logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Nezávislé ocenění důvěry českých spotřebitelů Nejdůvěryhodnější značka 2025 vyhlásilo výsledky...
  • Společnost Vivantis působící na poli beauty e-commerce otevřela svou první kamennou prodejnu v...
  • Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického...
  • Společnost Unibail-Rodamco-Westfield (URW) otevřela rebrandované nákupní centrum Westfield Černý...

Vyšší tržby, ale i pokles cen energií a hlavních vstupů pomohly Kofole k vydařeným výsledkům za první čtvrtletí

5. června 2024
Zprávy 0
600
Vyšší tržby, ale i pokles cen energií a hlavních vstupů pomohly Kofole k vydařeným výsledkům za první čtvrtletí

Nápojářská rodina, která v prvním čtvrtletí dokončila hned dvě akvizice, má do sezóny nabito. Kromě funkční minerální vody Korunní v plechovce uvádí i nový nápoj pro děti Jupík Sparky. S ohledem na celkově pozitivní výhled chce valné hromadě předložit návrh na vyplacení dividendy ve výši 13,50 koruny na jednu akcii před zdaněním. Výhled EBITDA pro rok 2024 zůstává zatím beze změny.

Společnost Kofola ČeskoSlovensko zažila úspěšný start roku. „První čtvrtletí roku 2024 bylo úspěšné. Rostoucí spotřeba domácností pomohla k růstu tržeb o jedenáct procent. Dokázala tak eliminovat vliv zdražení, které bylo vyvoláno nesmyslným navýšením DPH pouze u nealkoholických nápojů, zatímco cukrovinek a jiných potravin obsahujících cukr se nedotklo. Největší nárůst se uskutečnil v retailových a impulsních formátech. Kromě nejsilnější značky Kofola, jejíž tržby vzrostly o devatenáct procent, se dařilo také minerální vodě Ondrášovka a energetickému nápoji Semtex,“ říká Daniel Buryš, generální ředitel Kofoly v Česku a na Slovensku. Celková EBITDA skupiny Kofola v porovnání s prvním kvartálem roku 2023 vzrostla o 21,6 %, a to zejména díky vyšším tržbám a stabilizaci cen energií a vybraných materiálových vstupů.

Přečtěte si také
Kofola vstupuje do nového byznysu, provozovat bude automaty na teplé i studené nápoje a snacky
Kofola

Dvouciferný růst tržeb zaznamenala i dceřiná společnost Radenska Adriatic. Objem jejích prodejů překročil plán především díky vynikající obchodní realizaci, včetně úspěšného uvedení dvou nových příchutí v segmentu funkčních nápojů Radenska FunctionAll a redesignu vizuální identity značky Oraketa a produktů z portfolia Pepsi, kterou Radenska distribuuje na chorvatském a slovinském trhu. Ukazatel EBITDA se v tomto adriatickém pilíři zlepšil o více než 20 % ve srovnání s loňským rokem, což i zde umožnily stabilizované ceny surovin a energií.

Leros překročil plány

Na úspěšný loňský rok navázal i Fresh & Herbs pilíř skupiny Kofola. UGO pokračuje v ziskovosti, tržby čerstvé divize narostly v prvním čtvrtletí o 23 %. „Ke zlepšování produktivity v segmentu zdravého rychlého občerstvení nám pomáhá mimo jiné i probíhající proces digitalizace. Počet digitálních kiosků, díky kterým si lidé pohodlně objednají své oblíbené produkty, postupně navyšujeme,“ říká Marek Farník, zakladatel UGO.

Přečtěte si také
Kofola představila nové logo. Proměnou projdou lahve i etikety
Kofola

Výrobce bylinných směsí, čajů a bylinné kosmetiky Leros překročil též původně očekávané plány. „Naše hlavní prodejní kanály (lékárna, gastro, maloobchod a e-shop) vykazují výkonnost nad úrovní plánu, stejně tak i nad úrovní minulého roku. Připravujeme se na nesezónní letní měsíce, abychom náskok neztratili,“ popisuje Martin Mateáš, generální ředitel Lerosu. Celkově se tržby Voňavého a čerstvého pilíře Kofoly pohybují za posledních 12 měsíců nad jednou miliardou korun, což jednoznačně potvrzuje růstovou strategii.

V letošním roce uskutečnila skupina Kofola i řadu nových akvizic. Stala se spolumajitelem rodinné společnosti Mixa Vending, která podniká v oblasti nápojových a svačinových automatů. Klíčovou akvizicí pak byl vstup do pivovarského podnikání koupí společnosti Pivovary CZ Group. „Akvizice pivovarů byla dokončena na začátku března. Aktuálně probíhá integrování nového byznysu do skupiny Kofola. Naší největší prioritou je úspěšně projít letošní sezónou,“ říká René Musila, který se stal generálním ředitelem samostatně řízeného pilíře skupiny.

Perspektivní výhledy

Výhledy má rodinná nápojářská společnost Kofola též perspektivní. „I měsíc duben byl silný, s tržbami nad rámec loňského roku. Jsme přesvědčeni, že se nám i díky novinkám, které jsme připravili na sezónu, podaří dosáhnout ročních cílů,“ komentuje výhled Jannis Samaras, většinový majitel a generální ředitel skupiny Kofola.

Ikonická značka Kofola prošla v prvním čtvrtletí rebrandingem. Jeho cílem bylo zachování tradice, ale i zvýšení relevance u mladé cílovky. K dalším novinkám na československém trhu patří uvedení nového moderního plechovkového formátu (tzv. sleek) napříč portfoliem.

Z produktových inovací Kofoly pak lze zmínit funkční minerální vodu Korunní. Nebo dětský nápoj s ovocnou šťávou, bez konzervantů, barviv a sladidel Jupík Sparky. Po loňském úspěchu energetického nápoje Semtex Extrem, ve kterém se namísto taurinu využívá guarana a matcha, příchází Kofola a raper Separ na trh s jeho další příchutí Passion Fruit. Pro gastronomii rozšířila Kofola svou řadu limonád a toniků Targa Florio o zázvorový tonik ze sicilských surovin. Nově jsou v nabídce Kofoly i nové příchutě Prager´s kombuchy.

S ohledem na výsledky a výhled společnosti rozhodlo představenstvo společnosti Kofola ČeskoSlovensko, že předloží valné hromadě návrh na dividendu ve výši 13,50 koruny na jednu akcii před zdaněním. Termín valné hromady, kde by se mělo o návrhu rozhodovat, byl stanoven na 28. června 2024. Rozhodný den pro účast na valné hromadě je stanoven na 21. června 2024 a pro výplatu dividendy na 10. července 2024. Výhled EBITDA zůstává zatím beze změny, tedy v rozpětí 1,55 – 1,80 miliardy korun.

.

Související články:

KofolaKofola vstupuje do nového byznysu, provozovat bude automaty na teplé i studené nápoje a snacky KofolaKofola představila nové logo. Proměnou projdou lahve i etikety

Doporučujeme

Komerční sdělení

Personalizace v logistice e-commerce – případová studie FM Logistic a Lindt

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Soumrak nad EAN kódy?

V poslední době dostávám otázku, zda je SLUNO připraveno na přechod z klasických čárových EAN kódu na 2D kódy. Tento přechod bývá označován za největší změnu od zavedení automatické identifikace pomočí čárových kódů. Jelikož OBIS (náš obchodní informační systém) je určen primárně jako ERP pro maloobchodní společnosti, tak je to pro nás klíčová otázka a […]

Vánoční balicí sady STEPA – novinka od českého výrobce

Vánoce bez stresu – i při balení dárků. Naše nové vánoční balicí sady přinášejí vše, co lidé dnes hledají: jednoduchý výběr, sladěné barvy, krásný výsledek a jistotu, že dárky budou pod stromečkem vypadat dokonale. Praktická volba i malá radost navíc – „nice-to-have“, které se v sezóně mění v must-have. Co sada obsahuje 4× role (70×200 […]

Perfect Catering mění firemní akce v nezapomenutelné zážitky

Jsme tvůrci atmosféry, kde se branding klienta potkává s kulinářskou kreativitou. Kanapky ve firemních barvách, jedlé květy, kouřové efekty, originální koktejly, signature drinky a show barmanů – to vše už v Perfect Catering tvoří základ. V každém detailu hraje roli vizuální wow efekt, který přenese značku klienta přímo na talíř. Udáváme trendy, které spojují udržitelnost, […]

Břevnovský klášter, jedinečný prostor pro váš příští event

Hledáte reprezentativní místo pro vaši firemní akci, které nadchne hosty a zároveň nabídne skvělé zázemí? Objevte břevnovský klášter, místo s příběhem, noblesou a jedinečnou atmosférou, kde historie a moderní event management tvoří dokonalou harmonii. Reprezentativní prostory zvládnou malý workshop i velkou společenskou událost. Přízemí pojme až 300 osob: hlavní prostor Sala Terrena je ideální pro […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

13.–14. 11. 2025, kongres Czech Retail Days, Praha

20.–22. 11. 2025, Gastro Sweet Fest, Praha

27.–28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16.–25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

27.–28. 1. 2026, kongres Samoška, Olomouc

1.–4. 2. 2026, ISM, Kolín nad Rýnem

Profily

Obchod očima Jana Hübnera, zakladatele a CEO společnosti Shopingy: V nákupních centrech expandují polské značky a non-food diskontní řetězce

27. října 2025

Harald Tscherne, spolumajitel, Intersport Austria: Expanze bez udržitelného byznysu nedává smysl

20. října 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required