Klíč k porozumění pohybům v retailu
Časopis Zboží&Prodej mapuje české maloobchodní prostředí už 29 let. Plakát TOP českého obchodu jednou ročně nabízí kompletní a unikátní data o předních obchodnících v České republice včetně tržeb, počtu prodejen a dalších informací. Je nezbytným pracovním nástrojem pro každého dodavatele i obchodníka, který na tomto trhu působí.
Tradiční žebříček TOP 30 širokosortimentních obchodníků s převahou FMCG jsme letos rozšířili a přinášíme vám TOP 50 obchodníků jak s rychloobrátkovým, tak spotřebním zbožím.
V letošním roce se změnila koncepce TOP 50: jsou zařazeni jak obchodníci s převahou rychloobrátkového zboží (potraviny, drogerie, parfumerie, krmiva a potřeby pro domácí zvířata), tak obchodníci se spotřebním zbožím (elektro, DIY, nábytek, sport, odívání). Do TOP 50 jsou zahrnuti největší obchodníci bez ohledu na sortiment. Kvůli logice věci jsou však v samostatné tabulce zobrazeni obchodníci s převahou rychloobrátkového zboží a v druhé tabulce obchodníci s převahou spotřebního zboží.
Tištěný plakát je distribuován na konci roku předplatitelům časopisu Zboží&Prodej. Je také k zakoupení po celý rok, a to v tištěné podobě, která si zaslouží své místo na stěně každé kanceláře, nebo ve variantě plakát + jeho elektronická verze ve formátu PDF, která se hodí pro sdílení s kolegy nebo uložení do počítače či mobilního telefonu.
Plakát TOP 50 českého obchodu si můžete objednat zde.
Za podpory:
Data:
Přehled TOP 50 českého obchodu je zpracovaný na základě aktuálně dostupných zveřejněných účetních závěrek a výročních zpráv. I proto se mezi obchodníky liší časová období (finanční roky), pro která jsou data k dispozici. Pořadí firem podle obratu je tedy pouze přibližné, protože jejich výkony nejsou porovnané ke stejnému kalendářnímu datu. Za tržby považujeme pro účel TOP 50 součet tržeb za zboží a tržeb za vlastní výrobky a služby. Počty prodejen vycházejí z dostupných informací ke konci října 2022.
Podpořeno také:
Žebříček TOP 50 obchodníků okomentoval pro Zboží&Prodej jeho autor Zdeněk Skála, jednatel Skála a Šulc v článku Český obchod v časech změn.