logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Nezávislé ocenění důvěry českých spotřebitelů Nejdůvěryhodnější značka 2025 vyhlásilo výsledky...
  • Společnost Vivantis působící na poli beauty e-commerce otevřela svou první kamennou prodejnu v...
  • Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického...
  • Společnost Unibail-Rodamco-Westfield (URW) otevřela rebrandované nákupní centrum Westfield Černý...

Ekodrogerie Econea.cz po 11 letech mění majitele, vlastníkem se stala společnost Felicea Equity Pavla Boušky

26. srpna 2024
Zprávy 0
1027
Ekodrogerie Econea.cz po 11 letech mění majitele, vlastníkem se stala společnost Felicea Equity Pavla Boušky

Internetový obchod Econea.cz, který dnes dosahuje obratu přes sto milionů v eko a bio segmentu drogerie a kosmetiky, mění po jedenácti letech majitele. Pod vlastnická křídla si společnost přebírá firma Pavla Boušky Felicea Equity z fondu Vafo Group.

Vlastnická struktura e-shopu Econea.cz se v průběhu jedenácti let měnila jen nepatrně, pevné jádro v podobě spoluzakladatele Martina Matese a Pavla Milana Černého zůstávalo od samého počátku stejné. Zásadnější změna v obchodním rejstříku přišla v roce 2019, kdy do firmy vstoupil investor Martin Rozhoň. Následně pak v roce 2023, kdy v napjaté ekonomické situaci firmu definitivně opustil spoluzakladatel Pavel Milan Černý.

Přečtěte si také
Fairtrade Česko a Slovensko: Prodeje fairtradového kakaa a banánů meziročně rostly, káva zaznamenala poprvé pokles
Fairtrade

Jeho místo převzala společnost SoulAdventure podnikatele Martina Černohorského. Firmu společně s Martinem Matesem tři roky profesionalizovali a dosáhli meziročního růstu o 18 %. Z pozice majitelů si ale na taková čísla sáhli v roce 2024 naposledy. Dospěli totiž k rozhodnutí stoprocentní podíl prodat. „Pro Econeu to byly velmi náročné a emočně vypjaté tři roky. Stálo to hodně odvahy, potu i slz. Pod velkým tlakem se ale podařilo stvořit týmový diamant, na kterém může firma stavět další roky,“ říká ke společné cestě Martin Černohorský.

Econea zůstává Econeou, trh se ale mění

Pod vlastnická křídla si Econeu nově přebírá firma Pavla Boušky Felicea Equity z fondu Vafo Group. V portfoliu má již více než čtyřicítku firem jako Country Life, Bio Nebio, Lifefood a Puro shop. Vzniká tak uskupení se stejnou myšlenkou udržitelnosti a zdravého životního stylu, ale s různým sortimentem.

„Naším cílem je stát se jedničkou v segmentu eko a bio na českém trhu,“ upřesňuje Martin Mates, který ve vedení e-shopu Econea.cz zůstává i nadále. Zároveň z pozice lídra dohlédne na technologickou integraci celého uskupení a vznik společné B2B platformy postavené na Shopify. CEO uskupení pak bude Jan Havluj, který investici komplexně zastřešoval.

„Před jedenácti lety jsme byli early adopters, inovátoři na trhu s ekologickou drogerií a kosmetikou. Naším úkolem bylo lidem ukázat, že to jde i jinak –  v souladu s přírodou a bez kompromisů. Že to nemusí být dražší a hůř to prát. Tuhle vizi jsme naplnili tak, že nás to paradoxně málem položilo na kolena. Ekologické produkty se staly běžnou součástí trhu, často bohužel doprovázené greenwashingem, a my bychom i přes stabilní pozici dokázali konkurovat velkým hráčům jedině s pomocí dalších externích investic,“ říká Martin Mates.

Díky novému majiteli je možnost nastartovat dlouho plánovanou privátní značku a doplnit sortiment. „Zahojíme se, co se týče cashflow, posun vidíme samozřejmě do economy of scale, zajistíme větší dostupnost u současných produktů a hlavně naplníme virtuální regály novým potravinovým sortimentem, aby si mohl zákazník udělat kompletní eko lifestyle nákup,“ doplňuje Martin Mates.

„Jsem rád, že se Econea posouvá do další fáze a stává se součástí větší skupiny firem, kde bude využívat vzájemných synergií a bude dále posilovat svůj vliv na trhu a přinášet zákazníkům ještě lepší služby,“ uzavírá dnes už bývalý společník Econey Martin Rozhoň. Změny v e-shopu zákazník pocítí v průběhu následujících měsíců.

Stomilionový obrat

Do světa české e-commerce vstoupila Econea.czv roce 2013 v čele s Martinem Matesem, Pavlem Milanem Černým a Michalem Kubáněm. Skromné portfolio ekologické drogerie a kosmetiky postupně rozšiřovala, rostly skladové prostory i tým. Myšlenka e-shopu ale zůstávala od samého počátku stejná: Ukázat lidem, že nemusí nutně změnit celý svět, ale stačí změnit ten svůj.

Po několika letech se e-shop dostal na stomilionový obrat a získal Cenu Heureky v soutěži ShopRoku 2021. Díky pečlivému výběru produktů si Econea.cz získala u svých zákazníků důvěru. Ti si oblíbili široké portfolio ekologické drogerie a kosmetiky, kterou postupně doplňuje také potravinový sortiment. Každý produkt prochází přísným sítem a testováním.

Široký záběr

Pavel Bouška je majitelem skupiny firem Vafo, která zahrnuje devět výrobních závodů a patří k evropským lídrům v oboru krmiv pro domácí mazlíčky exportujícím do téměř 90 zemí světa. Podnikatel je však také aktivní i v mnoha jiných oborech podnikání. Založil family office Fermia, která je mimo jiné prostřednictvím značek jako Country Life, Lifefood nebo Bio nebio českým distributorem potravin v bio kvalitě.

Fermia také spoluvlastní největší český obchod s cyklistickou a lyžařskou výbavou Ski a Bike centrum Radotín nebo síť obchodů s dětským oblečením Skibi Kids. S Pavlem Přikrylem a Lubošem Černým zase vybudoval prémiový coworking Opero v centru Prahy, v rámci kterého investuje i do mnoha nadějných českých start-upů. Se skupinou přátel je spoluvlastníkem Vinohradského pivovaru. Aktivně tak dnes se svým týmem spravuje více než čtyřicítku firem.

Související články:

FairtradeFairtrade Česko a Slovensko: Prodeje fairtradového kakaa a banánů meziročně rostly, káva zaznamenala poprvé pokles

Doporučujeme

Komerční sdělení

Personalizace v logistice e-commerce – případová studie FM Logistic a Lindt

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Soumrak nad EAN kódy?

V poslední době dostávám otázku, zda je SLUNO připraveno na přechod z klasických čárových EAN kódu na 2D kódy. Tento přechod bývá označován za největší změnu od zavedení automatické identifikace pomočí čárových kódů. Jelikož OBIS (náš obchodní informační systém) je určen primárně jako ERP pro maloobchodní společnosti, tak je to pro nás klíčová otázka a […]

Vánoční balicí sady STEPA – novinka od českého výrobce

Vánoce bez stresu – i při balení dárků. Naše nové vánoční balicí sady přinášejí vše, co lidé dnes hledají: jednoduchý výběr, sladěné barvy, krásný výsledek a jistotu, že dárky budou pod stromečkem vypadat dokonale. Praktická volba i malá radost navíc – „nice-to-have“, které se v sezóně mění v must-have. Co sada obsahuje 4× role (70×200 […]

Perfect Catering mění firemní akce v nezapomenutelné zážitky

Jsme tvůrci atmosféry, kde se branding klienta potkává s kulinářskou kreativitou. Kanapky ve firemních barvách, jedlé květy, kouřové efekty, originální koktejly, signature drinky a show barmanů – to vše už v Perfect Catering tvoří základ. V každém detailu hraje roli vizuální wow efekt, který přenese značku klienta přímo na talíř. Udáváme trendy, které spojují udržitelnost, […]

Břevnovský klášter, jedinečný prostor pro váš příští event

Hledáte reprezentativní místo pro vaši firemní akci, které nadchne hosty a zároveň nabídne skvělé zázemí? Objevte břevnovský klášter, místo s příběhem, noblesou a jedinečnou atmosférou, kde historie a moderní event management tvoří dokonalou harmonii. Reprezentativní prostory zvládnou malý workshop i velkou společenskou událost. Přízemí pojme až 300 osob: hlavní prostor Sala Terrena je ideální pro […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

13.–14. 11. 2025, kongres Czech Retail Days, Praha

20.–22. 11. 2025, Gastro Sweet Fest, Praha

27.–28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16.–25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

27.–28. 1. 2026, kongres Samoška, Olomouc

1.–4. 2. 2026, ISM, Kolín nad Rýnem

Profily

Obchod očima Jana Hübnera, zakladatele a CEO společnosti Shopingy: V nákupních centrech expandují polské značky a non-food diskontní řetězce

27. října 2025

Harald Tscherne, spolumajitel, Intersport Austria: Expanze bez udržitelného byznysu nedává smysl

20. října 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required