logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Po hořických Potravinách Švamberk a první prodejně s názvem Naše špajzka v obci Boháňka se...
  • Too Good To Go, společnost se sociálním dopadem a světové tržiště pro hospodaření s přebytky...
  • Řetězec Tesco přivítal zákazníky v modernizované prodejně ve Veselí nad Lužnicí. Rekonstrukce...
  • Řemeslná pekárna Zrno zrnko má v nové pražské městské čtvrti Nuselský pivovar rovnou dvojnásobné...

Coop bude šlapat do on-line a privátních značek

29. srpna 2023
Zprávy 0
1973
Coop bude šlapat do on-line a privátních značek

Coop Centrum družstvo je na trhu tři desítky let a má za sebou rekordně dobrý rok. Maloobchodní obrat Skupiny Coop přesáhl v loňském roce 33,5 miliardy korun a všechny její maloobchodní řetězce zaznamenaly růst obratu. Na dobrém výsledku se podílely i privátní značky, na které teď v Coop Centru družstvu hodně sází.

Podle Josefa Plesníka, generálního ředitele Coop Centra družstva, má za sebou tento subjekt po mírném propadu z roku 2021 skvělý ročník. Dá se tedy trochu s nadsázkou říci, že zraje jako víno. Maloobchodní obrat řetězcových prodejen dosáhl téměř 12 miliard korun. „Nejvíce rostl formát obchodů Tuty, o 9 procent, poté Tip a Diskont, které zaznamenaly sedmiprocentní růst,“ přibližuje výsledky Josef Plesník. Do sítě maloobchodních řetězců se připojují další hráči. V nedávné minulosti to byly třeba dvě prodejny Jednoty, spotřebního družstva v Rakovníku, od letošního dubna je součástí sítě Coop Centra také opavské Tempo, obchodní družstvo.

Čerstvost na špici nabídky i promo akcí

Michal Hacaperka, obchodní ředitel Coop Centra družstva, vyzdvihuje důležitost především čerstvého zboží v prodejnách. A to nejen v regálech, ale také v akcích. Promoční podíl zboží prodaného v akcích je stále vysoký, v jejich rámci se prodá průměrně každý druhý výrobek. Čerstvé zboží se na promo akcích v letácích podílí zhruba 60 % a zahrnuje kategorie ovoce a zeleniny, mléčných výrobků, masných a uzenářských produktů, nechybí ani pekařina a lahůdky. „Jsme na špici promoční mapy Evropy, 19 z TOP 20 kategorií navýšilo podle dat společnosti NIQ svůj promoční podíl,“ říká Michal Hacaperka. Růst promočního podílu je stále strmý. Zatímco v roce 2004 tvořil promoční obrat na tuzemském trhu 25 %, v roce 2022 to bylo už 61 %.

Privátky na vzestupu

Na dobrých výsledcích minulého roku se podepsaly i privátní značky. Na nákupu Coop Centra družstva se podílely 13 %, zatímco ještě v roce 2018 to bylo jen necelých devět procent v nákupu. Meziročně vyrostly privátky o více než 12 % a podle Josefa Plesníka je za tím hlavně péče a rozvoj, který do nich Skupina Coop investovala. Od roku 2018 probíhal rebranding a počet privátních značek průběžně roste. Jen do konce tohoto roku přibude na čtyři desítky nových položek. Celkový počet produktů pod privátními značkami tak přesáhne 850. Nejúspěšnější v jejich rámci je mléčná kategorie, kde dominuje značka Ranko.

Další rozvoj čeká dynamický prémiový segment, reprezentovaný značkou Coop Premium. Ta meziročně rostla o více než tři desítky procent, úspěšné jsou zejména sezonní prémiové nabídky Delikates.

Nejnovějším přírůstkem mezi privátními značkami je Coop Naše zdraví. „Nabídka zahrnuje pestrou škálu doplňků stravy, zdravotnických prostředků, ale také humánních i veterinárních vyhrazených léčivých přípravků,“ přibližuje řadu, která nabízí 58 položek privátní značky, Ronald Karl Howqvist, jenž se rozvoji sortimentu tvořeného více než 170 výrobky ve Skupině Coop věnuje. I tady meziroční obrat roste.

Do televize i do on-line

Koncem roku se zákazníci dočkají dvou spotřebitelských soutěží propojených s oblíbeným prvkem výherních losů. Ve Šťastné vánoční sedmičce se bude hrát třeba o rok nákupů zdarma. Privátní značky berou v Coop Centru družstvu jako své „korunovační klenoty“ a chtějí jim věnovat náležitou péči. Pro vybrané privátky Coop Centrum družstvo chystá také akci, která zákazníkům nabídne balení XXL (navýšení gramáže nebo počtu kusů v balení) za lepší ceny a pomůže tak zvýšit hodnotu průměrného nákupního košíku. Vidět bude Coop Centrum družstvo nejen v televizi, ale hodně také v on-line prostoru. „Zákazníci, a to i ti starší, se přesouvají do on-line a my jim půjdeme naproti hlavně oblíbenými spotřebitelskými soutěžemi,“ dodává vedoucí marketingového oddělení Andrea Mouralová.

 

Data:

9 %

činí meziroční růst obratu prodejen Coop Tuty.

Zdroj: Coop Centrum družstvo, 2022 vs. 2021

 

Názor odborníka:

„My jsme český obchod.“

Plesník, CoopV televizním spotu chceme komunikovat značku Coop jako dobrého souseda, který je blízko k domovu, doslova za rohem. Zatímco ve dvou třetinách spotu se zaměřujeme na promo konkrétních výrobků, prvních deset vteřin ukazujeme benefity nákupu v Coopu. A že máme být na co hrdí, reprezentujeme tradiční český obchod. Protože my si na český obchod nehrajeme, my český obchod jsme.“

Josef Plesník, generální ředitel, Coop Centrum družstvo

 

 

 

 

 

 

Jitka Hemolová, jitka.hemolova@atoz.cz

Článek vyšel také v časopisu Zboží&Prodej 6/2023.

 

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

Komerční sdělení

Vedoucí prodejny versus AI – kdo vítězí?

Zvládne zkušený vedoucí porazit umělou inteligenci při objednávání zboží na promoakci? Výsledky jsou jasné. Čím méně do procesu zasahuje člověk, tím vyšší obrat a marži prodejna dosahuje. Říkáte si, že to nemůže být pravda? Že přece zkušenosti lidí, kteří prodejny vedou, nejde takto jednoduše nahradit? To si ve slovenských prodejnách COOP říkali také. Proto se […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

21.–26. 8. 2025, mezinárodní agrosalon Země živitelka, České Budějovice

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

9. 10. 2025, kongres Pharma Profit, Olomouc

Profily

Kateřina Čadilová, předsedkyně a národní koordinátorka, Asociace regionálních značek: O certifikaci regionální značky je dlouhodobě velký zájem

3. července 2025

Obchod očima Petra Baudyše, vedoucího oddělení kvality a udržitelnosti Penny Market: Zlevněné balíčky potravin letos rozšíříme do všech prodejen

25. června 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required