logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Obchod očima…
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Na tradičním trhu
    • Lidské zdroje
    • Trh pod lupou
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • Newsletter
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Speciály
  • TOP 50
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Nezávislé ocenění důvěry českých spotřebitelů Nejdůvěryhodnější značka 2025 vyhlásilo výsledky...
  • Společnost Vivantis působící na poli beauty e-commerce otevřela svou první kamennou prodejnu v...
  • Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického...
  • Společnost Unibail-Rodamco-Westfield (URW) otevřela rebrandované nákupní centrum Westfield Černý...

Obchod očima Jana Hübnera, zakladatele a CEO společnosti Shopingy: V nákupních centrech expandují polské značky a non-food diskontní řetězce

27. října 2025
Profily 0
563
Obchod očima Jana Hübnera, zakladatele a CEO společnosti Shopingy: V nákupních centrech expandují polské značky a non-food diskontní řetězce

V nákupních centrech a retail parcích dnes zažívají kromě polských a korejských značek a nepotravinářských diskontů velký úspěch také outletová centra. „V současné době jsou asi nejúspěšnějším segmentem nákupních center. Pro mnoho značek jsou dnes outlety jedním ze základních pilířů jejich existence. Nejedná se již o prodej starších kolekcí, ale hlavně o speciální produkci zboží určené výhradně pro outlety,“ uvádí v rozhovoru Jan Hübner, zakladatel a CEO společnosti Shopingy, která monitoruje změny nájemní struktury nájemců v nákupních centrech a sleduje 7 000 nákupních center, retail parků a outletů v téměř celé Evropě. 

Jaké jsou dnes nejsilnější trendy v tuzemských nákupních centrech a retail parcích, co se týká složení nájemců a zájmu zákazníků?

V současné době pozorujeme dva hlavní trendy. Tím prvním je expanze polských značek. Vedle již u nás zavedených polských brandů jako například CCC, Sinsay, Gate, House a podobně se začínají objevovat další značky jako Hebe, Medicine, Kodano. Nájemci z Polska se tak stávají klíčoví pro většinu tuzemských pronajímatelů. Druhým trendem je potom velký rozvoj diskontních řetězců. Již etablované Action, Tedi, Pepco či Kik letos doplnil i německý Woolworth. Je potřeba poznamenat, že oba tyto trendy nevznikly v poslední době, ale trvají již několik let a lze je pozorovat i v jiných evropských zemích.

Výraznou změnu přinesla covidová pandemie. Jak se tato doba dnes odráží v nákupních centrech a retail parcích?

Covidová pandemie určitě změnila strukturu nájemců v nákupních centrech, i když ne tak dramaticky, jak se v průběhu pandemie očekávalo. Apokalyptické prognózy prázdných budov se nenaplnily a návštěvníci se do center vrátili. Nájemci se určitě začali chovat daleko obezřetněji, co se týká otevírání nových poboček. Řada do té doby známých a zavedených značek z trhu zmizela, ale objevily se nové. Za hlavní výsledek pandemie bych považoval již zmíněný celoevropský boom diskontních non-food nájemců. Centra se také stávají více místem trávení času a s tím roste i podíl služeb na nájemní struktuře, například coworkingových prostor.

Které z aktuálních trendů v cizině lze časem očekávat také u nás?

Tuzemský trh více méně kopíruje trendy v ostatních evropských zemí. K těm nejnovějším patří například prodej asijských produktů. Jedná se hlavně o menší markety asijských potravin a prodejny korejské kosmetiky. Tyto typy obchodů se začínají letos silně rozvíjet ve všech evropských zemích včetně ČR. Zatím se u nás příliš neprojevil rozvoj udržitelných obchodů, jako jsou například second handy. Tento trend je velmi silný ve Skandinávii a začíná se objevovat i na dalších evropských trzích.

Čemu lze připsat současný zvýšený zájem o outletová centra?

Outletová centra jsou v současné době asi nejúspěšnějším segmentem nákupních center. Pro mnoho značek jsou dnes outlety jedním ze základních pilířů jejich existence. Nejedná se již o prodej starších kolekcí, ale hlavně o speciální produkci zboží určené výhradně pro outlety. Díky nižší ceně pak outlety mohou úspěšně konkurovat on-line prodejům. Dalším důvodem úspěchu je pak jiná struktura nájemních smluv ve srovnání s klasickými centry. Management center má díky obratovému nájemnému větší vliv na fungování jednotlivých obchodů. V České republice jsou čtyři outletová centra a struktura jejich nájemců je naprosto srovnatelná s outletovými centry v zahraničí.

Jakým způsobem Shopingy monitoruje nákupní centra v tuzemsku i Evropě?

Shopingy je unikátní digitální platforma, která monitoruje změny nájemní struktury nájemců v nákupních centrech. V současné době sledujeme 7 000 nákupních center, retail parků a outletů v téměř celé Evropě. Od loňského roku monitorujeme i outlety v USA a Kanadě. Platforma jako jediná na trhu zaznamenává každý měsíc nově otevřené a zavřené obchody v nákupních centrech. K našim zákazníkům patří největší globální hráči na trhu, a to z oblasti nájemců, provozovatelů center a realitních agentur. Patří mezi ně například ECE. Pandora, Rituals, Via Outlets, JD Sports, CBRE a mnoho dalších. Do konce roku plánujeme spuštění naší služby i pro země Blízkého východu.

Data z naší platformy pomáhají klientům například při rozhodování o expanzi značek nebo při hledání nových nájemců v nákupních centrech. Naší ambicí je pomocí digitalizace a umělé inteligence změnit současný způsob pronájmů prostor v nákupních centrech na globální úrovni.

Více informací lze najít na www.shopingy.com.

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

Komerční sdělení

Personalizace v logistice e-commerce – případová studie FM Logistic a Lindt

Personalizace produktů čím dál častěji přesahuje rámec oděvního, šperkařského nebo kosmetického průmyslu. Tento trend rychle roste rovněž v potravinářském sektoru, kde spotřebitelé očekávají, že si budou moci vytvořit produkty na míru podle svých individuálních preferencí. To je pro výrobce náročná výzva, ale také obrovská příležitost, jak si vybudovat loajalitu a vyniknout na trhu. Spolupráce společnosti […]

Soumrak nad EAN kódy?

V poslední době dostávám otázku, zda je SLUNO připraveno na přechod z klasických čárových EAN kódu na 2D kódy. Tento přechod bývá označován za největší změnu od zavedení automatické identifikace pomočí čárových kódů. Jelikož OBIS (náš obchodní informační systém) je určen primárně jako ERP pro maloobchodní společnosti, tak je to pro nás klíčová otázka a […]

Vánoční balicí sady STEPA – novinka od českého výrobce

Vánoce bez stresu – i při balení dárků. Naše nové vánoční balicí sady přinášejí vše, co lidé dnes hledají: jednoduchý výběr, sladěné barvy, krásný výsledek a jistotu, že dárky budou pod stromečkem vypadat dokonale. Praktická volba i malá radost navíc – „nice-to-have“, které se v sezóně mění v must-have. Co sada obsahuje 4× role (70×200 […]

Perfect Catering mění firemní akce v nezapomenutelné zážitky

Jsme tvůrci atmosféry, kde se branding klienta potkává s kulinářskou kreativitou. Kanapky ve firemních barvách, jedlé květy, kouřové efekty, originální koktejly, signature drinky a show barmanů – to vše už v Perfect Catering tvoří základ. V každém detailu hraje roli vizuální wow efekt, který přenese značku klienta přímo na talíř. Udáváme trendy, které spojují udržitelnost, […]

Břevnovský klášter, jedinečný prostor pro váš příští event

Hledáte reprezentativní místo pro vaši firemní akci, které nadchne hosty a zároveň nabídne skvělé zázemí? Objevte břevnovský klášter, místo s příběhem, noblesou a jedinečnou atmosférou, kde historie a moderní event management tvoří dokonalou harmonii. Reprezentativní prostory zvládnou malý workshop i velkou společenskou událost. Přízemí pojme až 300 osob: hlavní prostor Sala Terrena je ideální pro […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

13.–14. 11. 2025, kongres Czech Retail Days, Praha

20.–22. 11. 2025, Gastro Sweet Fest, Praha

27.–28. 11. 2025, kongres Slovlog, Bratislava

16.–25. 1. 2026, Grüne Woche, Berlín

27.–28. 1. 2026, kongres Samoška, Olomouc

1.–4. 2. 2026, ISM, Kolín nad Rýnem

Profily

Obchod očima Jana Hübnera, zakladatele a CEO společnosti Shopingy: V nákupních centrech expandují polské značky a non-food diskontní řetězce

27. října 2025

Harald Tscherne, spolumajitel, Intersport Austria: Expanze bez udržitelného byznysu nedává smysl

20. října 2025
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz

Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editorka
Gabriela Bachárová
tel.: +420 739 737 258
e-mail: gabriela.bacharova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Newsletter
Přihlaste se k odběru newsletteru a mějte každý týden v e-mailové schránce přehled aktuálního dění v retailu.



© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required