7. května 2025

Obchod očima Jana Vetyšky, výkonného ředitele APEK: Férové české e-shopy jsou pod tlakem zahraničních tržišť

25. dubna 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required