logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Nezávislé ocenění důvěry českých spotřebitelů Nejdůvěryhodnější značka 2025 vyhlásilo výsledky...
  • Společnost Vivantis působící na poli beauty e-commerce otevřela svou první kamennou prodejnu v...
  • Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického...
  • Společnost Unibail-Rodamco-Westfield (URW) otevřela rebrandované nákupní centrum Westfield Černý...

Miloš Toman: Jak na loajalitu zákazníků

1. října 2024
Blog 0
1385
Miloš Toman: Jak na loajalitu zákazníků

Když mluvím s obchodníky o loajalitě, říkají mi: „Nemám na to, abych si pořídil program.“ Jenže karty věrnost nedělají. Stejně jako slevy. Zákazníci kupují jen zboží v akci, dnes tady, zítra jinde. S loajalitou to nemá nic společného. Ta je založena na něčem jiném.

Pro pochopení se nejdřív podívejme do běžného supermarketu. Zákazník sám přemýšlí, co nakoupit, sám si hledá a bere zboží, sám si ho zaplatí u samoobslužné pokladny (nebo u pokladní, která se chová jako stroj) a odejde. Po celou dobu si ho nikdo nevšiml, nikdo mu nepomohl s nákupem, nikdo mu nepoděkoval. Jako by byl jen anonymním mravencem.

Přečtěte si také
Miloš Toman: Nebezpečné mýty

Jednou z nejdůležitějších hodnot je pro každého člověka naplnění potřeby uznání. Začíná už tím, že si nás vůbec někdo všimne jako jedince, osobnosti. A od toho se pak odvíjí řada dalších podnětů. Například usnadnění nákupu. Kdo své zákazníky inspiruje, třeba recepty, ten získá jejich vděčnost (a také vyšší tržby).

Psycholog Jeroným Klimeš před pár lety na Samošce řekl: „Jdu tam, kde mi posledně vytrhli trn z paty.“ Inspirace, co uvařit, může být pro vytížené lidi právě tím vytrženým trnem. Důležitá je však celková zkušenost. Zahrnuje celý nákupní proces. Od vstupu do prodejny a pozdrav až po rozloučení a poděkování za nákup. Každá maličkost se počítá.

Přečtěte si také
Miloš Toman: Jak bude vypadat prodejna budoucnosti?

Já tady být nemusím…

Nedávno jsem zažil scénu, kdy si starší zákazník oprávněně postěžoval pokladní, že mu zboží hází jako psovi. Místo odmluvy se dočkal odpovědi, že ona tady nemusí být a jestli se mu to nelíbí, ať si jde někam jinam. Nedivil bych se, kdyby opravdu příště šel.

Ani v tradičním obchodu se bohužel nevěnuje pozornost tomu, že zkušenost zákazníka a s ním související loajalita stojí zejména na chování personálu. Většina prodavaček a prodavačů ani netuší, jak svým chováním ovlivňují spokojenost zákazníků. Nikdo jim to neřekl.

Pokud tedy chcete mít věrné zákazníky (a je to pro vás velmi důležité), pak se musíte této oblasti cíleně věnovat. Prověřovat každý krok nákupu, celý proces a hledat místa, kde můžete zlepšit zákaznickou zkušenost. Potom vás budou zákazníci nejen opakovaně navštěvovat, ale také vás doporučovat. Mezi známými i na sociálních sítích.

Pravidelným autorem blogu o tradičním trhu je Miloš Toman, který vytvořil podnikatelskou koncepci intuitivního marketingu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Související články:

Miloš Toman: Nebezpečné mýty Miloš Toman: Jak bude vypadat prodejna budoucnosti? CoopMiloš Toman: Zákazníci nechtějí značky Miloš Toman: V lednu se rozhoduje o příštích Vánocích

Doporučujeme

Komerční sdělení

Personalizace v logistice e-commerce – případová studie FM Logistic a Lindt

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Soumrak nad EAN kódy?

V poslední době dostávám otázku, zda je SLUNO připraveno na přechod z klasických čárových EAN kódu na 2D kódy. Tento přechod bývá označován za největší změnu od zavedení automatické identifikace pomočí čárových kódů. Jelikož OBIS (náš obchodní informační systém) je určen primárně jako ERP pro maloobchodní společnosti, tak je to pro nás klíčová otázka a […]

Vánoční balicí sady STEPA – novinka od českého výrobce

Vánoce bez stresu – i při balení dárků. Naše nové vánoční balicí sady přinášejí vše, co lidé dnes hledají: jednoduchý výběr, sladěné barvy, krásný výsledek a jistotu, že dárky budou pod stromečkem vypadat dokonale. Praktická volba i malá radost navíc – „nice-to-have“, které se v sezóně mění v must-have. Co sada obsahuje 4× role (70×200 […]

Perfect Catering mění firemní akce v nezapomenutelné zážitky

Jsme tvůrci atmosféry, kde se branding klienta potkává s kulinářskou kreativitou. Kanapky ve firemních barvách, jedlé květy, kouřové efekty, originální koktejly, signature drinky a show barmanů – to vše už v Perfect Catering tvoří základ. V každém detailu hraje roli vizuální wow efekt, který přenese značku klienta přímo na talíř. Udáváme trendy, které spojují udržitelnost, […]

Břevnovský klášter, jedinečný prostor pro váš příští event

Hledáte reprezentativní místo pro vaši firemní akci, které nadchne hosty a zároveň nabídne skvělé zázemí? Objevte břevnovský klášter, místo s příběhem, noblesou a jedinečnou atmosférou, kde historie a moderní event management tvoří dokonalou harmonii. Reprezentativní prostory zvládnou malý workshop i velkou společenskou událost. Přízemí pojme až 300 osob: hlavní prostor Sala Terrena je ideální pro […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

13.–14. 11. 2025, kongres Czech Retail Days, Praha

20.–22. 11. 2025, Gastro Sweet Fest, Praha

27.–28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16.–25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

27.–28. 1. 2026, kongres Samoška, Olomouc

1.–4. 2. 2026, ISM, Kolín nad Rýnem

Profily

Obchod očima Jana Hübnera, zakladatele a CEO společnosti Shopingy: V nákupních centrech expandují polské značky a non-food diskontní řetězce

27. října 2025

Harald Tscherne, spolumajitel, Intersport Austria: Expanze bez udržitelného byznysu nedává smysl

20. října 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required