Tématem první prezentace letošní olomoucké Samošky byly ceny. Konkrétně se věnovala tomu, proč máme tak vysoké ceny potravin. Proč jsou u nás dražší než v okolních zemích, jak to vysvětlovat zákazníkům, jak se budou ceny dále...
Coop Centrum družstvo je na trhu tři desítky let a má za sebou rekordně dobrý rok. Maloobchodní obrat Skupiny Coop přesáhl v loňském roce 33,5 miliardy korun a všechny její maloobchodní řetězce zaznamenaly růst obratu. Na...
Česká republika je v Globálním indexu potravinové bezpečnosti (Global Food Security Index) na 16. místě. Meziročně poklesla o dvě pozice, v roce 2021 byla na 14. místě, v roce 2020 dokonce na pátém místě a v roce 2019 na 32....
Mají digitální světy a budoucí virtuální svět metaverzum smysl pro odvětví rychloobrátkového zboží, především potravinářský průmysl? Jak by k němu měly firmy přistupovat? Jaké jsou dnes možnosti a pro koho tyto světy vůbec...
Již déle než dva roky společnost NielsenIQ (nyní NIQ) poskytuje služby spotřebitelského výzkumu mezi vietnamskou komunitou. Realizovala studie převážně B2B povahy, B2C je stále poměrně vzácné. Ale její zástupci věří, že...
Zákaznická zkušenost je mantra, která rezonuje v uších všem firmám, ve kterých se podniká opravdu kvůli zákazníkům. A díky žebříčku stovky nejlepších zákaznických zkušeností, které realizuje společnost KPMG ČR, se můžete...
Emoce jsou nejsilnějším nákupním nástrojem a hlavním tvůrcem komunikace značek. Pokud se v místech prodeje zvolí správné, a především vhodné řešení, vystoupí z řady. Tím dojde nejen k navýšení objemu prodejů, ale je to zároveň...
Káva patří mezi nejoblíbenější nápoje na celém světě. Každý den ji pije více než miliarda spotřebitelů. Ti si ji dopřávají jak doma, v zaměstnání, tak v kavárnách a cukrárnách, na benzinkách, ale běžně už i v obchodech. A to...
Na začátku letošního roku rozvířil zatím ještě stále celkem poklidné vody udržitelnosti fakt, že v Německu začal platit „zákon o dodavatelských řetězcích“. V praxi to znamená, že tato norma předchází legislativu, která bude...
Existují-li cesty k přežití prodejen na venkově, které to jsou? Na čem závisí? Do jaké míry vlastně obyvatelům obcí vadí, když se u nich obchod zavře? Jakou podporu mají získat, aby dále fungovaly? A je vůbec možné najít...