logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Nezávislé ocenění důvěry českých spotřebitelů Nejdůvěryhodnější značka 2025 vyhlásilo výsledky...
  • Společnost Vivantis působící na poli beauty e-commerce otevřela svou první kamennou prodejnu v...
  • Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického...
  • Společnost Unibail-Rodamco-Westfield (URW) otevřela rebrandované nákupní centrum Westfield Černý...

V obci Vysočina mají novou hybridní prodejnu, digitalizace služeb na venkově pokračuje

14. dubna 2025
Zprávy 0
1027
V obci Vysočina mají novou hybridní prodejnu, digitalizace služeb na venkově pokračuje

Ministr průmyslu a obchodu Lukáš Vlček otevřel novou hybridní prodejnu v obci Vysočina, místní části Rváčov. Otevření prodejny, která kombinuje klasický prodejní model s moderními bezobslužnými technologiemi, doprovázelo setkání se starostkami a starosty zaměřené na digitalizaci služeb a inovace v oblasti maloobchodu.

Součástí strategie Ministerstva průmyslu a obchodu (MPO) je také implementační plán zaměřený na rozvoj digitálních řešení v maloobchodu, podporu obslužnosti a investice do udržitelných komunitních projektů. Prodejny s prvky automatizace a provozem 24/7 pomáhají nejen snižovat provozní náklady, ale zároveň přispívají k oživení místních komunit.

Přečtěte si také
V Regensburgu otevřeli autonomní prodejnu Netto Marken-Discount se službou Pick & Go

„Automatizované prodejny pomáhají zachovat dostupnost základních služeb na venkově a umožňují i díky podpoře z našeho ministerstva významným způsobem snižovat zejména provozní náklady,“ říká ministr průmyslu a obchodu Lukáš Vlček.

Přečtěte si také
V režimu 24/7 otevřela prodejna Coop Tip v Černé za Bory u Pardubic, která má i samoobslužné pokladny s AI
Miloš Toman

Během odborné části programu se starostky a starostové obcí seznámili s možnostmi zapojení do dotačních výzev a s příklady dobré praxe. „Nové způsoby prodeje za použití moderních technologií jsou možností, jak zajistit zachování základních služeb na venkově,“ říká starosta obce Vysočina a poslanec Tomáš Dubský. Jak dále komentuje: „Osobně vidím velký potenciál pro využití i v dalších oblastech, jako jsou knihovny, kavárny, komunitní centra, které pomohou oslovit i mladou generaci.“

Obchodní obslužnost je klíčová

Aktivity MPO na podporu maloobchodního prodeje představil ředitel odboru podnikatelského prostředí a obchodního podnikání Pavel Vinkler. Zmínil zejména dotační program Obchůdek 2021+, který pomáhá zachovat obslužnost pro více než 250 tisíc obyvatel, projekt Česko platí kartou, díky kterému si mohou podnikatelé či další instituce, jako obce či neziskové organizace, požádat o platební terminál, terminál v mobilu nebo platební bránu zdarma až na 12 měsíců. Představil také programy Národní rozvojové banky.

„Obchodní obslužnost na venkově je klíčová pro zachování kvality života a ekonomické stability místních komunit, neboť zajišťuje přístup k základním službám, podporuje místní podniky a přispívá k udržitelnosti venkovských oblastí. Proto nabízíme soubor konkrétních podpor pro podnikatele, kteří v těchto oblastech realizují své aktivity,“ říká Pavel Vinkler.

„Naším posláním je vracet život do vesnic. Byli jsme u zrodu první bezobslužné prodejny v ČR před třemi lety a nyní již nastal ten správný čas posunout digitalizaci v obcích na vyšší úroveň, a to v podobě autonomních komunitních center,“ říká jednatel společnosti Knowinstore Pavel Kozler.

V rámci panelové diskuse vystoupili také zástupci technologických společností a maloobchodních sítí, kteří sdíleli své zkušenosti s digitalizací provozů, a to Radek Nachtmann ze společnosti P.V.A. systems, Marek Šíp ze společnosti ArrowSys, Pavel Kozler z Knowinstore, Tomáš Řezníček z Jednoty Hlinsko a Miloslav Hlavsa z Coop Konzumu, družstva.

 

Související články:

V Regensburgu otevřeli autonomní prodejnu Netto Marken-Discount se službou Pick & Go Miloš TomanV režimu 24/7 otevřela prodejna Coop Tip v Černé za Bory u Pardubic, která má i samoobslužné pokladny s AI Nemocnice v Rakovníku má jako první zdravotnické zařízení nonstop prodejnu Jednota, spotřební družstvo České Budějovice, a Jednota, spotřební družstvo v Milevsku, se rozhodly pro fúzi

Doporučujeme

Komerční sdělení

Personalizace v logistice e-commerce – případová studie FM Logistic a Lindt

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Soumrak nad EAN kódy?

V poslední době dostávám otázku, zda je SLUNO připraveno na přechod z klasických čárových EAN kódu na 2D kódy. Tento přechod bývá označován za největší změnu od zavedení automatické identifikace pomočí čárových kódů. Jelikož OBIS (náš obchodní informační systém) je určen primárně jako ERP pro maloobchodní společnosti, tak je to pro nás klíčová otázka a […]

Vánoční balicí sady STEPA – novinka od českého výrobce

Vánoce bez stresu – i při balení dárků. Naše nové vánoční balicí sady přinášejí vše, co lidé dnes hledají: jednoduchý výběr, sladěné barvy, krásný výsledek a jistotu, že dárky budou pod stromečkem vypadat dokonale. Praktická volba i malá radost navíc – „nice-to-have“, které se v sezóně mění v must-have. Co sada obsahuje 4× role (70×200 […]

Perfect Catering mění firemní akce v nezapomenutelné zážitky

Jsme tvůrci atmosféry, kde se branding klienta potkává s kulinářskou kreativitou. Kanapky ve firemních barvách, jedlé květy, kouřové efekty, originální koktejly, signature drinky a show barmanů – to vše už v Perfect Catering tvoří základ. V každém detailu hraje roli vizuální wow efekt, který přenese značku klienta přímo na talíř. Udáváme trendy, které spojují udržitelnost, […]

Břevnovský klášter, jedinečný prostor pro váš příští event

Hledáte reprezentativní místo pro vaši firemní akci, které nadchne hosty a zároveň nabídne skvělé zázemí? Objevte břevnovský klášter, místo s příběhem, noblesou a jedinečnou atmosférou, kde historie a moderní event management tvoří dokonalou harmonii. Reprezentativní prostory zvládnou malý workshop i velkou společenskou událost. Přízemí pojme až 300 osob: hlavní prostor Sala Terrena je ideální pro […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

13.–14. 11. 2025, kongres Czech Retail Days, Praha

20.–22. 11. 2025, Gastro Sweet Fest, Praha

27.–28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16.–25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

27.–28. 1. 2026, kongres Samoška, Olomouc

1.–4. 2. 2026, ISM, Kolín nad Rýnem

Profily

Obchod očima Jana Hübnera, zakladatele a CEO společnosti Shopingy: V nákupních centrech expandují polské značky a non-food diskontní řetězce

27. října 2025

Harald Tscherne, spolumajitel, Intersport Austria: Expanze bez udržitelného byznysu nedává smysl

20. října 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required