
Zvládne zkušený vedoucí porazit umělou inteligenci při objednávání zboží na promoakci? Výsledky jsou jasné. Čím méně do procesu zasahuje člověk, tím vyšší obrat a marži prodejna dosahuje.
Říkáte si, že to nemůže být pravda? Že přece zkušenosti lidí, kteří prodejny vedou, nejde takto jednoduše nahradit? To si ve slovenských prodejnách COOP říkali také. Proto se novinka Promo Forecast AI od společnosti Sluno testovala déle než půl roku hned v deseti různých prodejnách. Výsledek byl však natolik přesvědčivý, že se hned po testu začalo s implementací do celé prodejní sítě.
Vedoucí často přizpůsobují objednávky zboží svým pocitům a preferencím. To ale vede ke ztraceným prodejům a nespokojeným zákazníkům. Umělá inteligence se oproti tomu řídí exaktními daty, učí se z minulých promoakcí a dokáže přesně reagovat i na regionální specifika.
Tam, kde systém Promo Forecast AI nevyužívali, vzrostly tržby v průměru jen o 5 %, zatímco s využitím nástrojů AI šlo o 12,9 % nárůst. To je v rychloobrátkovém retailovém byznysu poměrně významný rozdíl. Vedoucí prodejen ocenili zefektivnění objednávek a více času na jiné úkoly. Pro management je klíčové, že know-how zůstává v systému a nezávisí na jednotlivcích.
Díky úspěchu pilotu nyní Promo Forecast AI běží na všech prodejnách COOP Jednota Čadca a inspiruje další sítě na Slovensku.
Kontaktní e-mailová adresa: lvaclavik@u-sluno.cz
Odkaz na stránku: Retail | Sluno