Podle průzkumů je hlavním důvodem koupě zboží především náhlé uvědomění. Zákazník si při pohledu na zboží uvědomí, že ho vlastně potřebuje. Na to vsází kategorie impulzního zboží. Proto jsou důležité různé promoční akce,...
Ačkoli kategorii dámské hygieny jednoznačně dominují klasické vložky, roste obliba slipových, které ženy využívají i mimo menstruační cyklus. Spotřebitelky pro ně nejčastěji míří do hypermarketů, roste i on-line. Ke slovu se...
Přílohoviny, zejména ty trvanlivé, tedy těstoviny, rýže a luštěniny, se především během února a března staly velmi žádaným zbožím. Z důvodů obavy o dostupnost potravin vlivem koronakrize se jimi řada domácností předzásobila, a...
Vanilka, čokoláda a jahoda je trojlístek nejoblíbenějších příchutí, které zákazníci opakovaně vyhledávají. Stále častěji jsou ale ochotni experimentovat a typicky impulzní kategorii tak výrobci obohacují novinkami a...
Trh s nealkoholickými nápoji zažívá, podobě jako řada dalších kategorií, proměnlivé časy. Ještě před plným vypuknutím koronavirové epidemie se zákazníci předzásobili velkými baleními a teď vyčkávají. Kategorii se ale...
Přes obecný příklon k vaření z čerstvých potravin zůstávají ty konzervované neoddělitelnou součástí nákupů českých domácností. Alespoň jednou za rok nakoupí nějaký konzervovaný produkt skoro 90 procent českých domácností a...
Ačkoliv si trh s opalovacími prostředky v loňském roce vůbec nevedl špatně, díky koronavirové epidemii jej letos čeká propad. Úspěch celé kategorie teď závisí hlavně na příznivém počasí a komunikaci výrobců. Ti se musí zaměřit...
Více než polovina Čechů jí sladké i několikrát týdně. Jeho konzumaci ale tuzemští spotřebitelé také často cíleně omezují. Čím dál tím častěji se přiklánějí ke zdravé podobě sušenek a oplatek, kontrolují jejich energetickou...
Zatímco děti přitahuje hlavně zajímavý design či licencované postavičky, rodiče u školních potřeb hledají kvalitu za dobrou cenu. Vyzkoušené značky a produkty končí častěji i v on-line nákupních košících, hlavní obrat...
Přestože prodej růžových vín je trendem, zdaleka nedosahují takových obratů jako ta bílá a červená. Na druhou stranu se do nich hodně investuje a vyznačují se nejvyšší průměrnou cenou. Přitom už neplatí, že jejich konzumace se...