O mém zaměření na budoucnost a s tím související inovace a nové technologie už dnes asi nikdo nepochybuje. I proto si nenechám ujít téměř žádnou příležitost, abych se dostal blíže k lidem, kteří mají podobný „mind setup“. V...
Nemám rád, když prodavači nezdraví. Ale ještě víc se mi nelíbí, když na pozdrav ani neodpoví. To už je pak dvojnásobná nezdvořilost. Dnes se mi to stalo hned dvakrát během půl hodiny. Jakmile jsem zaplatit, jako bych přestal...
Svůj dnešní příspěvek bych rád netradičně začal jedním velmi dobře známým latinským úslovím: Repetitio mater studiorum, které volně přeložené do češtiny znamená: Opakování je matka moudrosti. I když nejsem velkým přítelem...
Řetězec Lidl se pochlubil, že patří mezi přední prodejce fairtradového zboží na českém trhu. Chce ukázat, jak moc je společensky odpovědný? Asi také, ale především tato zpráva míří na zákazníky, kteří takové hodnoty vyznávají...
Již dlouhou dobu se vedou diskuze o tom, jak mění nové generace vstupující na pracovní trh pravidla hry. Jak sebou přinášejí zcela jiné pracovní návyky a také zcela jiné, resp. jinak uspořádané žebříčky hodnot. Čemu se však už...
Všimli jste si někdy, že když vejdete do obchodu značky Zara, dýchne na vás atmosféra Středozemí? Zara tak odkazuje nejen na svůj španělský původ, ale zároveň tím chce podtrhnout i svůj mezinárodní charakter. Nepotřebuje k...
Když jsem na jednom školení požádal přítomné prodavačky, aby popsaly ideálního zákazníka, shodly se asi na tomto: Ví předem, co chce nakoupit, neptá se a nezdržuje, zbytečně nemluví a nejpozději za pět minut je venku. Jaký byl...
Rád bych vám v tomto blogu zprostředkoval pohled mé kolegyně Paoly Marie Caburlotto z italské pobočky naší společnosti Transearch International, která se ve své konzultantské práci také často věnuje inovacím. Článek pojednává...
Kulturní koncepty a významové mapy – praktické nástroje optimalizace POP komunikačních obsahů. V předchozích dvou článcích jsme se zabývali vysvětlením přínosu a systému sémiotického průvodce, vysvětlením možností, jak pomocí...
„Máte nějakou představu, jak do své prodejny dostat víc zákazníků?“ Obchodník se nenechá zaskočit: „Nabídnu jim hodně akčních slev.“ Na otázku, jak potom posílí jejich věrnost, také zná odpověď: „Budu jim dál nabízet hodně...