
Německá maloobchodní skupina Müller vstoupila do deváté evropské země, svůj první obchod otevřela na Slovensku. Prodejna slouží od poloviny června zákazníkům v Trenčíně na západním Slovensku. Najdou ji v obchodním centru City Park. Společnost uvádí, že otevření neznamená jen vstup na nový trh, ale také další milník v její strategii evropské expanze. Jak jsme již psali, i když to retailer aktuálně neavizuje, zřejmě následně zamíří také do České republiky.
Na ploše více než 1 500 metrů čtverečních nabídne prodejna Müller široký výběr produktů od drogerie, parfumerie a papírnictví přes punčochové zboží, multimédia a hračky až po domácí potřeby a galanterii. Sortiment doplňují bio potraviny a přírodní kosmetika. S výběrem produktů pořadí kvalifikovaní zaměstnanci.
„Věříme, že přinášíme na Slovensko jedinečný koncept, kterým oslovíme široké spektrum zákazníků. Nabídka byla pečlivě vytvořena tak, aby vyhovovala různým potřebám i vkusu. Zároveň přináší pestrý výběr produktů s garancí vysoké kvality za atraktivní ceny,“ komentuje společnost svůj příchod na slovenský trh.
Pět dalších lokalit s celkovou prodejní plochou kolem 8000 metrů čtverečních je v současné době v konkrétním jednání nebo realizaci. To odpovídá počátečnímu objemu investic ve výši přibližně 14,7 milionu eur během prvních 24 měsíců. Čtyři z plánovaných prodejen se nacházejí v hlavním městě Bratislavě a další se plánuje v Nitře. Celkově si Müller klade za cíl mít v zemi až 25 poboček.
Strategický význam pro východní Evropu
„Slovensko hraje pro firmu klíčovou roli ve východní Evropě. Geograficky tvoří ideální most mezi již zavedenými zdrojovými trhy Rakouska, Maďarska, Slovinska a Chorvatska. Kromě pokračující expanze v západní Evropě nabízejí východoevropské země také stabilní ekonomické struktury, rostoucí střední třídu a rostoucí kupní sílu, tedy faktory, které zvyšují atraktivitu trhu,“ vysvětluje společnost.
Jak dodává, Slovensko je dobře propojené logisticky, právně stabilní a má infrastrukturu, kterou lze optimálně integrovat do stávajících dodavatelských řetězců: „Müller se svým vstupem na trh čelí vysoce konkurenčnímu prostředí, ale jasně se odlišuje. Na rozdíl od tradičních drogerií se staví jako multifunkční značková prodejna s hybridním konceptem, který zahrnuje drogerie, parfumerie, přírodní kosmetiku, hračky, domácí potřeby a papírnictví.“ Společnost nabízí více než 195 000 položek v sortimentu včetně přibližně 7 000 produktů privátních značek.
Přítomnost značky a digitální loajalita zákazníků
Müller touto expanzí sleduje posílení povědomí o značce: „Důraz je kladen na integrovaný přístup kombinující kamenný maloobchod, digitální loajalitu zákazníků a lokálně přizpůsobenou produktovou řadu.“ Krátce po uvedení na trh bude pro slovenský trh spuštěna také aplikace Müller, což je klíčový nástroj pro personalizované nabídky a moderní nákupní zážitky.
„Rozvoj slovenského trhu podtrhuje stabilitu a strategické směřování naší společnosti. Všem zdejším zaměstnancům přeji hodně úspěchů a jsem přesvědčen, že společně dosáhneme udržitelného růstu,“ říká majitel společnosti Erwin Müller.
Slovenské prodejny budou zásobovány zbožím přes centrální logistické centrum v německém Ulmu. Deklarace vyřizuje maďarská pobočka v Letenye, odkud probíhá distribuce na Slovensko.
„Díky ambicióznímu investičnímu plánu, diferencovanému maloobchodnímu konceptu a digitální blízkosti zákazníkům Müller podtrhuje svou roli jednoho z předních evropských maloobchodníků. Expanze na Slovensko je více než jen další vstup na trh. Je to strategický krok směrem k propojenému a udržitelnému evropskému maloobchodnímu modelu,“ uvádí společnost.
Společnost Müller Holding je zastoupena v devíti zemích po celé Evropě s více než 950 prodejnami. Společnost v současné době zaměstnává přibližně 35 500 lidí a přibližně 800 stážistů.