logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Nezávislé ocenění důvěry českých spotřebitelů Nejdůvěryhodnější značka 2025 vyhlásilo výsledky...
  • Společnost Vivantis působící na poli beauty e-commerce otevřela svou první kamennou prodejnu v...
  • Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického...
  • Společnost Unibail-Rodamco-Westfield (URW) otevřela rebrandované nákupní centrum Westfield Černý...

Nejlepší biopotravinou roku 2025 je smetana ve skle od společnosti Naše Farmy Pá-Pá

5. září 2025
Zprávy 0
434
Nejlepší biopotravinou roku 2025 je smetana ve skle od společnosti Naše Farmy Pá-Pá

Pro-Bio Svaz ekologických zemědělců vyhlásil výsledky soutěže Nejlepší biopotravina roku 2025. Celkovým vítězem se stala Smetana bio ve vratných sklenicích od společnosti Naše Farmy Pá-Pá. V dalších kategoriích uspěly například bio kančí šunka, jablečný mošt či jablečný ocet. Nejlepším biovínem se stala Pálava z Bio vinařství Víno Marcinčák v Mikulově. Soutěž určená tuzemským výrobcům a producentům biopotravin se letos uskutečnila už po čtyřiadvacáté.

Nejlepší biopotravinou roku 2025 se stala Smetana bio od značky Naše Farmy Pá-Pá. Podle Pavla Maurera, předsedy poroty, vynikla zejména svou výjimečnou chutí. Díky plnění do vratných sklenic si zachovává maximální čerstvost a zároveň snižuje ekologickou stopu.

Přečtěte si také
Obchod očima Kamila Demutha, CEO společnosti Scuk.cz: Náš nový velkoobchod s farmářským zbožím cílí i na nezávislý maloobchodní trh

„Impulsem bylo co nejlépe využít mléko v bio kvalitě a propojit moderní, šetrné zpracování s respektem k přírodě i zvířatům. Produkt navazuje na tradici ekologického hospodaření v srdci Vysočiny a spojuje moderní technologie s úctou k surovině,“ říká Ondřej Páral, jednatel a majitel společnosti Naše Farmy Pá-Pá, která kromě bio mléčných produktů vyrábí také masné výrobky.

Společnost klade důraz na využívání vratných sklenic, které podtrhují čerstvost a chuť výrobků a zároveň zvyšují jejich ekologickou hodnotu. Sklo nijak neovlivňuje původní vlastnosti smetany a vracením obalů se navíc daří omezovat dopady na životní prostředí.

Přečtěte si také
Biopotravinou roku 2024 se stal Bio Přeštík v plechu

„Smetana byla jasnou volbou. Na první pohled působí jako obyčejný a téměř tuctový produkt, ale ve skutečnosti je velmi unikátní. V ekologickém režimu, v kvalitě bio a od tuzemských ekofarem je smetanu opravdu obtížné získat. Navíc tato konkrétní je chuťově výjimečná – a to díky kvalitě vstupní suroviny i dlouholetým zkušenostem zpracovatele,“ doplňuje Kateřina Urbánková, manažerka Pro-Bio Svazu ekologických zemědělců.

Smetana je vyráběna z bio mléka, které firmě dodává moderní kravín v Rožné na Vysočině. Zákazníci ji najdou v prodejnách Naše Farmy Pá-Pá v Rožné a v Kuřimi nebo ve vybraných bio obchodech po celé ČR. „Je to pro nás nejen potvrzením společné práce, ale hlavně inspirací k dalšímu rozvoji ekologického zemědělství. Každý zákazník, který si vybere naše produkty, podpoří férovou a udržitelnou výrobu,“ dodává Ondřej Páral.

Zaujala i kančí šunka a produkty z jablek

V soutěži uspěla i řada dalších výrobků. Společnost Naše Farmy Pá-Pá získala ocenění také v kategorii Nejlepší steakové bio maso s vepřovým T-bone steakem. V kategorii masných výrobků porotu zaujala bio kančí šunka z přeštického plemene z Biofarmy Sasov. Mezi rostlinnými biopotravinami zvítězil bio jablečný mošt ze Statku Cidlina. V kategorii gastronomických produktů a pochutin byl nejlépe hodnocen hostětínský jablečný bio ocet z Moštárny Hostětín. Titul Biovíno roku si odnesla Pálava, Výběr z bobulí 2024 z bio vinařství Víno Marcinčák v Mikulově. Do letošního ročníku soutěže se přihlásilo celkem 141 výrobků.

O vítězích v jednotlivých kategoriích i o celkovém vítězi rozhoduje odborná porota složená ze zástupců z různých profesních oblastí. Již tradičním členem je vždy někdo z redakce časopisu Zboží&Prodej. Letos ji tvořilo 18 členů, včetně Pavla Gregora, redaktora Zboží&Prodej.

„Práce poroty se každoročně vyvíjí, zvažujeme nová nebo vylepšujeme původní kritéria hodnocení. V posledních ročnících jsme například začali posuzovat i odpovědné chování biofarmářů, zaměstnávání handicapovaných či potřebných nebo smysluplné využívání vodních zdrojů. Stejně tak se snažíme, aby složení poroty bylo odborně i profesně pestré a zároveň harmonické,“ vysvětluje předseda poroty Pavel Maurer.

Úspěch v soutěži přináší výrobcům nejen prestiž a mediální pozornost, ale také cennou zpětnou vazbu. Oceněné produkty se pravidelně představují na akcích v Česku i v zahraničí. Čeští zákazníci je mohou ochutnat například na Festivalu bio vín a sýrů, který proběhne 20. září v Mikulově. Akce se koná pod záštitou ministra zemědělství a ústředního ředitele Státní zemědělské a potravinářské inspekce.

Září – Měsíc biopotravin

Vyhlášením vítězů na tiskové konferenci v pražském OC Palladium byl zároveň odstartován 21. ročník kampaně Září – Měsíc biopotravin. „Září již tradičně patří kampani na podporu biopotravin a ekologického zemědělství, a právě soutěž o biopotravinu roku významně pomáhá v popularizaci produktů ekologického zemědělství mezi veřejností. Lidé již dnes, i díky různým akcím a projektům našeho resortu, bezpečně poznají biopotraviny podle oficiálního značení. Zároveň více vnímají význam ekologického zemědělství pro chovaná zvířata, kvalitu půdy, vody i pro krajinu a životní prostředí, ve kterém žijeme,“ uvádí ministr zemědělství Marek Výborný.

Česká republika je jedenáctou zemí světa s největším podílem ekologického zemědělství na celkové výměře zemědělské půdy. Aktuálně je v ČR 17,51 procenta veškeré zemědělské půdy obhospodařováno v režimu ekologického zemědělství, což představuje více než 618 tisíc hektatů. Do roku 2030 by měl tento podíl vzrůst na 25 procent.

Trh s biopotravinami roste

Trh s biopotravinami v České republice nadále roste. V roce 2023 dosáhl celkový obrat českých subjektů včetně vývozu 11,76 miliardy Kč, což představuje meziroční nárůst o 6,7 procenta. Průměrná roční spotřeba na obyvatele činila 680 korun a podíl biopotravin na celkové spotřebě potravin a nápojů byl 1,59 procenta.

Většina biopotravin (61 procent) je stále dovážena, přibližně čtvrtina dovezených biopotravin je dále reexportována (u distributorů, kteří jsou zároveň výrobci, více než polovina), zároveň roste objem biopotravin dovážený maloobchodními řetězci. Celkem 87 procent českých výrobců biopotravin sice uplatňuje rozhodující část své produkce (minimálně 75 procent) na domácím trhu, zároveň ale významnou část tuzemských bio surovin (produkce z ekofarem) vyvážejí, což je příležitost pro zpracovatelský sektor i obchodní síť v ČR.

Biopotraviny se prosazují i ve veřejném stravování

Letošní září přináší řadu změn pro stravování ve školách. Školní jídelny obsluhující více než 180 strávníků by měly vařit minimálně ze dvou procent biopotravin, co se hmotnostního podílu týče, od roku 2028 se plánuje pět procent. Alespoň toto množství biopotravin z celkově nakoupených potravin by postupně měly zařadit všechny veřejné instituce, a to dle takzvaných minimálních standardů odpovědného veřejného zadávání, které připravuje Ministerstvo pro místní rozvoj ČR. „Zařazení biopotravin do veřejného stravování je součástí Akčního plánu ČR pro rozvoj ekologického zemědělství v letech 2021–2027. Tento krok osobně velmi vítám,“ říká Marek Výborný.

Nová opatření, která doporučují minimální podíl pět procent biopotravin ve veřejném stravování, se týkají například nemocnic, domovů seniorů, menz, státní správy a dalších veřejných zadavatelů. Ačkoliv se školská zařízení z hlediska stravovacích služeb řídí odlišnou legislativou, cíl zůstává stejný – postupné zavádění a následné navyšování podílu biopotravin. „Jsem moc ráda, že školní jídelny mají možnost si v tomto školním roce biopotraviny samy vyzkoušet, než se stanou pevnou součástí jejich jídelníčku. Vnímám to jako velmi důležitý krok a prostor pro práci s nimi, byť řada jídelen už s biopotravinami aktivně pracuje,“ doplňuje manažerka Svazu Pro-Bio Kateřina Urbánková.

Během září a října se uskuteční řada akcí pro veřejnost – farmářské trhy, slavnosti, dny otevřených dveří na ekofarmách, soutěže na sociálních sítích i ochutnávky biopotravin. Kampaň je propojena s projektem Poznej svého farmáře.

 

 

Související články:

Obchod očima Kamila Demutha, CEO společnosti Scuk.cz: Náš nový velkoobchod s farmářským zbožím cílí i na nezávislý maloobchodní trh Biopotravinou roku 2024 se stal Bio Přeštík v plechu O možnost používat označení Regionální potravina letos soutěžilo téměř 500 výrobců s více než 1 900 produkty SOCR ČR: Prodej biopotravin roste trojnásobným tempem oproti konvenčním potravinám, chybí česká produkce

Doporučujeme

Komerční sdělení

Personalizace v logistice e-commerce – případová studie FM Logistic a Lindt

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Soumrak nad EAN kódy?

V poslední době dostávám otázku, zda je SLUNO připraveno na přechod z klasických čárových EAN kódu na 2D kódy. Tento přechod bývá označován za největší změnu od zavedení automatické identifikace pomočí čárových kódů. Jelikož OBIS (náš obchodní informační systém) je určen primárně jako ERP pro maloobchodní společnosti, tak je to pro nás klíčová otázka a […]

Vánoční balicí sady STEPA – novinka od českého výrobce

Vánoce bez stresu – i při balení dárků. Naše nové vánoční balicí sady přinášejí vše, co lidé dnes hledají: jednoduchý výběr, sladěné barvy, krásný výsledek a jistotu, že dárky budou pod stromečkem vypadat dokonale. Praktická volba i malá radost navíc – „nice-to-have“, které se v sezóně mění v must-have. Co sada obsahuje 4× role (70×200 […]

Perfect Catering mění firemní akce v nezapomenutelné zážitky

Jsme tvůrci atmosféry, kde se branding klienta potkává s kulinářskou kreativitou. Kanapky ve firemních barvách, jedlé květy, kouřové efekty, originální koktejly, signature drinky a show barmanů – to vše už v Perfect Catering tvoří základ. V každém detailu hraje roli vizuální wow efekt, který přenese značku klienta přímo na talíř. Udáváme trendy, které spojují udržitelnost, […]

Břevnovský klášter, jedinečný prostor pro váš příští event

Hledáte reprezentativní místo pro vaši firemní akci, které nadchne hosty a zároveň nabídne skvělé zázemí? Objevte břevnovský klášter, místo s příběhem, noblesou a jedinečnou atmosférou, kde historie a moderní event management tvoří dokonalou harmonii. Reprezentativní prostory zvládnou malý workshop i velkou společenskou událost. Přízemí pojme až 300 osob: hlavní prostor Sala Terrena je ideální pro […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

13.–14. 11. 2025, kongres Czech Retail Days, Praha

20.–22. 11. 2025, Gastro Sweet Fest, Praha

27.–28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16.–25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

27.–28. 1. 2026, kongres Samoška, Olomouc

1.–4. 2. 2026, ISM, Kolín nad Rýnem

Profily

Obchod očima Jana Hübnera, zakladatele a CEO společnosti Shopingy: V nákupních centrech expandují polské značky a non-food diskontní řetězce

27. října 2025

Harald Tscherne, spolumajitel, Intersport Austria: Expanze bez udržitelného byznysu nedává smysl

20. října 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required