Nejeden obchodník je přesvědčen, že prodej závisí na dvou faktorech: ceně a náhodě. Není to pravda. Rozhodují zcela jiné věci. Prodejna není jenom zboží a nakupování není jen jeho pořizování....
Tradiční obchodníci často odmítají výzvy k modernizaci prodejny, protože „na to nemají“. Stejně tak schází čas, pokud jde o budování vztahů se zákazníky. Je však možné brát tyto požadavky na lehkou váhu a odkládat je „až na...
Na tvorbě cen není nic mechanického. Kdo postupuje tak, že k pořizovací ceně přidá standardní marži, ten se připravuje nejen o tržby, ale také o zákazníky. Ačkoliv se takové tvrzení zdá přehnané, opak je pravdou. Proč tomu tak...
V rámci mapování trhu v oblasti reklamních a dárkových předmětů jsme zjistili, že ještě před pěti lety se velmi málo výrobců a distributorů v tomto oboru zabývalo udržitelností. Dnes již můžeme s jistotou říci, že eko výrobky...
Tržby v maloobchodě už sedm měsíců za sebou klesají a nejvíc je to znát v oboru potravin. Nezbývá nic jiného, než čekat, až se trend otočí? Nebo se dá něco dělat? Obchodníci, kteří zvýší aktivitu, mohou této situace využít....
Měl jsem možnost pozorovat zblízka krátký život jedné prodejny pečiva. Vydržela půl roku, už je místo ní jiná. Kdybych to ovšem vedení pekárny, která ji provozovala, na základě svých zkušeností řekl už na začátku,...
Když Howard Schultz definoval své kavárny Starbucks Coffee jako třetí místo mezi prací a domovem, významně tím přispěl k jejich úspěchu a rozšíření. Lidé právě takovou zastávku na cestě domů potřebovali. Neplatí to však jen...
Starý, už nevyhovující způsob prodeje se spoléhá na zboží a především ceny. Jenže přestává fungovat. To, co na počátku bylo v centru pozornosti, je dnes nezajímavým každodenním zvykem. V roce 2004 byl podíl zboží prodávaného v...
Značku Seventh Generation lze označit jako průkopníka, který přináší čistotu pro vaši domácnost šetrnou k přírodě. Během následujících let nebude z pohledu ekologie důležité, v jakém oboru podnikáte. Šetrný a udržitelný...
Jakou zvolit strategii tak, aby odpovídala současné situaci? Podívejme se na dva trendy, které spolu souvisejí a které v podstatě napovídají, kterou cestou se vydat. Za prvé si povšimněme, že e-shopům, které v době covidu...
Role emocí je stále velmi významná pro rozhodnutí výběru produktu v místě prodeje. A právě v posledních dvou letech, kdy kamenné obchody ztratily významné procento ze svých obratů na úkor e-commerce, se mnoho kamenných obchodů...