
Již po několika málo měsících fungování patří marketplace Kaufland.cz a Kaufland.sk k největších on-line marketplace v dané zemi. Na Slovensku se dokonce vyšplhal na první místo v žebříčku internetových stránek marketplace. V České republice nabízí své produkty na Kaufland.cz již více než 4 000 prodejců. V budoucnu by měly Kaufland marketplace v obou zemích dosáhnout podobně širokého sortimentu jako v Německu.
Na začátku letošního roku byl Kaufland marketplace spuštěn poprvé mimo Německo v České republice a na Slovensku. Obchodní bilance po prvních šesti měsících je kladná.
Od únorového spuštění se počet produktů na slovenském marketplace zdesetinásobil. Více než 5,7 milionu produktů nabízí nyní 3 800 prodejců ve více než 6 400 kategoriích. Podle datové platformy Similarweb zaznamenává marketplace již nyní nejvíce návštěvníků v prostředí on-line marketplace a odsouvá dlouhodobé hráče na trhu na nižší pozice.
V České republice byl spuštěn marketplace v dubnu. V současné době najdou zákazníci na Kaufland.cz více než pět milionů produktů od přibližně 4 000 prodejců. Přibližně čtvrtina prodejců pochází z České republiky. Měsíčně zaznamenává český marketplace 5,5 milionu návštěvníků.
Podle průzkumů zná marketplace již 77 procent slovenských a 72 procent českých zákazníků. Nejprodávanějšími produkty v sortimentu byly v posledních měsících bazény a paddleboardy, ale velký zájem je i o produkty z jiných kategorií, jako je elektronika, hobby, kuchyně a domácnost či nábytek.
Snaha o podobně široký sortiment jako v Německu
„Se spuštěním a přijetím našich nových on-line marketplace na Slovensku a v České republice jsme plně spokojeni,“ uvádí Gerald Schönbucher, člen představenstva společnosti Kaufland e-commerce. „Máme ambiciózní cíle a chtěli bychom dosáhnout toho, aby se marketplace na Slovensku a v České republice rozrostly na stejnou šíři sortimentu, jaký již můžeme zákazníkům nabídnout v Německu,“ dodává.
Se 45 miliony nabízených produktů provozuje retailer již od roku 2021 úspěšně jeden z největších on-line marketplace v Německu. Tyto produkty nabízí více než 11 000 prodejců, kteří využívají Kaufland marketplace jako prodejní kanál. Kaufland zajišťuje prodej, zpracování plateb a nabízí zákaznický servis pro otázky zákazníků marketplace.
Marketplace řídí Kaufland Global Marketplace, technické a servisní komplexní řešení. To umožňuje prodejcům přístup ke všem marketplace jen s jedinou registrací. Řetězec podporuje prodejce v on-line prodeji v jejich vlastní zemi. Zároveň jim nabízí možnosti expanze do zahraničí či různé nástroje, jako jsou například bezplatné překlady údajů o produktech.
V budoucnu bude hrát důležitou roli také služba Fulfillment by Kaufland. Marketplace již dnes vychystává, balí a odesílá objednávky vybraných prodejců přímo k zákazníkovi. V budoucnu tuto službu využijí všichni prodejci na národní i mezinárodní úrovni.