Expanze je přirozenou součástí maloobchodu a rozhodnutí o tom, kterou lokalitu pro další růst vybrat, patří k těm zásadním. Klíčový je potenciál obratu, jejž mohou prodejci v daném místě očekávat....
Privátní značky prošly za novodobou historii rozvoje maloobchodního trhu v tuzemsku velkou proměnou. Cesta od cenových bojovníků, jež jim neudělala příliš dobré jméno mezi spotřebiteli, vedla až k prémiovým značkám, které...
Digitalizace a automatizace v obchodních procesech a v prodeji hrají stále větší roli. A i laikům je dnes zřejmé, že tyto změny budou dále pokračovat. „O průmyslu 4.0 se mluví už od roku 2010, to není nic nového,“ říká...
Papírové letáky dominovaly českému trhu od první poloviny 90. let minulého století. Průzkum Shopper Review společnosti Skála a Šulc však loni poprvé naznačil, že role digitálních médií posiluje a do budoucna může ještě získat...
Dostupnost biopotravin v tuzemských maloobchodních sítích je rok od roku pestřejší a oslovují poměrně širokou populaci domácností. Přestože je skupina kupujících pestrá a rozsáhlá, bio segment dosahuje na celkových hodnotových...
Predikovat budoucí trendy je složité a zatím ještě nikdo, ani umělá inteligence (AI), nepřišel s křišťálovou koulí, která by jasně ukázala směr. Přesto lze ze současného vývoje alespoň trochu odhadnout, co především bude...
Letos v létě se uzavřely dva kamenné obchody neziskové organizace Bezobalu v Praze. Ačkoli šlo o pouhé dvě prodejny, téma v médiích rezonovalo, jistě i díky okurkové sezoně, natolik, že to vypadalo na konec veškerého bezobalu...
Zákazník staršího věku přichází do supermarketu, vloží zboží do vozíku a zamíří k pokladně, která nese označení Kletskassa. Jde o tu určenou pro lidi, kteří nikam nespěchají a potřebují své tempo. Personál je u těchto pokladen...
Hybridní a automatické prodejny. Je to jedna z cest, jak na venkově udržet maloobchod i v moderní době? Jak takové obchody fungují z technologického hlediska a jak se v praxi osvědčily? A mají vůbec nějaké „mouchy“? Na tyto...
Otázka, jak zachovat obchod ve venkovských obcích a zajistit tak potravinovou obslužnost jejich obyvatelům, rezonuje veřejným prostorem už několik let. Jak na tom vlastně skutečně venkovský obchod je? Je obchod v každé obci...
Letošní letní okurkovou sezonu naplnily média poplašné titulky o tom, kterak obchodníci hromadně ustupují od možnosti platby kartou a vracejí se pouze k přijímání hotovosti. Stojí za tím jejich přechod do šedé zóny, kterou jim...