logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Nezávislé ocenění důvěry českých spotřebitelů Nejdůvěryhodnější značka 2025 vyhlásilo výsledky...
  • Společnost Vivantis působící na poli beauty e-commerce otevřela svou první kamennou prodejnu v...
  • Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického...
  • Společnost Unibail-Rodamco-Westfield (URW) otevřela rebrandované nákupní centrum Westfield Černý...

Ecobat: Obchody vybraly loni 580 tun starých baterií

10. října 2025
Zprávy 0
316
Ecobat: Obchody vybraly loni 580 tun starých baterií

Podle aktuální zprávy neziskové společnosti Ecobat, která se zabývá sběrem a recyklací baterií, lidé vrátili v loňském roce prostřednictvím obchodů 580 tun malých přenosných baterií. Do kategorie přenosných baterií se počítají zejména tužkové, mikrotužkové a knoflíkové baterie. Vybrané množství obchodníky odpovídá zhruba 26 miliónům kusů tužkových baterií. 

Přečtěte si také
Tesco představuje inovativní balení na mleté maso s úsporou plastu o více než 80 %
Tesco

Nejvíce starých baterií odevzdali zákazníci v prodejnách Lidl (37 tun), Skupiny Coop (34 tun) a Albert (23 tun). Na velké obchodní řetězce s elektronikou a potravinami připadá 180 tun vybraných baterií, o dalších 300 tun se postaraly DYI řetězce a další druhy prodejen. Z celkem 28 000 sběrných míst, kde lze staré baterie odevzdat, obchody představují přibližně 42 procent. Další sběrná místa nabízejí obce, školy či úřady.

Přečtěte si také
Zelená transformace jako příležitost. Pro Evropu, Česko i firemní sféru

Vysbírat se daří polovinu

Aktuálně se daří sbírat zhruba 48 procent prodaných malých přenosných baterií. Spotřebitelé se zároveň učí třídit i větší baterie z domácí elektroniky či ručního aku-nářadí. Z hlediska typu převládají mezi vytříděnými alkalické baterie, roste však počet lithiových baterií používaných v mobilech, ručním nářadí nebo počítačích.

„Spolupráce s obchodníky je zásadní pro zajištění vysoké míry sběru baterií a tím i ochranu životního prostředí. V malých přenosných baterií si i díky této spolupráci vede Česká republika velmi dobře a plní požadavky EU. Ty se však budou postupně zvyšovat až na 73 procent v roce 2030, takže celkový sběr bude muset výrazně narůst,“ vysvětluje Kateřina Vránková, obchodní ředitelka společnosti Ecobat. Ještě větší výzvu podle Kateřiny Vránkové představuje nutné zvýšení sběru baterií z elektrokol a průmyslových baterií, kde naopak Česká republika už nyní spíše zaostává.

Související články:

TescoTesco představuje inovativní balení na mleté maso s úsporou plastu o více než 80 % Zelená transformace jako příležitost. Pro Evropu, Česko i firemní sféru Billa vydala Zprávu o udržitelnosti 2024 Albert představil výsledky v udržitelnosti. Dál navyšuje potravinové dary a sází na upcycling

Doporučujeme

Komerční sdělení

Personalizace v logistice e-commerce – případová studie FM Logistic a Lindt

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Soumrak nad EAN kódy?

V poslední době dostávám otázku, zda je SLUNO připraveno na přechod z klasických čárových EAN kódu na 2D kódy. Tento přechod bývá označován za největší změnu od zavedení automatické identifikace pomočí čárových kódů. Jelikož OBIS (náš obchodní informační systém) je určen primárně jako ERP pro maloobchodní společnosti, tak je to pro nás klíčová otázka a […]

Vánoční balicí sady STEPA – novinka od českého výrobce

Vánoce bez stresu – i při balení dárků. Naše nové vánoční balicí sady přinášejí vše, co lidé dnes hledají: jednoduchý výběr, sladěné barvy, krásný výsledek a jistotu, že dárky budou pod stromečkem vypadat dokonale. Praktická volba i malá radost navíc – „nice-to-have“, které se v sezóně mění v must-have. Co sada obsahuje 4× role (70×200 […]

Perfect Catering mění firemní akce v nezapomenutelné zážitky

Jsme tvůrci atmosféry, kde se branding klienta potkává s kulinářskou kreativitou. Kanapky ve firemních barvách, jedlé květy, kouřové efekty, originální koktejly, signature drinky a show barmanů – to vše už v Perfect Catering tvoří základ. V každém detailu hraje roli vizuální wow efekt, který přenese značku klienta přímo na talíř. Udáváme trendy, které spojují udržitelnost, […]

Břevnovský klášter, jedinečný prostor pro váš příští event

Hledáte reprezentativní místo pro vaši firemní akci, které nadchne hosty a zároveň nabídne skvělé zázemí? Objevte břevnovský klášter, místo s příběhem, noblesou a jedinečnou atmosférou, kde historie a moderní event management tvoří dokonalou harmonii. Reprezentativní prostory zvládnou malý workshop i velkou společenskou událost. Přízemí pojme až 300 osob: hlavní prostor Sala Terrena je ideální pro […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

13.–14. 11. 2025, kongres Czech Retail Days, Praha

20.–22. 11. 2025, Gastro Sweet Fest, Praha

27.–28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16.–25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

27.–28. 1. 2026, kongres Samoška, Olomouc

1.–4. 2. 2026, ISM, Kolín nad Rýnem

Profily

Obchod očima Jana Hübnera, zakladatele a CEO společnosti Shopingy: V nákupních centrech expandují polské značky a non-food diskontní řetězce

27. října 2025

Harald Tscherne, spolumajitel, Intersport Austria: Expanze bez udržitelného byznysu nedává smysl

20. října 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required