logo

  • Zprávy
    • Moderní trh
    • Tradiční trh
    • E-commerce
    • Čerpací stanice
    • Nákupní centra
    • Dodavatelé
    • Spotřebitelé
    • Personálie
    • Ze zahraničí
    • Fotogalerie
  • Události
  • Profily
    • Rozhovory
    • Nákupčí
    • Mladí v retailu
    • Prodejny
    • Žena v retailu
  • Publicistika
    • CatScan
    • Data
    • Téma
    • Komentáře
  • Blog
    • In-store komunikace
    • Tradiční trh
    • Lidské zdroje
  • ZAPjobs
    • Volné pozice
    • Naše nabídka
  • Časopis
    • Aktuální vydání
    • O časopisu
    • Výzkum mezi čtenáři
    • Distribuce
    • Předplatné
    • Inzerce
    • Publikační kalendář
  • ZapNews
    • Newsletter
    • Registrace k odběru newsletteru ZaPnews
  • Speciály
  • TOP 30
  • O nás
    • Profil
    • Kontakty
    • Jak se spojit
    • Odkazy
  • Alza.cz i po roce od představení portálu Alza Marketplace pracuje na rozšiřování jeho služeb pro...
  • Skupina Coop pokračuje v otevírání automatických prodejen, kde lze nakupovat 24 hodin denně a...
  • Přes 65 tisíc čtverečních metrů retail parků přibylo loni v České republice – ta tak celkově...
  • Loni v České republice nevyhověla kontrole čtvrtina testovaných medů. Z 54 vzorků objevili...

Více jak polovina Čechů najde letos pod stromečkem kosmetiku jako vánoční dárek

13. prosince 2018
Spotřebitelé 0
1305
Více jak polovina Čechů najde letos pod stromečkem kosmetiku jako vánoční dárek

Devět z deseti Čechů plánuje letos oslavit Vánoce, naopak čtyři procenta lidí letos Vánoce slavit nebude. Každý čtvrtý Čech plánuje letos utratit za vánoční dárky částku v rozpětí od 5000 Kč do 9999 Kč. Kosmetika, oblečení a hračky jsou tři nejčastěji plánované dárky, které Češi najdou letos pod stromečkem.

Vánoce se pomalu blíží a s nimi i čas spojený s nákupem vánočních dárků. Zatímco pro někoho jsou Vánoce synonymem svátku pohody a klidu, pro druhé mohou být stresovou záležitostí, jaké dárky koupit, v jaké výši, nebo zda Vánoce letos vůbec slavit.

Slavení Vánoc

Devět z deseti Čechů pánuje letos slavit Vánoce. Čtyři procenta lidí je slavit letos nebude a šest procent lidí ještě není úplně rozhodnuto. Při pohledu na rozdělení krajů nejvíce lidí slaví Vánoce v Plzeňském, Jihočeském a Zlínském kraji, naopak nejméně lidí slaví Vánoce v kraji Vysočina.

Kolik lidé plánují utrácet za dárky na Vánoce?

Každý čtvrtý Čech plánuje utratit částku od 5000 do 9999Kč. Druhá plánová útrata za vánoční dárky je částka od 3000 – 4999 Kč, tu plánuje utratit 22 procent lidí. Částku nad 20000 Kč potvrzují utratit dvě procenta lidí. Při pohledu na genderové rozdělení plánuje 26 procent žen utratit za vánoční dárky částku od 3000  do 4999 Kč.  Muži plánují utrácet o něco vyšší sumu za vánoční dárky – 24 procent z nich plánuje utratit částku od 5000 Kč do 9999 Kč. Tři procenta Čechů se ve výzkumu vyjádřilo, že neutratí za letošní vánoční dárky ani korunu.

Jaké dárky lidé plánují letos rozdávat pod stromeček?

„Co koupit svým nejbližším za dárky, aby jim udělaly radost, je někdy svízel, a proto se hodně lidí uchyluje ke klasickým dárkům, která nikdy nezklamou. Na základě toho se 52 procent lidí rozhodlo, že letos daruje svým blízkým pod stromeček kosmetiku. Měkké dárky, tzv. „měkkouše“, plánuje letos darovat skoro polovina lidí. V této kategorii dominují jako dárci ženy nad muži (58 procent respektive 40 procent). Koupě hraček pro ty nejmenší plánuje letošní Vánoce nakoupit 44 procent lidí,“ říká Andrea Patočková, Marketing Communication Manager CZ&SK. Mezi další dárky, které Češi plánují darovat, patří knížky, elektronika, peníze, hry, vouchery, alkohol nebo šperky. 11 procent Čechů plánuje darovat relaxační zážitek a pro 4 procent lidí bude vánočním dárkem pro letošní Vánoce dovolená.

Výzkum byl proveden metodou CAWI na vzorku 1000 respondentů ve věku od 18 do 64 let v České republice v listopadu 2018.

Související články:

Žádné související články.

Doporučujeme

ZAPjobs

Připravujeme

Připravujeme

Archiv pracovních pozic

Komerční sdělení

Veletrh SIAL Paris 2022 představí inovace ze světa potravin

Mezinárodní potravinářský veletrh SIAL Paris 2022, který je spouštěčem a hybatelem obchodních kontraktů, nabízí pro tento ročník jedinečný pohled na trendy, které mění svět potravin, a představuje nejlepší inovace ze všech koutů světa. SIAL Paris je východiskem debat kolem ústředního tématu tohoto ročníku, jímž je výzva Osvojte si změnu. Myšlenka vznikla v roce 2020 s […]

Proč nás stále nutí kouřit?

Česká republika nadále patří mezi kuřácké velmoci. Cigaretu si denně zapálí zhruba dva miliony z nás a ročně vykouříme asi 23 miliard průmyslově vyrobených cigaret. Na nemoci způsobené kouřením ročně umírá v ČR 16 až 18 tisíc lidí, což je zhruba pětina všech úmrtí. Kouření je jednou z hlavních příčin nemocnosti a úmrtnosti. V souvislosti s kouřením tabáku vznikají […]

Inovace, kam se podíváš

Dlouho odkládanou inovační konferenci jsme letos oblékli do vizuálů agenta 007, který má díky svému kolegovi „Q“ vždy k dispozici spoustu inovací. A stejně tak i my jsme svým cca 180 zákazníkům připravili nespočet novinek a inspirace. Největší byl Aston Martin DB5 v téměř reálných rozměrech, avšak z vlnité lepenky. Detaily a precizní doplňky uchvátily každého. Během konference […]

Archiv komerčních sdělení

Aktuální vydání časopisu

Čtěte nové číslo Zboží&Prodej!


Zajistěte si svůj výtisk

TÝDENNÍ NEWSLETTER ZaPnews

 

Registrujte se k odběru newsletteru

Kalendář akcí

26.–29. 7. 2022, Veletrhy Biofach a Vivaness

8. 9. 2022 Komunitní e-commerce konference ShopCamp

8. 9. 2022, Kongres Čerpačka

13.–14. 10. 2022, Kongres Obalko

15.–19. 10. 2022, Veletrh SIAL Paris

Profily

Atila Yenisen, CEO, Makro, aliance Můj obchod: Leták a dobré ceny už dnes nestačí

26. května 2022

Adéla Kovková, nákupčí privátních značek uzenin, lahůdek a rostlinné stravy pro CZ, SK a HU, Tesco Stores ČR: Nic není těžké, jen to občas zabere víc času  

26. května 2022
Vydává
Skupina ATOZ Retail
ATOZ Marketing Services, spol. s r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 48117706
www.atoz.cz

Předplatné
Karolína Bezunková
tel.: +420 603 823 515
e-mail: karolina.bezunkova@atoz.cz
Šéfredaktor
Petr Hříbal
tel.: +420 733 559 503
e-mail: petr.hribal@atoz.cz

Web editor
Jana Havlíčková
tel.: +420 733 553 554
e-mail: jana.havlickova@atoz.cz

Group sales manager
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required