logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Nezávislé ocenění důvěry českých spotřebitelů Nejdůvěryhodnější značka 2025 vyhlásilo výsledky...
  • Společnost Vivantis působící na poli beauty e-commerce otevřela svou první kamennou prodejnu v...
  • Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického...
  • Společnost Unibail-Rodamco-Westfield (URW) otevřela rebrandované nákupní centrum Westfield Černý...

Miloš Toman: Proč a jak přimět zákazníky, aby nakupovali častěji

27. srpna 2024
Blog 0
1347
Miloš Toman: Proč a jak přimět zákazníky, aby nakupovali častěji

Vloni otevřelo makro ČR první prodejnu řetězce Bonveno a do konce letošního roku jich chce mít dvacet. Některá média je označují za večerky, ale to je zavádějící. Ve skutečnosti jde o obchody malého formátu s větší nabídkou občerstvení, čerstvého pečiva, ovoce a zeleniny, hotových jídel a kvalitní kávy s sebou.

Co je předností tohoto formátu? Představitelé zřizovatele se netají se záměrem přimět zákazníky co nejčastější návštěvě prodejny. Jestliže v supermarketu nakoupí maximálně jednou denně, do Bonveno by měli přijít třikrát za den. Ráno si například koupí kávu a něco ke svačině, v poledne hotové jídlo a odpoledne potraviny domů.

Přečtěte si také
Miloš Toman: Nebezpečné mýty

Je tedy zřejmé, že necílí na nakupující, kteří si svůj nákup předem plánují, ale mladší generaci nakupující impulsivně. A v tom může být inspirací i tradičním obchodníkům.

Řada z nich se ještě pořád drží názoru, že nejlepší je, když zákazníci přijdou občas a nakoupí plný vozík. Jenže takto se dělají víkendové nákupy v hypermarketech nebo supermarketech. Pro menší obchody je naopak charakteristické častější nakupování s několika položkami. Zdá se to být nevýhodné, hodně práce a malé tržby. Ano, pokud se obchodník drží starých postupů.

Přečtěte si také
Miloš Toman: Jak bude vypadat prodejna budoucnosti?

Více jak 80 % nákupních rozhodnutí vzniká v prodejně. Je tedy převážně impulsivní. A pokud obchodník umí dobře na toto rozhodování zapůsobit a ovlivnit ho, je pro něj častý nákup výhodnou. Každá návštěva prodejny totiž znamená příležitost prodat zákazníkovi více.

Je však potřeba opustit samoobslužný přístup, kdy necháme na zákazníkovi, co nakoupí (nebo nekoupí). Jedním z významných a účinných nástrojů je inspirace. V podobě receptů, druhotného vystavení, seskupování zboží, práce s vůněmi a další. A může jít také o rozšíření sortimentu o občerstvení, čerstvé zboží a další položky.

Ano, je s tím více práce. Ale staré české přísloví říká: „Komu se nelení, tomu se zelení.“

Pravidelným autorem blogu o tradičním trhu je Miloš Toman, který vytvořil podnikatelskou koncepci intuitivního marketingu.

Související články:

Miloš Toman: Nebezpečné mýty Miloš Toman: Jak bude vypadat prodejna budoucnosti? Miloš TomanMiloš Toman: Bavte se se zákazníky, vyděláte víc CoopMiloš Toman: Zákazníci nechtějí značky

Doporučujeme

Komerční sdělení

Personalizace v logistice e-commerce – případová studie FM Logistic a Lindt

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Soumrak nad EAN kódy?

V poslední době dostávám otázku, zda je SLUNO připraveno na přechod z klasických čárových EAN kódu na 2D kódy. Tento přechod bývá označován za největší změnu od zavedení automatické identifikace pomočí čárových kódů. Jelikož OBIS (náš obchodní informační systém) je určen primárně jako ERP pro maloobchodní společnosti, tak je to pro nás klíčová otázka a […]

Vánoční balicí sady STEPA – novinka od českého výrobce

Vánoce bez stresu – i při balení dárků. Naše nové vánoční balicí sady přinášejí vše, co lidé dnes hledají: jednoduchý výběr, sladěné barvy, krásný výsledek a jistotu, že dárky budou pod stromečkem vypadat dokonale. Praktická volba i malá radost navíc – „nice-to-have“, které se v sezóně mění v must-have. Co sada obsahuje 4× role (70×200 […]

Perfect Catering mění firemní akce v nezapomenutelné zážitky

Jsme tvůrci atmosféry, kde se branding klienta potkává s kulinářskou kreativitou. Kanapky ve firemních barvách, jedlé květy, kouřové efekty, originální koktejly, signature drinky a show barmanů – to vše už v Perfect Catering tvoří základ. V každém detailu hraje roli vizuální wow efekt, který přenese značku klienta přímo na talíř. Udáváme trendy, které spojují udržitelnost, […]

Břevnovský klášter, jedinečný prostor pro váš příští event

Hledáte reprezentativní místo pro vaši firemní akci, které nadchne hosty a zároveň nabídne skvělé zázemí? Objevte břevnovský klášter, místo s příběhem, noblesou a jedinečnou atmosférou, kde historie a moderní event management tvoří dokonalou harmonii. Reprezentativní prostory zvládnou malý workshop i velkou společenskou událost. Přízemí pojme až 300 osob: hlavní prostor Sala Terrena je ideální pro […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

13.–14. 11. 2025, kongres Czech Retail Days, Praha

20.–22. 11. 2025, Gastro Sweet Fest, Praha

27.–28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16.–25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

27.–28. 1. 2026, kongres Samoška, Olomouc

1.–4. 2. 2026, ISM, Kolín nad Rýnem

Profily

Obchod očima Jana Hübnera, zakladatele a CEO společnosti Shopingy: V nákupních centrech expandují polské značky a non-food diskontní řetězce

27. října 2025

Harald Tscherne, spolumajitel, Intersport Austria: Expanze bez udržitelného byznysu nedává smysl

20. října 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required