Šest základních pilířů
Během návštěvy vybrané prodejny bude formou komentované prohlídky, speciálních modulů a názorných ukázek představeno šest základních pilířů, na které se Tesco v oblasti ochrany planety zaměřuje.
1. Snižování emisí v obchodech, například využíváním obnovitelných zdrojů energie, zaváděním energeticky úsporných opatření (LED zářivky, chladničky s dveřmi, tepelná čerpadla atd.).
2. Snižování emisí při distribuci, efektivní logistika přepravy, optimální vytížení nákladních vozů, zavedení elektrických nákladních vozidel a recyklace obalového materiálu.
3. Výrazné zredukování přebytků potravin a zavedení efektivního procesu jejich darování prostřednictvím aplikace Foodiverse.
4. Optimalizace obalů s důrazem na co největší recyklovatelnost a jejich absence tam, kde nejsou třeba, například v segmentu pečiva, ovoce a zeleniny.
5. Lepší zásobování. Tesco zákazníkům nabízí certifikované výrobky vyrobené s maximálním ohledem na životní prostředí a zároveň následně podniká kroky ke zmírnění negativního dopadu na planetu. Jako příklad lze uvést oblečení značky F&F, které je vyrobeno z ekologických materiálů. Tato oblast ochrany planety zahrnuje také všechny činnosti, kterými společnost Tesco motivuje dodavatele k tomu, aby následovali úsilí v oblasti ekologie a sami podnikali aktivní kroky, například oznamováním přebytků potravin a vyprodukovaných emisí.
6. Tesco také pomáhá jíst zákazníkům zdravěji a udržitelněji. Nabízí zdravé produkty, jejichž produkce nezatěžuje planetu. Tipy na to, jak vést zdravý životní styl s bohatým sortimentem nutričně vyvážených potravin.
Projekt Tesco pro planetu ve formě virtuální prohlídky prodejny lze najít zde.
Tesco je také členem iniciativy Champions 12.3 a zasazuje se o dosažení cíle OSN v oblasti udržitelného rozvoje, kterým je snížení celosvětového plýtvání potravin na polovinu do roku 2030. Tohoto cíle Tesco dosáhlo již v roce 2019. To je možné díky vytrvalému úsilí a průběžným změnám, které vedou k naplnění závazku.