logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Po hořických Potravinách Švamberk a první prodejně s názvem Naše špajzka v obci Boháňka se...
  • Too Good To Go, společnost se sociálním dopadem a světové tržiště pro hospodaření s přebytky...
  • Řetězec Tesco přivítal zákazníky v modernizované prodejně ve Veselí nad Lužnicí. Rekonstrukce...
  • Řemeslná pekárna Zrno zrnko má v nové pražské městské čtvrti Nuselský pivovar rovnou dvojnásobné...

Miloš Toman: Poctivost se vyplácí

1. dubna 2025
Blog 0
796
Miloš Toman: Poctivost se vyplácí

Nakupoval jsem salámy ve dvou prodejnách. V obou případech byly na řezu už trochu oschlé. V jedné prodavačka odřízla kolečko a vyhodila ho, ve druhé mi salám prodala tak, jak byl. Divíte se, že už chodím jen do té první?

Nebo jsme po ránu nakupovali v pekařství na francouzském vesnici. Prodavačka nás upozornila, že pečivo, které jsme si vybrali, je už od včerejška. A nabídla jiné, čerstvé, ještě teplé. Mohla si říct, že turisty už nikdy neuvidí a podstrčit nám to nejhorší. Ale poctivost jí nedala.

Přečtěte si také
Miloš Toman: Nebezpečné mýty

Poctivost totiž není jen to, že nekrademe. Je důležitá i v přístupu k zákazníkovi. Jejím opakem je heslo „To stačí!“ Ke všemu je ještě záludné. Jakmile si na něj zvyknete, tlačí vás níž a níž. Až se nakonec vaše služby sníží natolik, že zákazníci jdou raději jinam.

Chování prodavaček ovšem zrcadlí postoje majitele prodejny a jejich zaměstnavatele. Nečekejme, že se budou snažit vyhovět co nejlépe samy od sebe. Zvlášť pokud to obchodník považuje za plýtvání nebo zbytečné zdržování. Musí v tom tedy jít příkladem. A nejde jen o otázku mravní. Kolik už jsem dal utržit prodejně, kde nelitovali jednoho odkrojeného kolečka salámu? Přesně tolik, o kolik ta druhá přišla.

Přečtěte si také
Miloš Toman: Dejte nakupujícím místo k objevování

Konkurence je totiž čím dál tím víc. V devadesátých letech stačilo, že obchodník měl zboží. Od té doby neustále přibývají prodejny obchodních řetězců. E-shopy s dovážkou až na práh. Nově i bezobslužné obchody. Ti všichni bojují o vaše peníze. A vyhrát nad nimi můžete jen tím, že se budete chovat jinak.

Dnes tedy v tradičním obchodě nevítězí dobré zboží (to má každý) za dobré ceny (jiní mají nižší), ale postoj. Postoj k zákazníkům, postoj k poctivosti. A zákazníci to dokáží ocenit.

Pravidelným autorem blogu o tradičním trhu je Miloš Toman, který vytvořil podnikatelskou koncepci intuitivního marketingu.

 

 

 

Související články:

Miloš Toman: Nebezpečné mýty Miloš Toman: Dejte nakupujícím místo k objevování Coop Ústí nad OrlicíMiloš Toman: Co stačilo včera, dnes už nestačí

Doporučujeme

Komerční sdělení

Vedoucí prodejny versus AI – kdo vítězí?

Zvládne zkušený vedoucí porazit umělou inteligenci při objednávání zboží na promoakci? Výsledky jsou jasné. Čím méně do procesu zasahuje člověk, tím vyšší obrat a marži prodejna dosahuje. Říkáte si, že to nemůže být pravda? Že přece zkušenosti lidí, kteří prodejny vedou, nejde takto jednoduše nahradit? To si ve slovenských prodejnách COOP říkali také. Proto se […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

21.–26. 8. 2025, mezinárodní agrosalon Země živitelka, České Budějovice

25. 9. 2025, Kongres Čerpačka, Praha

9. 10. 2025, kongres Pharma Profit, Olomouc

Profily

Kateřina Čadilová, předsedkyně a národní koordinátorka, Asociace regionálních značek: O certifikaci regionální značky je dlouhodobě velký zájem

3. července 2025

Obchod očima Petra Baudyše, vedoucího oddělení kvality a udržitelnosti Penny Market: Zlevněné balíčky potravin letos rozšíříme do všech prodejen

25. června 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required