
První místo v červencovém kole soutěže Visa Czech Top Shop získala prodejna značky Botas v pražské Krakovské ulici. Druhou příčku obsadil Goodies Store na Vinohradské třídě v Praze a třetí místo patří firemní prodejně GB Beads v Jablonci nad Nisou. Každý měsíc hledají inspektoři na základě inkognito návštěv ty nejzajímavější koncepty prodejen. Jeden z dvanácti vítězů jednotlivých měsíců pak získá titul absolutního vítěze za celý rok.
Prodejna Botas v Krakovské ulici v Praze, která se v červencovém kole Visa Czech Top Shop umístila na první pozici, je příkladem toho, jak spojit tradici s moderním přístupem k zákaznickému zážitku. Tento obchod ikonické české značky se může pochlubit nejen pestrou nabídkou produktů, ale také stylovým interiérem, který je inspirován legendárním vzhledem jejich bot a běžeckou dráhou. Inspektoři soutěže ocenili čistý design prodejny, přehledné vystavení produktů, dobře viditelné označení prodejny zvenku a profesionální a příjemný personál. Prodejna láká nejen nadšence do retro módy, ale také všechny, kdo ocení kvalitní a nadčasový design.
Botas si převzal své ocenění z rukou Kateřiny Pauzarové ze společnosti Visa, která je titulárním partnerem soutěže. Spolu s ní se v prodejně sešli partneři soutěže Adam Klofáč z Moris Design, Petra Březíková z ČSOB, Roman Kotlán za Sdružení pro bankovní karty a v neposlední řadě mediální partneři z časopisu Zboží a prodej Petr Hříbal a Jana Lysáková, aby úspěch oslavili s majiteli značky Botas bratry Vítem a Václavem Staňkovými a jejich týmem.
Dlouhá tradice
Společnost Botas byla založena v roce 1949 v malém městečku Skuteč, které má dlouhou tradici v obuvnickém průmyslu. Značka se proslavila zejména svými sportovními botami, které se staly ikonou nejen v tehdejším Československu, ale i v zahraničí. Nejznámější model Botas Classic 66, který vznikl v 60. letech, si našel cestu do srdcí milovníků obuvi po celém světě.
V roce 2023 převzala Botas mladá česká značka Vasky, kterou vlastní podnikatel Václav Staněk. Vasky, známé svým zaměřením na tradiční řemeslné postupy a kvalitní materiály, se rozhodly zachovat dědictví Botas a pokračovat v její výrobě pod novým vedením. Tento krok má za cíl nejen obnovit slávu legendární značky, ale také rozšířit její sortiment a přiblížit ji nové generaci zákazníků. Pod vedením Vasky byly navíc otevřeny nové kamenné prodejny, které zákazníci mohou navštívit například v Praze, Brně, Ostravě a v dalších městech.
Srdeční záležitost
Oceněná prodejna se nachází v pražské Krakovské ulici, kde před téměř sedmi lety začínala s první prodejnou i značka Vasky. „Fakt, že s prodejnami Botas začínáme tam, kde před 6,5 lety začínala se svými kamennými prodejnami i značka Vasky, je pro mě přímo srdeční záležitostí. Líbí se mi, že jsme se sem po letech vrátili, jen tentokrát se značkou Botas,“ uvádí Václav Staněk.
Inspektoři ocenili především originální interiér prodejny, který odráží povahu značky, a příjemný a profesionální zákaznický servis. Využití sportovních prvků v interiéru vyzdvihl Adam Klofáč z agentury Moris Design. „Oceňuji, že se zde podařilo přenést sportovní atmosféru značky do designu prodejny,“ konstatuje.
Na originální vzhled prodejny je pyšný i ředitel značky Botas Vít Staněk. „Myslím, že ocenění jsme získali zejména za způsob využití prostoru. Naším cílem bylo ukázat sportovní stránku značky, proto si zde hrajeme se sportovními prvky. Na podlaze tady například najdete běžeckou dráhu,“ zmiňuje mladší z bratrů a dodává: „Nejdůležitější při budování značky je komunikace – ať už komunikace se zákazníky ohledně nákupu a zboží, ale i o tom, co se děje uvnitř firmy a na čem pracujeme. Taková komunikace nám pomáhá spojit se s našimi zákazníky a vytvořit si s nimi vztah. Mohou tak společně s námi prožívat to samé, co prožíváme i my v Botas.“
Druhé místo za inovativní prístup
Goodies Store a Café na Vinohradské ulici v Praze získaly druhé místo díky svému inovativnímu přístupu k propojení obchodu se zdravou výživou a kavárny. Tento prostor je navržen tak, aby zákazníci mohli nejen nakupovat vysoce kvalitní přírodní produkty, ale zároveň si je hned na místě vychutnat v kavárně. Inspektoři ocenili interiér prodejny, který podtrhuje přírodní původ produktů a celého konceptu, přehledné označení zboží a využití moderních technologií v podobě obrazovek s reklamami na Goodie produkty. Interiér je světlý, vzdušný a plný zeleně, což vytváří příjemnou atmosféru. Velký důraz je kladen také na přátelský přístup k zákazníkům a edukaci o zdravém životním stylu.
Na třetím místě se umístila firemní prodejna GB Beads v Jablonci nad Nisou, která nabízí unikátní zážitek spojený s tradiční výrobou skleněných perel. Tento obchod je více než jen místem k nákupu – v areálu probíhá i samotná výroba, kde mohou zákazníci nahlédnout do procesu vzniku skleněných perel. Také je zde možnost zúčastnit se kurzu nebo si vyrobit šperk v dílničkách a nakoupit v prodejně, která nabízí velice široký sortiment korálků nejrůznějších barev, tvarů a velikostí. Prodejna je pečlivě navržena tak, aby každý návštěvník měl pocit, že vstupuje do světa řemeslné tradice a umění.