Češi mezi zářím 2021 a srpnem 2022 utratili za tabákové produkty více než 83,5 miliardy korun, což je o 4,4 % více než v předchozím roce. Na trhu se však už dávno nevyskytují pouze klasické...
Kategorie papírového a vatového zboží má v České republice velmi vysokou úroveň penetrace. V posledních dvanácti měsících zakoupilo tyto produkty více než 97 % českých domácností. Nejvýznamnější podkategorií je toaletní papír....
Již před propuknutím pandemie byl u nás patrný trend zvyšující se péče o zdraví a kondici, který se projevoval mimo jiné růstem prodejů doplňků stravy a funkčních čajů. Covid-19 ovšem uvedený trend nebývale posílil. Jak...
Alkoholické nápoje nemohou chybět v nákupním koši spojeném s přípravami na vánoční svátky. Doslova nezbytností jsou potom při nákupech na oslavu Silvestra. Během roku si nějaký výrobek z této kategorie zakoupí alespoň jednou...
Přestože se dynamicky rozvíjí, má stále velký potenciál růstu. Řeč je o kategorii rostlinných alternativ živočišných produktů. Okruh jejich konzumentů roste, stejně jako se rozšiřuje jejich nabídka, i když ne ve všech...
Jak potvrzují data společnosti NielsenIQ, mezi červencem 2021 a červnem 2022 čeští spotřebitelé za krmivo pro psy a kočky utratili téměř 6,3 miliardy korun. Maloobchodní tržby zaznamenaly meziroční nárůst o 5,6 %, objemově...
Šetrná drogerie je důležitá pro většinu Čechů. Produktům ohleduplným k životnímu prostředí důvěřují, více než polovina si za ně neváhá připlatit. Jejich nákupní chování se však může nejen vlivem inflace brzy změnit. Češi u...
Alespoň jedenkrát si podle GfK Spotřebitelského panelu v prvním pololetí roku 2022 nějaký teplý nápoj zakoupila téměř každá česká domácnost. Nějaký produkt z kategorie teplých nápojů si domácnosti koupily v průměru dvakrát za...
Teplý pult. Společně s obslužným úsekem studených potravin mnohdy tvoří výkladní skříň obchodu s potravinami. Má své klady i zápory. Navíc se musí hodně přemýšlet, počítat a uvažovat o tom, kdy dává a kdy nedává smysl a co...
V rámci snídaňových kategorií i nadále většina spotřebitelů vsází na kvalitu, pokud je na ni zvyklá a daný výrobek preferuje. Je však dost možné, že u některých produktů dojde vlivem inflace v následujícím období ke snížení...
I loni zaznamenala kategorie prostředků na mytí nádobí růst, byť již nebyl tak výrazný jako v prvním covidovém roce 2020. Výrobci i obchodníci potvrzují, že u spotřebitelů je patrný pokračující zájem o produkty šetrné...