Nákupní košíky a vozíky jsou nepostradatelnými pomocníky v samoobslužném obchodě. Jsou rozmanité a nepodléhají tolik trendům. Výjimky se však najdou. Velmi důležité je pracovat s jejich vhodností, velikostmi a funkcionalitami...
Virtuální asistenti a chatboty v e-commerce představují velkou budoucnost, která se brzy promění v trend. Do tohoto světa přinášejí technologii umožňující automatizovaným způsobem komunikovat se zákazníky, posílit značku,...
Začíná to znít jako klišé, ale česká obchodní scéna se i v roce 2019 opět zásadně proměnila a podstatné změny můžeme čekat i v nejbližších letech. Následující text je pokusem o shrnutí hlavních vývojových tendencí – tedy bez...
Aktuálně není trendem zobrazovat reklamu co nejširšímu publiku, ale právě naopak: zobrazit reklamu pouze těm, kteří se zajímají o určitý typ zboží či služby. K tomuto účelu slouží personalizovaná reklama – mocný nástroj...
Podle Organizace spojených národů pro výživu a zemědělství se přibližně jedna třetina všech vyprodukovaných potravin na světě nespotřebuje a vyhodí. Vyjádřeno ekologickou optikou – právě tento potravinový odpad způsobuje...
V Evropě meziročně roste podíl on-line nákupů prostřednictvím mobilních zařízení. M-commerce zaznamenala mezi lety 2016 a 2018 nárůst o 10 % na celkových 54 %. Tuto oblast do popředí tlačí silně mileniálové, 62 % z nich...
Češi ve stále větší míře žijí digitálně. Jsou zvyklí na placení kartou a ve většině případů volí bezkontaktní technologie. Retail se tomuto fenoménu přizpůsobil a jde ještě dále. Éra mobilních plateb, self-scanningu a...
Podle dosavadních odhadů společnosti Euromonitor International dosáhne mobilní e-commerce letos už na 52 % z celkového světového obratu internetového obchodu, což představuje víc než jeden bilion amerických dolarů. Prognóza...
Konkurence na maloobchodním trhu je stále větší a ostřejší, zákazníci zase informovanější a náročnější. Roste skupina těch, kteří jsou ochotni investovat do kvalitních potravin, pro mnohé se stává důležitou informací také to,...
Přestože ochota spotřebitelů utrácet za dražší zboží roste, roste i poměr zboží prodaného v akci. Promoce snižují zisky a vymanit se ze stahující se smyčky mohou služby pro podporu prodeje. Velmi dobře si tak stále vedou...