Inflace drtí ekonomiku států, organizací i spotřebitelů. Situace, ve které se nacházíme, je přitom poměrně složitá. Složitější o to, že vlastně všechno, co se děje, nemá hospodářské kořeny. Ať už to byl covid, rusko-ukrajinský...
Trh s biopotravinami stále dynamicky roste. A ačkoli navýšení podílu spotřeby biopotravin na spotřebě všech potravin a nápojů stouplo ze zhruba jednoho procenta v roce 2017 na stávajících asi 1,77 %, což se může zdát jako...
Nad otázkami, jak efektivně naplánovat přestavbu obchodu, abyste se nepřipravili o prodeje, a proč uvažovat o remodelingu jako o investici, která vám v budoucnu navýší obrat, se na kongresu Samoška zamýšleli Markéta Zábranská,...
Rostoucí inflace, ceny energií, pozvolné ochlazování spotřebitelského nákupního apetitu a velmi nejisté prognózy do budoucna dopadají plnou vahou i na obchodní centra. Ačkoli to ale někdy z celostátních médií vypadá, že do...
Změny nákupního chování obyvatel mají logicky vliv i na fungování obchodů s potravinami na venkově. V malých venkovských obcích se projevují specifické vlivy, které násobí ekonomické limity dané nízkým počtem potenciálních...
Podpora prodeje není vždy nutná k uzavření obchodu, tedy k prodeji zboží či služeb. Avšak dost často pomáhá zákazníkovi usnadnit rozhodnutí, nebo mu doporučit pro něj vhodný produkt. Jedněmi z hlavních nástrojů jsou sales...
Maloobchod v posledních letech zasáhla modernizace. Poslední dva roky postižené restrikcemi přispěly také k tomu, že ve větší míře nastoupily digitální technologie, a z retailu formují místo, kde se nejen nakupuje. Důraz je...
Zákaznická zkušenost (Customer Experience = CX). Dvě magická slova, která s příchodem internetu a sociálních sítí otevřela obrovské příležitosti a zároveň hrozby. Příležitosti pro relativně snadné získávání zákazníků a s nimi...
Následující období bude o flexibilitě a automatickém řízení zásob. Ponese se zvláště v duchu vzájemné spolupráce na jednotlivých úrovních dodavatelského řetězce a maloobchodu. Aby bylo možné spotřebitelům dodat služby v...
Podle průzkumu Nákupní zvyklosti 2021 společnosti KPMG je země původu při nákupu nejdůležitějším kritériem pouze pro čtyři procenta Čechů. Není to málo? Rozhodující faktor při nákupu loni na podzim představovala kvalita...