Všimli jste si někdy, že když vejdete do obchodu značky Zara, dýchne na vás atmosféra Středozemí? Zara tak odkazuje nejen na svůj španělský původ, ale zároveň tím chce podtrhnout i svůj mezinárodní charakter. Nepotřebuje k...
Kulturní koncepty a významové mapy – praktické nástroje optimalizace POP komunikačních obsahů. V předchozích dvou článcích jsme se zabývali vysvětlením přínosu a systému sémiotického průvodce, vysvětlením možností, jak pomocí...
Sémiotická praxe a teorie POP komunikace: Příklady toho, co jsme pro Vás v analýze 1700 POP médií objevili V minulém článku jsme se zabývali vysvětlením přínosu sémiotiky a systému sémiotického původce, který byl vytvořený...
Sémiotika je věda o způsobech orientace ve světě. Vychází z přesvědčení, že lidé nepoznávají sami o sobě, ale světu rozumí a jsou schopni se v něm orientovat s pomocí znaků. Znak je takový předmět, který v nějakém ohledu...
Žijeme v převratné době, kdy retail prochází nejkomplexnějším evolučním krokem v porevolučních časech, renesancí taženou především digitální, technologickou a informační revolucí a komunikační explozí, ekonomickým blahobytem,...
Výzkumníci z Oxfordu zjistili, že podle způsobu myšlení můžeme nakupující zákazníky rozdělit do dvou základních skupin: jedny co se zaměřují na předcházení rizik a druhé jako vyhledávače příležitostí, kteří reagují na sdělení...
Budování loajality zákazníků bylo vždy pro maloobchodníky a vlastníky obchodních center na prvním místě, avšak v dnešní ekonomice s moderním zákazníkem v čele na hyper saturovaném trhu je složitější než dříve. Jedním...
Neuromarketingové výzkumy mohou nepochybně velmi dobře posloužit i v místě prodeje. Pomocí jejich metod je totiž možné získat informace k ovlivnění zákazníkova chování a navýšení prodeje podporovaných produktů. Vedle...
Chytré telefony jsou technologická zařízení, která přijímají lidé rychleji, než cokoli před tím. Stávají se jejich intimní součástí. Mají je u sebe téměř neustále. A díky konektivitě jsou nejen skvělým nástrojem infotainmentu,...
V dnešní prodejně zákazník čelí nabídce tisíců položek na mnoha regálech, množství cenovek, slevových nabídek i upoutávek a mnohdy se tak ocitá v nepřehledné situaci. Optimální volba typu, provedení a umístění jednotlivých POP...