
V Albertu jsme na podzim vydali v pořadí třetí nefinanční zprávu za rok 2023. Cesta k reportování udržitelnosti ale začala už mnohem dříve. Skoro se dá říct, že před více než 30 lety, kdy se naše obchody objevily na českém trhu, protože odpovědné podnikání, spolupráce s lokálními dodavateli či podpora místních komunit jsou pro nás klíčové od samého začátku. Pokud do naší aktuální zprávy nahlédnete, zjistíte, že tyto aktivity stále rozvíjíme a věnujeme jim velkou pozornost.
Nároky na udržitelnost a její vykazování se dynamicky vyvíjí, ať už z pohledu evropské legislativy, nebo neméně podstatného společenského očekávání a reputace. Jsme rádi, že v naší zprávě dokážeme naplňovat obojí. Už od prvního vydání reportu o udržitelnosti je naším záměrem, aby zpráva přinášela informace odborníkům, ale i široké veřejnosti. Proto v ní najdete soubor dat v podobě ESG přílohy, která jde vstříc blížícím se požadavkům evropské směrnice CSRD, stejně jako řadu příkladů dobré praxe, ale i výzev, kterým v oblasti ESG čelíme.
Co se týče reportování výsledků a cílů do budoucna, můžeme vycházet ze strategie naší mateřské společnosti Ahold Delhaize. To platí především pro oblasti, jako je snižování uhlíkové stopy, redukce plastů či udržitelné zdroje. V mnohých dalších využíváme naše lokální zkušenosti, a to zejména v části S, tedy působení na společnost. Přestože jde o náš v pořadí třetí report o udržitelnosti, některá data sbíráme už téměř desetiletí. To je konkrétně příklad neplýtvání potravinami, což je oblast, na kterou jsme opravdu hrdí. Podíl neprodaných potravin se v našich obchodech dlouhodobě pohybuje kolem jednoho procenta, a i pro toto nízké číslo hledáme smysluplné využití, nejlépe v podobě darování lidem v nouzi.
Jsme největším dárcem potravin a spolupráci s potravinovými bankami neustále rozvíjíme. Jak konkrétně, to si můžeme přečíst právě v našem aktuálním reportu. Na jeho titulní stranu jsme letos dali brokolici. Nebyl to primární záměr, ale myslím, že lepší symbol pro ESG a udržitelnost nenajdete. Když máte dobrý recept, je skvělá a zdravá.
Barbora Vanko, konzultantka pro komunikaci a udržitelnost, Albert ČR
Komentář najdete i v časopise Zboží&Prodej 11/2024.