logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Do role provozního ředitele ve společnosti Mailstep nastupuje David Vantuch. Svou více než...
  • V každoroční mezinárodní soutěži Shop! Paris Awards, která oceňuje nejlepší POS projekty,...
  • Rok po úspěšné premiéře uzavřely Atoz Marketing Services (Atoz) a Svaz obchodu a cestovního...
  • Společnost Yusen Logistics (Czech) pokračuje v spolupráci se společností Kögel Trailer a v...

Globus instaloval na střechy čtyř hypermarketů fotovoltaiku. Fashion Arena Prague Outlet použila speciální solární panely

1. října 2024
Zprávy 0
558
Globus instaloval na střechy čtyř hypermarketů fotovoltaiku. Fashion Arena Prague Outlet použila speciální solární panely

Globus postavil fotovoltaické elektrárny v celkové hodnotě sto milionů korun. Na čtyřech hypermarketech zabírají solární panely plochu dvou Václavských náměstí a ročně vyrobí tolik energie, co spotřebuje tisíc domácností. Outletové centrum Fashion Arena Prague Outlet ve spolupráci se společností Greenbuddies zase letos v srpnu dokončilo instalaci více než tisícovky speciálně odlehčených solárních panelů na střechu centra. 

Globus využije čtyři z šestnácti střech velkoplošných hypermarketů na fotovoltaiku s celkovou rozlohou 86 469 metrů čtverečních. Na střechách budov v Plzni, Ostravě, Liberci a Havířově bude vyrábět elektřinu pro vlastní spotřebu. Solární elektrárny, které dodala společnost E.ON, mají výkon 3,5 MWp a vyrobit by měly 3 280 MWh za rok. Cena projektu činí 101,3 milionu korun, z toho 22,7 milionu korun čerpá z Národního plánu obnovy. Globus využívá elektrickou energii nejen k běžnému provozu obchodu, ale také pro pekařské, řeznické a gastronomické výroby, které jsou nedílnou součástí každého jeho hypermarketu.

Přečtěte si také
Domácí zabijačky jsou na ústupu, zabijačkové speciality nabízí Globus
Globus

Hypermarkety Globus jsou jedny z vůbec nejrozlehlejších obchodů u nás. Střechy čtyř, v Plzni, Ostravě, Liberci a Havířově, obchodník využije k výrobě elektrické energie. Jde o významný projekt. Svou velikostí jde o jednu z největších střešních solárních elektráren v Česku. Jeho realizaci se Globus rozhodl zadat společnosti E.ON.

Projekt má celkově přinést úsporu elektrické energie o objemu 3 280 MWh za rok, což je průměrná spotřeba více než tisícovky domácností. Realizací projektu Globus dosáhne také snížení emisí CO2 a provozních nákladů na energii. Hodnota roční úspory by měla dosáhnout až 9,75 milionu korun.

Přečtěte si také
Globus zařazuje do prodeje novou privátní značku. Přináší převážně české zboží, promítne se do potravin i drogerie
Globus

„Součástí naší strategie udržitelnosti je snaha o ekologická a úsporná řešení. Proto jsme se rozhodli pro velmi vysokou investici hned do čtyř fotovoltaických elektráren současně. V první fázi budou fotovoltaiky vyrábět energii pro každý svůj hypermarket. V druhé fázi počítáme s připojením do sítě, abychom mohli předávat případnou nespotřebovanou elektřinu dál. Každý z našich hypermarketů využívá elektřinu také k vlastní výrobě potravin. Již nyní lze uvést konkrétní benefity z provozu fotovoltaiky. Například v jednom ze jmenovaných hypermarketů jsme každý rok museli mít zvýšenou rezervovanou kapacitu elektrické energie kvůli nárůstu spotřeby energie na chlazení potravin v letních měsících. Instalací fotovoltaiky se nám díky výrobě elektrické energie ve tento zvýšený objem podařilo vynulovat“ přibližuje za Globus tisková mluvčí Aneta Turnovská. Dodává, že ve výhledu je vybudování fotovoltaiky i na střeše karlovarského hypermarketu Globus.

Globus spolu s E.ONem pro ekologická řešení

Pro společnost E.ON se jedná o jeden z velkých projektů, které v rámci fotovoltaik v posledním roce realizovala. „Společnost Globus patří mezi významné zákazníky, kteří si uvědomují důležitost energetických řešení. Navíc nás pojí dlouhodobé partnerství. Kromě instalace fotovoltaických elektráren zároveň budujeme u hypermarketů Globus i dobíječky pro elektromobily. Náš přístup k zákazníkovi je vždy komplexní a nabízíme tak kompletní řešení na míru, které může zákazník implementovat postupně,“ říká Jan Zápotočný, místopředseda představenstva společnosti E.ON Energie.

Partnerství Globusu se společností E.ON je letité. Globus svým zákazníkům nabídl dobíjecí stanice pro elektromobily jako jeden z vůbec prvních řetězců v Česku. „U valné většiny našich hypermarketů je nyní dobíječka, která dokáže dobíjet dvě vozidla současně. Než si zákazníci nakoupí vše, co potřebují, mohou si svůj elektromobil dobít. Další rychlodobíječky se chystají ke spuštění,“ dodává Aneta Turnovská.

Zapojit fotovoltaiku v obchodech lze jen v noci

Realizace vyžadovala kupříkladu noční stěhování mražených potravin, protože bylo nutné upravit trafostanice, což bylo možné pouze v nočních hodinách mimo provoz. Všechny stavby byly posouzeny statiky a v Havířově došlo k posílení konstrukce budovy. Zároveň s tímto projektem Globus investuje do úsporných osvětlení a chlazení ve všech svých obchodech.

Projekt probíhá za pomoci dotace z Národního plánu obnovy, který financuje EU. Vytvořila jej v rámci Nástroje pro oživení a odolnost s cílem pomoct členským státům v zavádění opatření na podporu obnovitelných zdrojů energie, zlepšení vodohospodářství a podobně. Dalších pět let tak Globus bude úřadu prokazovat, že elektrárny plní projektované hodnoty výroby elektrické energie.

Outletové centrum použilo speciální materiály

Outletové centrum Fashion Arena Prague Outlet ve spolupráci se společností Greenbuddies spustilo významný ekologický projekt. V letošním srpnu došlo k dokončení instalace více než tisícovky speciálně odlehčených solárních panelů na střechu centra. Unikátnost instalace spočívá v použitých materiálech, které jsou vhodné pro střechy s omezenou nosností. Fotovoltaické panely se postarají o výrobu elektrické energie o objemu více než 400 MWh. To odpovídá průměrné spotřebě 160 českých domácností. Provoz fotovoltaiky ušetří outletovému centru více než 1,2 milionu korun ročně.

Instalace fotovoltaické elektrárny je součástí širšího úsilí centra o udržitelné hospodaření. Tento projekt podporuje ekologické závazky centra a výrazně snižuje roční energetickou spotřebu. „Naším cílem je postupně využít všechny prázdné plochy pro udržitelné a strategicky vhodné projekty. Umístění fotovoltaiky na části střechy centra reflektuje naši snahu přispět k ochraně životního prostředí a zároveň efektivně využívat dostupné zdroje energie,” říká Lenka Čapková, ředitelka outletového centra Fashion Arena Prague Outlet.

Mezi další významné projekty patří retenční nádrž na zadržování dešťové vody, vlastní včelí úly nebo kompostér. Centrum disponuje také zelenou střechou, která slouží jako tepelná izolace a pomáhá snižovat produkci CO2. Spásání travin v okolí Fashion Arény šesti kamerunskými ovcemi, které jsou zde také od letošního srpna, podporuje druhovou rozmanitost v bezprostředním okolí centra. Díky těmto opatřením dosahuje budova vysokého hodnocení v mezinárodním systému BREEAM. Tato certifikace garantuje udržitelnější prostředí v budovách a dokládá plnění závazku chránit přírodní zdroje.

Inovativní solární panely

Projekt v hodnotě více než 12 milionů korun je unikátní díky využití odlehčených panelů. Česká společnost Greenbuddies instaluje tyto elastické panely Sunman nejen v České republice, ale také v Německu, Itálii a zemích Beneluxu. Tyto inovativní solární panely jsou prvními bezesklými a flexibilními panely na světě, které svou nízkou hmotností a tenkým profilem umožňují snadnou přepravu a instalaci.

Fashion Arena Prague Outlet ve Štěrboholech je s více než 200 módními značkami na ploše 25 000 metrů čtverečních jedním z největších outletových center v České republice. Je bezbariérové a od roku 2007 kdy bylo otevřeno, nabízí značkové zboží každý den o 30 až 70 % výhodněji. V obchodech si zákazníci nakoupí kompletní outfit včetně obuvi, šperků, spodního prádla, koženého zboží, sportovního vybavení, cestovních zavazadel a doplňků stejně jako kosmetiku, hračky či potřeby pro domácnost.

Související články:

GlobusDomácí zabijačky jsou na ústupu, zabijačkové speciality nabízí Globus GlobusGlobus zařazuje do prodeje novou privátní značku. Přináší převážně české zboží, promítne se do potravin i drogerie

Doporučujeme

Komerční sdělení

Vedoucí prodejny versus AI – kdo vítězí?

Zvládne zkušený vedoucí porazit umělou inteligenci při objednávání zboží na promoakci? Výsledky jsou jasné. Čím méně do procesu zasahuje člověk, tím vyšší obrat a marži prodejna dosahuje. Říkáte si, že to nemůže být pravda? Že přece zkušenosti lidí, kteří prodejny vedou, nejde takto jednoduše nahradit? To si ve slovenských prodejnách COOP říkali také. Proto se […]

35. výročí společnosti MOKATE

Historie MOKATE sahá na počátek 20. století, kdy rodina Mokryszů provozovala koloniální obchod v Těšínském Slezsku. Průlom nastal před 35 lety. Teresa Mokrysz, spolu s manželem Kazimierzem, převzala vedení společnosti a dala jí současný název MOKATE. Teresa riskovala a investovala do nejmodernější linky na výrobu práškové smetany v Evropě. Potenciál viděla i v dalších výrobcích […]

Remy Design uvádí nové mobilní stánky pro Iqos

Jak vypadá budoucnost designu mobilního retailu? Společnost Remy Design přichází s inovativními mobilními stánky pro Iqos, které kombinují moderní design, praktičnost a udržitelnost. Díky nim se prodejní prostory mohou přizpůsobit novým trendům i zákaznickým potřebám rychleji než kdy dříve. Nyní je stánek k vidění například v Písku a další se chystají v Praze. Společnost Remy Design vytvořila […]

Rodinný recept na úspěch: Spak slaví 90 let od založení a uvádí nové omáčky

Rok 2025 je pro značku Spak výjimečný. Firma oslavuje 90 let od svého založení v roce 1935 a zároveň 80. narozeniny svého zakladatele Hanse Petera Spaka. Z malé rodinné firmy vyrostla konkurenceschopná značka na trhu s omáčkami, kečupy, dressingy a dalšími ochucovadly. V duchu propojení tradice a inovace nyní Spak přichází s novými produktovými novinkami: […]

Zaregistrujte se nyní na Free From Specialty Food & Wine 2025 ve Vídni

Registrace na Free From Specialty Food & Wine 2025 je nyní otevřena, jedná se o přední B2B veletrh v Evropě pro zdravé, bezalergenní, veganské, rostlinné a speciality potraviny a nápoje. Akce se bude konat 17. a 18. června 2025 ve Vídni v Rakousku. Tento dvoudenní veletrh přivítá více než 5 000 odborníků z oblasti potravin, […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

17.–18. 6. 2025, Free From Specialty Food & Wine, Vídeň

21.–26. 8. 2025, mezinárodní agrosalon Země živitelka, České Budějovice

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

9. 10. 2025, kongres Pharma Profit, Olomouc

Profily

Obchod očima Moniky Kopčilové, datové analytičky Kupi.cz: Ve slevách začali nakupovat i majetnější zákazníci

10. června 2025

Jan Jindra, ředitel nákupu, makro ČR: V komplexnosti je krása

21. května 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required