Podle společnosti GfK Czech utratily české domácnosti v uplynulém roce za nealkoholické nápoje více než v tom předcházejícím. Z hlediska počtu kupujících jsou nejoblíbenější balené vody, které si...
Trvale se rozšiřující počet produktů určených pro grilování naznačuje, že pro české domácnosti patří tato činnost mezi oblíbené způsoby tepelné úpravy potravin. Produkt z grilovacího sortimentu nakoupilo podle společnosti GfK...
Loňský rok byl pro pekárenství velmi náročný. Surovinová i energetická krize vedla ke změnám v chování spotřebitelů a pekáren. Obchodníci i výrobci v podstatě jednohlasně potvrzují, že spotřebitelé kupují pečiva méně, při...
Jak na moderním, tak tradičním trhu, ale i ve speciálkách už dnes existují celé sekce věnované free from produktům. Populace si totiž stále více uvědomuje, že je důležité se věnovat osobnímu zdraví. I proto se tato kategorie...
Zákazníci většinou o bateriích pro spotřební elektroniku nijak zvlášť nepřemýšlejí. Tedy dokud je nepotřebují. Avšak jakmile k tomu dojde, potřebují je obvykle rychle. I díky tomu baterie spadají do impulzní kategorie a...
Po covidovém boomu nastalo v kategorii čisticích a úklidových prostředků v loňském roce zklidnění doprovázené snížením objemu prodejů. Ekonomický vývoj zase zapříčinil, že i tak velká obliba letákových akcí ještě vzrostla....
Kategorie dětského zboží je a bude vždy o kvalitě. Přestože pandemie zas až tak velký vliv na její vývoj neměla, o to tvrději ji zasáhla inflace. Na druhou stranu jsou zákazníci povětšinou věrní a vyhledávají právě kvalitní...
Mezi listopadem 2021 a říjnem 2022 si nějaký energetický nebo sportovní nápoj pro domácí spotřebu zakoupily přibližně dvě z pěti českých domácností. Do nákupního košíku si je přitom vložily v průměru devatenáctkrát, přičemž za...
Češi mezi zářím 2021 a srpnem 2022 utratili za tabákové produkty více než 83,5 miliardy korun, což je o 4,4 % více než v předchozím roce. Na trhu se však už dávno nevyskytují pouze klasické cigarety či sypaný tabák používaný k...
Během posledních skoro tří let, tedy od začátku globální pandemie, byl svět svědkem značné změny životního stylu a potravinářský průmysl nezůstal ušetřen. Spotřebitelé začali trávit více času doma, přičemž kladli důraz na...
Maso a uzené výrobky i přes narůstající vliv rostlinných alternativ, které si dopřávají především mladší spotřebitelé z velkých měst, mají své významné postavení na stolech českých domácností. Od začátku letošního roku do...