V maloobchodě existují nebezpečné mýty. Nebezpečné proto, že na první pohled vypadají rozumně a nejednoho obchodníka ani nenapadne o nich zapochybovat. Podívejme se teď na tři z nich. První říká,...
Tématem podzimu se v potravinářském maloobchodě patrně stane otázka, jak nakupující zareagují na růst cen v posledních měsících a letech. Až do poloviny roku jsme viděli prudký pokles maloobchodních tržeb (ve stálých cenách,...
Měly to být prodejny budoucnosti, ale pro nezájem zavírají. Projekt, který před pěti lety sliboval, že už dnes okusíme nakupování zítřka, byl tiše odpískán. Opět jednou nadšení předběhlo zdravý rozum. Kde udělali chybu? Nové...
Z aktuálních dat plyne, že k červnu 2023 klesal potravinářský maloobchod již 14. měsíc v řadě (ve stálých cenách). Průměrný meziroční pokles za tuto dobu činí -7,5 %. Čeští nakupující tak reagují zejména na celkově rostoucí...
Před pár dny jsem dostal zprávu, že síť bezobalových prodejen končí. Nevydělá si na sebe. Nechci ze sebe ex post dělat chytrého, ale ten konec jsem předvídal. Chyběla jim totiž jedna podstatná věc, která rozhoduje o úspěchu...
Přišel červenec a plánování aktivit pro značky a obchodní kanály je v plném proudu. Plánuje se hlavně podle interních procesů a dat firmy, ale přitom je nutné vnímat kontext trhu – dynamiku kategorie a pozici konkurence....
Zboží&Prodej přinesl informaci, že společnost Rosa market, která prostřednictvím Enapo Obchodní a Pramen CZ provozuje několik stovek maloobchodních prodejen, předložila soudu insolvenční návrh. Neznám přesnou příčinu, ale...
Nejeden obchodník je přesvědčen, že prodej závisí na dvou faktorech: ceně a náhodě. Není to pravda. Rozhodují zcela jiné věci. Prodejna není jenom zboží a nakupování není jen jeho pořizování. Nákup je emoční záležitost. Může...
Palmer Events Center v texaském Austinu hostil poslední dubnový týden veletrh a konference o budoucnosti i přítomnosti retailu Shop! MarketPlace. Ročník 2023 byl historicky první, kdy tuto akci vlastnila a pořádala mezinárodní...
Za socialismu patřila řada zboží mezi takzvané „podpultovky“. Na pultě zkrátka nebylo vidět. I dnes to bývá podobné a vám to kazí tržby. „Vy nemáte tu dobrou anglickou?“ zeptala se manželka zklamaně prodavačky. „Ale ano,...
Společně se smýšlením společnosti a jejího náhledu na ekologický a udržitelný přístup se tyto požadavky projevují i v komunikaci a požadavcích zákazníků na materiály používané k tisku reklamních zakázek. To jde ruku v ruce s...